Vem gav oss giftet

Moderator: Moderatorgruppen

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 05 jun 2012 12:59

Harald Davidsson skrev:
förstår mig själv skrev:De har nu pepprat mig full av neuroleptika jag har utvärderat effekten.
TRÖTT. FÖRVIRRAD. BALANSSTÖRNING. HUNGER. ARG. ÅNGEST. TALAR LÅNGSAMARE. Lite störningar på synen.

DETTA ÄR EXAKTA RESULTATET av medicinerna zyprexa och abilify och absenor.
0 annan effekt.

Dvs ren TORTYR.

Man blir tvångsinlagd, man tvingas i mediciner/torteras....
De har inte insikt i sig själva, förstår inte bättre.
De straffar likt hittlers män. De påverkas inte av furnuftet utan verkställer tortyren slentrianmässigt för sin egen självbevarelsedrift. De gör detta om de inte gör det så får de en tillsägelse... Tillsägelse, rädda för att förlora jobbet gör att de torterar mig. De(personalen) har erkännt att det är såhär.

Nu är det läkarna som straffar naturvetenskapsmännen förr vara det präster.

MANI= normaltillstånd för människan. Man använder hela hjärnan. Dvs resten av hjärnan. Man har inte förstått att hjärnan ska användas utan man definerar majoritetens hjärna som frisk. Svårt att ändra samhälle då de som förstår människan blir inlagd torterad. KONSERVERING av regel, lag, politik. blunda kalla desa för sjuka.
ALLA SJUKDOMAR ORSAKAR LIDANDE och då VILL man ha hjälp. Det som är gladast och pigg=frisk. Man har förstått fel inte lyckats definera vad som är sjukt och friskt för det går inte att inse att den som ska klassificera detta är själv SJUK. Eftersom samhället är jätte psykotiskt och har ARG, RÄDD och mår relativt dåligt så MÅSTE det klassas som friskt... Dvs psykos och mår sämre= friskt och mani=sjukt. Omvända världen. Därför blir det bara värre och värre straff och tortyr när den maniska argumenterar för sin sak. Mera sprutor mera vansinne

detta du skriver här är det viktigaste inlägget i år,

ifall du kommer ut lev som spinoza och skriv sanningen om allt du har upplevt på dårhuset.

Puss på dig tack. Medicinen jag får sänker grundstämningen trotts allt och massa annat. Ser en utväg för mig. Så det kommer att lyckas. Ska fortsätta när jag kommer ut..... Ha det bra så länge. Det enda ologiska som de tycker är att man kan må bra även på sjukhus, och ja det skulle de säkert själv tycka men så länge man är med andra människor får mat osv kan man enkelt vara lycklig. Problemet är att man lägger sig i och tror sig veta vad andra vill uppnå i livet och vad de ska göra. Och TVINGAR till detta.

Det är faktiskt så att jag bevisar att jag förstår dem hela tiden och de förstår inte mig. Då måste jag vara frisk och ha adekvat verklighetsuppfattning. Det förstår man när man förstår hur och varför de är som de är. "vad förstår jag inte som du förstår frågar jag läkaren?".. Då visar det sig att jag förstår allt han säger men inte att jag är sjuk för det kan han inte förklara men jag kan förklra mig själv och honom. Därmed är han "sjuk" VSB.

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 05 jun 2012 13:05

Tolerera medicinen bättre den ger nu LYCKA bort och HUNGER, TRÖTT, LITE SYNSTÖRNINGAR och vissa svårigheter till adekvat tanke(logik).... Men jag ser ju därmed friskare ut i deras ögon.

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 05 jun 2012 13:08

Harald Davidsson skrev:algotess

jag körde in till bensinstationen, parkera vid disel-pumpen,
men de två som jobbade där ignorerade mig, jag vöntade flera minuter,
jag förstod att de gjorde detta avsiktlligt emot mig, då könde jag hatet spira upp i mig,
och strax kom det en annan bil upp på andra sidan pumpen och då sprang de bildligt fram till honom och skulle
börja ge honom disel, men då protesterade jag, jag skrek till en aning att de skulle ta mig först,
men då började de  demonstrativt fylla up disel i den andra bilen och de skrattade hånfullt emot mig,
men då fick mitt underbara hat mig att starta bilen och backa ut och snabbt köra ut därifrån, fast att jag inte visste ifall soppan skulle räcka 30 km till,

jag var upphetsad över deras behandling av mig,

jag lugnade dock ner mig, men först efter 10 minuter.

