Varför skulle alla bisexuella för det vara psykopater? Eller var det menat som ett skämt/ironi?
Påminner lite om ett radioprogram för ett tag sedan där det ringde in en man som menade att all homosexualitet bara handlade om "köttsliga lustar" och därför skulle bekämpas. :-S
Psykopati!
Moderator: Moderatorgruppen
Anna Sara skrev:Jo alla bisexuella är psykopater. Psykopati är en egocentrisk längtan efter att vara trevlig utan dröjande kompromisser.
Inte ett "ointelligent" ideal av ett plattland av orgie snarare handlar svagheten om en själslig patologi, manipulerad expansion osv, strävandet uttrycks blint, därför väljs en sysselsättning som andra inte kan komma åt.
(Ansåg förut av själv(-realisering)/livsglädje är innebörden av att "bli älskad för den man är" i det imuna flödet genom koppling av (pre-)religiös uppmärksamhet, innan och bortom manifestation, trots en låst dynamik, en specialitet. Kände att det var psykopatiskt, förlusten i. Men alltså vad är det för begrepp? Det är naturen som är en psykopat, inte vi.)
Jag tvivlar starkt på att du delar majoritetens uppfattning av vad ordet "psykopat" betyder. Visst, ingen människa har rätt att bestämma vad ett specifikt ord ska betyda, men jag anser ändå att det är bäst att följa majoritetens uppfattning av ordets betydelse, för att minska risken för missförstånd och dylikt.
Personligen tror jag att majoritetens uppfattning av ordet "psykopat" är att det innebär ett grundläggande *ointresse* av vad andra tycker om en själv, såvida deras åsikt inte är betydande för ens eget mål. Med andra ord skulle jag vilja ändra ditt påstående:
Anna Sara skrev:Psykopati är en egocentrisk längtan efter att vara trevlig utan dröjande kompromisser.
Till påståendet:
"Psykopati är en egocentrisk längtan, och trevlighet kan vara ett effektivt verktyg till att uppnå den egocentriska längtan.
Med andra ord...att vara trevlig eller populär är inte psykopatens grundläggande mål, utan enbart dess verktyg.
- Harald Davidsson
Okunnig skrev:Anna Sara skrev:Jo alla bisexuella är psykopater. Psykopati är en egocentrisk längtan efter att vara trevlig utan dröjande kompromisser.
Inte ett "ointelligent" ideal av ett plattland av orgie snarare handlar svagheten om en själslig patologi, manipulerad expansion osv, strävandet uttrycks blint, därför väljs en sysselsättning som andra inte kan komma åt.
(Ansåg förut av själv(-realisering)/livsglädje är innebörden av att "bli älskad för den man är" i det imuna flödet genom koppling av (pre-)religiös uppmärksamhet, innan och bortom manifestation, trots en låst dynamik, en specialitet. Kände att det var psykopatiskt, förlusten i. Men alltså vad är det för begrepp? Det är naturen som är en psykopat, inte vi.)
Jag tvivlar starkt på att du delar majoritetens uppfattning av vad ordet "psykopat" betyder. Visst, ingen människa har rätt att bestämma vad ett specifikt ord ska betyda, men jag anser ändå att det är bäst att följa majoritetens uppfattning av ordets betydelse, för att minska risken för missförstånd och dylikt.
Personligen tror jag att majoritetens uppfattning av ordet "psykopat" är att det innebär ett grundläggande *ointresse* av vad andra tycker om en själv, såvida deras åsikt inte är betydande för ens eget mål. Med andra ord skulle jag vilja ändra ditt påstående:Anna Sara skrev:Psykopati är en egocentrisk längtan efter att vara trevlig utan dröjande kompromisser.
Till påståendet:
"Psykopati är en egocentrisk längtan, och trevlighet kan vara ett effektivt verktyg till att uppnå den egocentriska längtan.
Med andra ord...att vara trevlig eller populär är inte psykopatens grundläggande mål, utan enbart dess verktyg.
det Anna skriver är en litterär mycket fin iaktagelse som ju är sann, för alla psykopater är alltid sociala charmtroll, därför misstänks de sällan för att vara bakom mord på t.ex. små flickor, de är också gärna med då polisen upptäcker offren och kommenterar livligt och glatt, Filmen Frenzy av Alfred Hitch cock är en mycket bra beskrivning av en psykopat.
målet för en psykopat är att slippa skuld för allt hon gör i det fördålda
Harald Davidsson skrev:det Anna skriver är en litterär mycket fin iaktagelse som ju är sann, för alla psykopater är alltid sociala charmtroll, därför misstänks de sällan för att vara bakom mord på t.ex. små flickor, de är också gärna med då polisen upptäcker offren och kommenterar livligt och glatt, Filmen Frenzy av Alfred Hitch cock är en mycket bra beskrivning av en psykopat.
målet för en psykopat är att slippa skuld för allt hon gör i det fördålda
Frågan kvarstår dock, hönan eller ägget? Är deras charmiga beteende psykopatens mål, eller enbart något de använder som ett effektivt verktyg för att uppnå något annat mål, oavsett vad det må vara? Jag, och av vad jag har förstått psykologins definition av psykopati, anser att det enbart är ett sätt att manipulera folk till att åstadkomma vad psykopaten vill.....