?
Var det för svårt?
Moderator: Moderatorgruppen
Nu glömmer Du att det också finns något om heter moral och förnuft.
Det gäller att hitta en balans. Du verkar se fyrkantigt. Lag är inte alltid korrekt. Läs igenom tråden ordentligt.
Tractatus skrev:Det ingår i kontraktet att gasa judar om du är tysk på trettio- och fyrtiotalet? Har jag förstått rätt? Lag är lag.
Du verkar se fyrkantigt. Lag är inte alltid korrekt. Läs igenom tråden ordentligt.
Har du då ensamrätt på moral och förnuft?
Intentionalitet fungerar inte för att avgöra en handlings värde
Givetvis är inte lagen korrekt, eftersom lagen är ett ideologiskt postulat med konnotationer i vårt dagliga tänkande
Lagen är just "gudomlig sanning" eller erkänner sig som fascism - något annat val har ni inte.
Vart ligger moralen i att straffa någon med samma medicin då ?
Vem har talat om "samma medicin". Jag sa inte att den som våldtagit ska få saker uppstoppade i rektum. Att straffa en våldtäktsman genom att sätta honom bakom galler och (om du så vill, ge honom lektioner i kärlek och empati där), skadar ingen. Tvärtom. Du och dina döttrar slipper gå rädda i stan. Våldtäktsmannen stoppas från att begå vidrigheter. Det gagnar alla. Du får kalla det vad Du vill (ondska) - och Ingen har sagt att sittande bakom galler allena gör en människa bättre. Det är en oundviklig del av processen bara. Isolera förövaren från de som denne kan skada. Hela honom där. Vari finner Du det onda?
Jag frågade vad moralen ligger i det inte , att stoppa saker i rektum , stoppar man saker i rektum på folk beöver man psykisk vård och självhjälp med sina problem
självklart bör man omhändetas och hjälpas , inte omhändertagen och förnedrad eller socialt utstött.
Till saken, Sherlock; Förklara för mig nu, hur vi ska gå till väga med en flerfaldig, kallblodig våldtäktsman?
Vem har talat om att förnedra?
Användare som besöker denna kategori: 90 och 0 gäster