sen fick jag höra av tangaraj att James kimpton gett dem pengar just för att skapa sådana där diskriminerande problem gentimot mig.

jag kunde inte för allt guld i världen fatta hur de kunde göra så emot mig, eftersom de faktiskt inte könner mig,

men det ör detta som kallas för

evil

BRA BRA BRA..... UTVECKLING..... Försök bilda teori om varför de gjorde så då försvinner hatet och du ser att de är svaga själar som inte förstår sig själva men du gör det. tänk också på vad du ville göra med dem och du förstår vad folk gör ibland mot varandra.

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 05 jun 2012 13:12

Zokrates skrev:
Harald Davidsson skrev:
Zokrates skrev:Hör och häpna, kroppen tillverkar både alkohol och narkotiska ämnen av sig själv,
med lite hårdare lagar klassar vi snart hjärnan som en illegal knarkfabrik och skickar
den till destruktion. Minds. :wink:

du uppträder ju ibland som hjälte för de förtrycka,
och den som stämplas som psykisk sjuk är fråntagen rätten att  bli TRODD,
hur ska han då försvara sig emot den psykiatriska mobben som hatar allt som är naturligt pch äkta
och avvikande och speciellt och en smula individuellt,

Zokrates, hur ska han försvara sig,
hur ska han kunna försvara sina egna känslor som faktiskt är HANS LIV

Har du själv lyssnat på någon riktigt  psykiskt sjuk som är mitt uppe i sin mani, så inser du att
deras behov av bekräftelse är större än vad du förmäktar med, folk i allmänhet klarar inte
många sekunder i sådant sällskap och med all rätta så har den sjuke stora problem med att
bli trodd, speciellt när de får för sig att de är Jesus eller Gud.

Att vara psykiskt sjuk är inte mer äkta, på vilket sätt skulle en pladdrande virrhjärna vara äkta,
det är ingeyt normalt tillstånd, å andra sidan är ju det normala lika verklighetsfrånvänt fast på
ett annat sätt och säkerligen kan dåren upplevas som befriande Harald för en del som inte står
ut med falskhet, intriger och rävspel.

Man hittar ju ingen sjukdom hos MANI... Lite annorlunda i hjärnan naturligtvis. Manikern har med förnuftets hjälp gjort sig glad och lycklig, brytit sig loss ur sitt tråkiga liv och detta med rätta. Så fort han får behandling och återgår till det gamla så kommer en depression(livet var fel). Därför måste han bryta med det gamla och ta en annan väg.
Man kan bli manisk på massa olika ideer. Jag blev manisk på MÄNNISKAN och genom att förstå mig själv.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 06 jun 2012 08:14

förstår mig själv skrev:
Harald Davidsson skrev:algotess

jag körde in till bensinstationen, parkera vid disel-pumpen,
men de två som jobbade där ignorerade mig, jag vöntade flera minuter,
jag förstod att de gjorde detta avsiktlligt emot mig, då könde jag hatet spira upp i mig,
och strax kom det en annan bil upp på andra sidan pumpen och då sprang de bildligt fram till honom och skulle
börja ge honom disel, men då protesterade jag, jag skrek till en aning att de skulle ta mig först,
men då började de  demonstrativt fylla up disel i den andra bilen och de skrattade hånfullt emot mig,
men då fick mitt underbara hat mig att starta bilen och backa ut och snabbt köra ut därifrån, fast att jag inte visste ifall soppan skulle räcka 30 km till,

jag var upphetsad över deras behandling av mig,

jag lugnade dock ner mig, men först efter 10 minuter.

sen fick jag höra av tangaraj att James kimpton gett dem pengar just för att skapa sådana där diskriminerande problem gentimot mig.

jag kunde inte för allt guld i världen fatta hur de kunde göra så emot mig, eftersom de faktiskt inte könner mig,

men det ör detta som kallas för

evil

BRA BRA BRA..... UTVECKLING..... Försök bilda teori om varför de gjorde så då försvinner hatet och du ser att de är svaga själar som inte förstår sig själva men du gör det. tänk också på vad du ville göra med dem och du förstår vad folk gör ibland mot varandra.

