Jag tycker freddemalte är exemplarisk i att ta alla frågor på allvar och utveckla dem på ett sätt så de kan bli intressanta. Han är en stor tillgång för forumet, speciellt för nyanlända och filosofinyfikna.
Själv saknar jag dock det akademiska filosoferandet här. Jag har en närmast patologisk aversion mot trådar som undrar vad "frihet är egentligen" eller "om människor verkligen är medvetna" eller "tänk om allt är the matrix". För ett par år sedan fanns det fler akademiskt orienterade användare här men de tycks ha försvunnit iväg. Själv sökte jag mig till
philosophyforums.com, som har en något högre ribba vad gäller inläggen.
Men absolut, det här forumet har haft otroligt stor inverkan på mitt liv och min utveckling, både filosofiska och personliga. Det är 7 år sedan jag registrerade mig, och genom forumet kom jag i kontakt med bl a hovnarr, som sedermera förde mig samman med min nuvarande kör och min flickvän (numer ett ex), och hon i sin tur ledde in mig på psykologi- och forskningsbanan. Det är jag otroligt tacksam för, annars hade jag inte varit där jag är idag.
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...