Möjligt?
T.ex. Isolera sig själv, leva i sitt eget ego, inte få nått inflyttande från andra?
Känslor beror mycket på hur man själv mår och vilket inflyttande man får från andra personer.
En fråga jag undrar är varifrån kommer alla dom här känslorna? Var sitter systemet som sänder ut sånna här signaler som vi uppfattar som känslor? Hjärnan? Organer i kroppen?
Sitter känslorna i hjärnan eller hela kroppen?
Kan en man som har blivit av med sin könsdel känna sexuell lust? kommer sånna sexuella känslor/begär från hjärnan då?
Kontrollera sina känslor?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Kontrollera sina känslor?
anonym90l skrev:Möjligt?
T.ex. Isolera sig själv, leva i sitt eget ego, inte få nått inflyttande från andra?
Känslor beror mycket på hur man själv mår och vilket inflyttande man får från andra personer.
En fråga jag undrar är varifrån kommer alla dom här känslorna? Var sitter systemet som sänder ut sånna här signaler som vi uppfattar som känslor? Hjärnan? Organer i kroppen?
Sitter känslorna i hjärnan eller hela kroppen?
Kan en man som har blivit av med sin könsdel känna sexuell lust? kommer sånna sexuella känslor/begär från hjärnan då?
Frågor som kan tyckas självklara är sällan det. Jag antar att du är en man men du uttrycker dig som en kvinna, ta inte illa upp, men har du umgåtts för mycket med kvinnor på sista tiden?
För att besvara dina frågor söker jag svaren inom mig i min hjärna och den kunskapsbank som där finns lagrad i form av oxidspår mellan synapserna.
Därav kan jag förstå att allt vad gäller känslor sitter i huvudet, men manifesteras genom kroppen. Alla känslor och tankar är beroende av olika signalsubstanser, men minnet lagras som rester i cellernas strukturer. Psykosomatiska reaktioner är det som förmedlar hjärnans behov till kroppen och får du fel respons tillbaka till hjärnan så uppstår kroppsliga besvär. Du blir sjuk, se det som kroppens revolt mot din hjärnas signaler. Men egentligen är det din hjärnas revolt mot sig själv.
I huvudet har du ett avancerat organ som dessutom innehåller hormonproducerande körtlar, hypofysen och tallkottskörteln, men även
endokrina körtlar i kroppen producerar även de olika hormon som sedan transporteras till hjärnan för att tala om vad som behövs.
Det är vanligt att cancer och andra cellförändringar som kan leda till alla möjliga symptom och dysfunktioner drabbar just dessa områden.
I normala fall stimulerar kroppens produktion av hormoner hjärnan till att få en insikt om vad den behöver, ramverket kring denna insikt har genom utvecklingen av språket kommit att bliva abstrakt och du översätter känslorna till ord som formar dina tankar om dina underliggande behov. Behoven som kan vara dolda eller undermedvetna formar alltså känslorna till tankar såväl som till signaler till din kropp att respondera på ett särskilt sätt. Vid beröring eller stimuli kan du få erektion, penis blir blodfylld eller om du är kvinna , klitorisorganet samt de yttre blygdläpparna.
Om du lider av impotens kan det bero på fysiska skador eller hormonella rubbningar eller psykiska problem. Normalt för en man är att få stånd minst två gånger varje natt, och om han lider av erektionsstörningar som beror på psykiska problem, så visar detta sig just genom att även han får stånd på natten. Samverkan mellan testiklarnas produktion av testosteron och hypofysens förmåga att omvandla detta till könsdrift är alltså a och o för att du skall ha lust överhuvudtaget.
Alltså, skulle en man som saknade pung inte kunna ha lust? Givetvis kan han det om bara viljan finns. Kan en man ha fysiska behov utan könsorgan? Självklart. Behovet av närhet och kärlek kan vara mycket större än just själva förmågan till att kunna genomföra ett samlag. Dessutom innehåller hjärnan en identisk spegelbild av hela kroppen som gör att avsaknaden av en lem ändå kan uppfattas som om den fanns där i form av fantomsignaler i hjärnan.
Hela kroppen utgör ett samspel mellan kroppens olika organ, men alla tankar och känslor formas slutgiltigt alltid i hjärnan som är kroppens kommunikationscentral.
( Fan vad flummigt detta låter. Har studerat allt som finns vad gäller människan och hade ambitioner på att bli läkare en gång, så du anar inte vad mycket som det finns som jag ändå har uteslutet bara för att ge dig en översikt.)