alltså känslor regerar på nuet, det som just nu händer, men tankar förstår utifrån det förflutna, därför måste vi låta våra känslor vara i fred från våra tankar och få reagera precis helt fritt som de själva önskar, så mitt hat stegrades på grund av att deras hat försökte stimulera en sådan reaktion, kroppen är autonom, låt den känna helt fritt hur världen ÄR, utan någon moral från tankarna, att nu ska du känna som en normal människa, så de mediciner du 'tar nu är ren skär politik. för avsikten är att forma fram en ny människa i din naturliga karaktär och göra den mera anpassad till det politiskt rådande systemet som ju bara är en pseudo-ordning, så du inte med din mani springer över gränser och irriterar människor om sanningens vara eller icke vara,

dom försöker döda Sokrates i dig,
men det gift du tar dödar långsamt

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 06 jun 2012 08:24

förstår mig själv skrev:
Zokrates skrev:
Harald Davidsson skrev:
Zokrates skrev:Hör och häpna, kroppen tillverkar både alkohol och narkotiska ämnen av sig själv,
med lite hårdare lagar klassar vi snart hjärnan som en illegal knarkfabrik och skickar

hur ska han då försvara sig emot den psykiatriska mobben som hatar allt som är naturligt pch äkta

Har du själv lyssnat på någon riktigt  psykiskt sjuk som är mitt uppe i sin mani, så inser du att
deras behov av bekräftelse är större än vad du förmäktar med, folk i allmänhet klarar inte
många sekunder i sådant sällskap och med all rätta så har den sjuke stora problem med att

Att vara psykiskt sjuk är inte mer äkta, på vilket sätt skulle en pladdrande virrhjärna vara äkta,
det är ingeyt normalt tillstånd, å andra sidan är ju det normala lika verklighetsfrånvänt fast på
ett annat sätt och säkerligen kan dåren upplevas som befriande Harald för en del som inte står

Man hittar ju ingen sjukdom hos MANI... Lite annorlunda i hjärnan naturligtvis. Manikern har med förnuftets hjälp gjort sig glad och lycklig, brytit sig loss ur sitt tråkiga liv och detta med rätta. Så fort han får behandling och återgår till det gamla så kommer en depression(livet var fel). Därför måste han bryta med det gamla och ta en annan väg.
Man kan bli manisk på massa olika ideer. Jag blev manisk på MÄNNISKAN och genom att förstå mig själv.

Zokrates

har du träffat nån som tror sig vara Gud eller Jesus,
som du vet dömdes Jesus Kristus till döden därför att han påstått att han var Guds son,
men enligt dig så var då Jesus mentalt sjuk, och kanske pratade han för mycket,

men på den tiden hade de inga mentala sjukhus, kanske för att de inte hittat några mentala sjukhus i Egyptien,
och kunnat kopierat en sådan institution.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 06 jun 2012 09:06

förstår mig själv skrev:
Zokrates skrev:
Harald Davidsson skrev:

alltså grovt klassificerat så alla kan förstå,

mani...........................depression
paranoia.......................katatoni
paranoid schisofreni.......kataton schisofreni
extravert.......................introvert

aggression....................ångest
krimminell.......................isolering, tyst
gruppen........................individen
sociologi........................mytologi

slätten...........................bergen
neandertala gener...........croMagnona gener

repetitiv..........................skapande
hat..................................kärlek
negativ.............................positiv

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 07 jun 2012 08:54

vem gav oss giftet

det var politikern,
de gav pengar till Landstinget,
som byggde nya mentala sjukhus,
och läkarna började mata patienterna med psykofarmaka
inte så mycket därför att de hade en stark länk till läkemedelsindustrin,
men kanske mera på grund av att de tänkte i sådana banor

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 08 jun 2012 11:08

Är svensk.
Blir diskriminerad för att jag säger saker som ger känslor hos de som lyssnar. Är mig själv utan lögner. Utan fantasier. förstår andra genom mig själv. Är pigg och glad. Man kallar det sjukdom, MANI. Man pratar om sjukdomsinsikt osv... Ja de har inte insikt i sina egna fantasier, vad detta beror på. Detta är mitt problem... Men men. Spelar ingen roll var man är sålänge man är pigg och glad. Mår lite för bra för att vara belväm, säger lite för mycket sanningar. Adam och Eva på annat sätt alltså. De har problem att ta bort detta ur mig. Först då får jag komma ut.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 09 jun 2012 07:30

