Harald Davidsson skrev:förstår mig själv skrev:Harald Davidsson skrev:det vi vill säga sitter fast i halsen som en hård stor jordklump som aldrig kommer ut, det vi säger är inte ens i närheten av det vi vill säga, för det vi vill säga kan inte förankras direkt i verkligheten omkring oss, för om vi fick ut det vi vill säga skulle hela omgivningen rasa i hop, så klumpen i halsen sitter där den sitter på grund av mot-trycket från omvärlden,
och skulle bara en liten liten bit av klumpen komma ut skulle ambulansen omedelbart komma och ilfart till psyket och alla skulle skrika, psykos, psykos
Japp
Sitter nu på psyket faktiskt sedan 4 dagar. Polis, LPT, tvångsvård... Men men... Är man fri så är man. Spelar ingen roll var jag är just nu. Det dåliga med detta är främst att tankefriheten minskar en aning. Bara tanken att man är fri gör att man tänker bättre på allt annat också. Eller ja fri och fri. Finns kvar en del psykoser i mig ändå. Det är ju relativt det också.
du är inte psykotisk, de försöker tränga upp dig emot väggen därför att du är alltför rak, öppen och ärlig du har en hemskt ond grupp av människor omkring dig, de är alla fantastiskt avundsjuka på dig, därför att de alla är mekaniska och schablonmässiga, de har inte ens kontakt med klumpen i halsen, men de förstår att du är en äkta och riktig människa,
men kom ihåg att detta är bara ett test du genomgår, försök att smyg ut ur denna onda gruppen som håller dig i chack, utan att skapa en öppen konflikt till dem, för i denna situationen har du rätt att ljuga, hitta på vad som helst för att komma bort från psyket, för psyket är alltid ett psykiskt slakthus, låt dem inte försöka att slakta ditt tänkande, denna onda gruppen består av
skenheliga vänliga samhälls-kontrollanter, men låt dig inte stämplas av dem, men ju mer du attackerar dom desto starkare blir deras grepp om dig,
spela FOOL, det har jag alltid gjort då jag gripits av nån sån här ondskefull grupp, som försöker framstå som sken-goda,
du har förmodligen ännu en ondskefull grupp emot mot dig, men på utsidan, dessa som sände dig till psyket, du måste också försöka komma ut ur deras grepp,
ondskan har alltså fångat dig, precis som odysses,
men han satt instängd i en grotta,
men precis som han använd din list
för att komma ut ur instängdheten
Sluta generalisera harald! du vet inte vilka dessa människor är och kan därför inte påstå att de är onda...om ondska innebär en total frånvaro av godhet, vad är då godhet? jag tror att du kallar dom onda för att du är rädd för att bli ifrågasatt. genom att kalla andra människor onda legitimiserar du dina egna tankar och beteenden i dessa situationer och behöver inte bemöta varken dom som individer eller deras resonemang. är detta p g a att du är god och dom onda? näe, det beror på att du allt för ofta stöter på motsägelsefulla tankar i dessa situationer som du inte vet hur du ska hantera.
Ju mer av världen man förstår desto friare är man, ju större förmåga man har desto mindre fasta ramar behöver man förhålla sig till...men ju mindre man förstår desto mer försöker man generalisera, dela upp grupper i ont och gott, svart och vitt...det blir ett sätt att skapa ramar i en värld som är för stor...det blir en trygghet...din värld är för stor harald...du söker frihet men vågar inte utnyttja den...du har knäckt låset till fängelsedörren men vågar ändå inte öppna den. därför sitter du i din cell och kritiserar alla som går där utanför...dom ser inte det du ser...ändå vågar du inte möta dem eller låta dem se det du ser.