förstår mig själv skrev:Är svensk.
Blir diskriminerad för att jag säger saker som ger känslor hos de som lyssnar. Är mig själv utan lögner. Utan fantasier. förstår andra genom mig själv. Är pigg och glad. Man kallar det sjukdom, MANI. Man pratar om sjukdomsinsikt osv... Ja de har inte insikt i sina egna fantasier, vad detta beror på. Detta är mitt problem... Men men. Spelar ingen roll var man är sålänge man är pigg och glad. Mår lite för bra för att vara belväm, säger lite för mycket sanningar. Adam och Eva på annat sätt alltså. De har problem att ta bort detta ur mig. Först då får jag komma ut.

vem älskar inte det hypermaniska tillståndet som är nästan som ett överjordiskt upplevande av världen då äntligen ens nerträngda spänningar far och flyger rakt ut ur kroppen och alla de aggressiva spänningar som höll en i ett katatont fängelse ramnar och man känner plötsligt evigheten välla in och ut ur ens kropp, är man människa eller ängel,
man skriver intensivt, man lever intensivt, utan att någonsin prövat nån form av narkotika kan jag tänka att den starkaste narkotikan i världen är hypermanin, och vem hatar inte att stllsamt begravas av sin egen depression, av sin egen sorg, av sina egna cromagnona gener och ta sig upp till en grotta i bergen och försöka bida sin tid,

men när manin startar då är det som att kliva in i en rymdraket och resa till universums centrum,

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 09 jun 2012 07:51

Japp.
Medicinen ger sänkt grundstämning och mindre glad. Detta leder till att vissa tankar (som ger glad och ökad grundstämning) inte KAN tänkas. Varför? jo onödiga tankar kan inte tänkas( viljan är ju inte fri). Om hjärnan tex tänker "jag vinner på lotto och gör det och det med pengarna" så är det för att den blir GLAD. Ändrar man på GLAD kemiskt så KAN man inte tänka jag vinner ....... Vissa tankar kan inte tänkas alltså..Negativa tankar kan fortsätta tänkas.. Ta en psykotisk med en vanföreställning....
"vi föreställer oss världen på sådant sätt att vi mår så bra som möjligt"AXIOM
.. Vanföreställningen är alltså dennes( den psykotiske) sätt att uppfatta världen/tänka/göra så att denne mår bra... Sänker man dennes grundstämning(om denne är hög från början, positiv, uppfattas glad osv) så MÅSTE tankarna minska/försvinna. När pat absorberas av sin vanföreställning hinner den inte göra annat som ska göras enligt kulturellt mönster, tex hinner inte klippa sig, duscha, klä sig med den frekvens som av samhället anser normalt. Den kanske inte blir interesserad av samma tex pengar som andra och beter sig därför annorlunda. ANNORLUNDA.
Så fungerar neuroleptika enligt min teori och detta prövar jag och använder här naturligtvis. ALLT ska kunna prövas och användas. Skicka in denna input till psykiaterna 100% av pat ser du detta på pga detta.... Du är bra på att se delar tex en MANI... Men se hur pat reagerar och varför och vad du har gjort med pat. Olika behandlingsmål. Annat resultat än vad du inbillar dig osv....

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 09 jun 2012 08:10

förstår mig själv skrev:Japp.
Medicinen ger sänkt grundstämning och mindre glad. Detta leder till att vissa tankar (som ger glad och ökad grundstämning) inte KAN tänkas. Varför? jo onödiga tankar kan inte tänkas( viljan är ju inte fri). Om hjärnan tex tänker "jag vinner på lotto och gör det och det med pengarna" så är det för att den blir GLAD. Ändrar man på GLAD kemiskt så KAN man inte tänka jag vinner ....... Vissa tankar kan inte tänkas alltså..Negativa tankar kan fortsätta tänkas.. Ta en psykotisk med en vanföreställning....
.. Vanföreställningen är alltså dennes( den psykotiske) sätt att uppfatta världen/tänka/göra så att denne mår bra... Sänker man dennes grundstämning(om denne är hög från början, positiv, uppfattas glad osv) så MÅSTE tankarna minska/försvinna. När pat absorberas av sin vanföreställning hinner den inte göra annat som ska göras enligt kulturellt mönster, tex hinner inte klippa sig, duscha, klä sig med den frekvens som av samhället anser normalt. Den kanske inte blir interesserad av samma tex pengar som andra och beter sig därför annorlunda. ANNORLUNDA.
Så fungerar neuroleptika enligt min teori och detta prövar jag och använder här naturligtvis. ALLT ska kunna prövas och användas. Skicka in denna input till psykiaterna 100% av pat ser du detta på pga detta.... Du är bra på att se delar tex en MANI... Men se hur pat reagerar och varför och vad du har gjort med pat. Olika behandlingsmål. Annat resultat än vad du inbillar dig osv....

vad psykofarmakan gör och som vi aldrig någonsin kommer att fårlåta läkemdelsindustrin och dessa lakejer, som skriver ut medicinen är att den hugger av det inre sambandet mellan individen, mikrokosmos och utsidan makrokosmos, ooh tränger in i ens nästas kropp med politiska ideer och förbud om hur mönniskan ska känna och uppföra sig för att vara samhället till lags.

psykiatri är politik,

och så långt borta från vetenskap att man  kan kalla läkarna för politikernas bödlar
och vetenskapliga kvackare

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 09 jun 2012 10:33

Harald Davidsson skrev:

vad psykofarmakan gör och som vi aldrig någonsin kommer att fårlåta läkemdelsindustrin och dessa lakejer, som skriver ut medicinen är att den hugger av det inre sambandet mellan individen, mikrokosmos och utsidan makrokosmos, ooh tränger in i ens nästas kropp med politiska ideer och förbud om hur mönniskan ska känna och uppföra sig för att vara samhället till lags.

psykiatri är politik,

och så långt borta från vetenskap att man  kan kalla läkarna för politikernas bödlar

Så är det.... Känsla isig kan skapa tankar. Medicin in, känsla tex hungrig, mindre glad och tankar uppstår. Sjukdom ger känsla tex anfådd, ONT i bröstet, ONTi magen och tankar uppstår. Känslor registrerar och är resultat. Om tex ont i magen försvinner försvinner tex RÄDD, ÅNGEST och SMÄRTA... Osv... På samma sätt försvinner positiva vanföreställningar och mani av mediciner..
Ja det är politik.... ALLA MÄNNISKOR "FÖRSTÅR" vem som är galen.... Anser sig förstå vad som är "bäst" för denne och medverkar till en demokratisk, etisk, laglig, rätt behandling.... Galningarna behandlar de friska så att de friska mår sämre. Förlåt dem ty de förstår inte bättre.

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 09 jun 2012 10:37

Håller med om att tanken/iden/teorin i sig uppstår oftast eller snarare alltid som verkan av ett input... en reaktion alltså på ett stimuli. LÖS PROBLEMET alltså... Eller UPPNÅ BÄTTRE...... Det är detta uppnå bättre som man inte gör eller kan. SORGLIGT. OTÄCKT.. INTE BRA... VANSINNE... FÖRSTÅR DÅLIGT.. DÅLIG NATURVETENSKAP.... GÖRA SLUMPEN... LÖSA PROBLEM PÅ FEL SÄTT.... INTE HA ETT MÅL OSV.... Detta är samhället, då här ser det ut.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 10 jun 2012 07:45

förstår mig själv skrev:
Harald Davidsson skrev:

psykiatri är politik,

Så är det.... Känsla isig kan skapa tankar. Medicin in, känsla tex hungrig, mindre glad och tankar uppstår. Sjukdom ger känsla tex anfådd, ONT i bröstet, ONTi magen och tankar uppstår. Känslor registrerar och är resultat. Om tex ont i magen försvinner försvinner tex RÄDD, ÅNGEST och SMÄRTA... Osv... På samma sätt försvinner positiva vanföreställningar och mani av mediciner..
Ja det är politik.... ALLA MÄNNISKOR "FÖRSTÅR" vem som är galen.... Anser sig förstå vad som är "bäst" för denne och medverkar till en demokratisk, etisk, laglig, rätt behandling.... Galningarna behandlar de friska så att de friska mår sämre. Förlåt dem ty de förstår inte bättre.

du sprider kärlek, du är mjuk och vänlig, du är alltså där för att visa din omgivning hur en frisk människa är och funkar, men de förstår inte, för det har ej kontakt med sitt hjärta. du verkar ha ett helgons karma.

Återgå till "Psykologi"