som är i verkligt behov av en tillflykt undan våld och misär. - Det tar aldrig slut.
Många länder med muslimsk befolkning fördubblar sitt befolkningstal på 25 år. - På grund av kvinnoförtrycket under islam, ser man ingen ände på detta.
Pakistans befolkning ökar med 4 miljoner om året. Befolkningstillväxten i Muhammedanien resulterar oundvikligen i våld och misär och motiv att fly till ett annat land för att få skydd och försörjning.
Är detta vårt problem? - Vad gör vi då lämpligen åt saken?
Är rätta svaret på frågan, att agera så, att även Sverige förvandlas till ett sådant muslimskt problemland? - I så fall är det bara att fortsätta som hittills.
- Eller finns det en intelligent alternativ lösning på problemet?
Den lösning jag menar uppfyller alla rimliga krav, består i att köpa territorium av skuldtyngda länder för att där upprätta asyler, där de som ser sig som flyktingar, kan leva med eget ansvar för sin försörjning. De medel vi är beredda att spendera på flyktingar kan sedan användas för hjälp med infrastrukturen.
De flyktingar som tror på det multietniska samhället, får sedan bosätta sig huller om buller medan resten får bo varje grupp för sig.
--------------------------------------------
Folkomflyttningar vi bör acceptera och kanske uppmuntra är de som handlar om att i olika avseenden framstående släkten efter hand tränger undan och marginaliserar relativt efterblivna släkten. - Eller att avancerade kulturer tränger undan förstelnade och hämmande.
Folkomflyttningar som skall bekämpas, är de som innebär att efterblivna kulturer och släkten tränger undan och efter hand marginaliserar mera avancerade kulturer och släkten med i olika avseenden bättre förutsättningar att leva människovärdiga liv.
--------------------------------------
Folkblandninghspolitikens årliga kostnader har det funderats över. - Om de är 150 miljarder eller bara 50.
Alltså om de är 30 000 eller bara 10 000 per arbetande svensk.
Den största kostnaden är ändå att framtiden inte längre skimrar hoppfullt ljus utan förvandlas till ett svart hål.
Den näst största kostnaden är, att man inte längre kan använda det offentliga rummet som det var tänkt och att glesbygdsboende bara blir för vaksamma och välbeväpnade.
Ännu ett par rejält stora olägenheter tillkommer och först därefter de runt hundra årliga miljarderna som säkert hade kunnat användas till något bättre än till att borra skutan i sank.
---------------------------------------------
EUs försök att kombinera en human flyktingpolitik med en realistisk är hopplöst med gällande system.
Skulle vi medge asyl åt alla som verkligen behövde det, skulle säcken spricka. - Det är bara genom att fuska mot de överenskommna principerna som man tror sig kunna hålla flödet på en rimlig nivå. Man förhindrar på alla tänkbara sätt folk från att komma i läge för att begära asyl. - Snuskigt och hycklande.
Min lösning ansluter sig närmare till flyktingkonventionen: Alla som betraktar sig som flyktingar, skall kunna begära asyl. Asyl skall medges men på en plats särskilt avsedd för detta, där flyktingarna får eget ansvar för sin ekonomi. Den hjälp vi anser oss kunna erbjuda, skall komma alla flyktingar till del som hjälp med infrastruktur och rättsordning.
De som inte förmår respektera andra flyktingars rättigheter, får en egen plats för sig.
Världen är full av hjälpbehövande
Moderator: Moderatorgruppen
-
lösdrivaren
- Avstängd
Fattigdom och överlevnad, tillgång/bristen på mat och vatten är en stor orsak till varför människor får många barn.
När man vet att ens barn kommer att överleva så skapar man mindre familjer. Så en lösning på problemet är att få ner fattigdom till en nivå där människor inte svälter ihjäl eller får sjukdomar av svält.
Du kan enkelt kontrollera mot statistik att invandrarfamiljer i andra generation i sverige föder lika många barn som andra familjer.
Så skänk en slant och du blir av med problemet fattigdom.
när en invandrare kommer till sverige så möts den av én hel del rasism.
Ett par personer testade det genom att ringa en arbetsgivare.
invandraren fick som svar, platsen är inte ledig längre,
ett par minuter senare ringde en med svenskt namn och tal, han fisk som svar att skicka in sina papper.
Jag vet inte hur vanligt detta är, men jag tror att det är väldigt vanligt.
och med det tror jag att en invandrar familj skulle föda någon tiondels mer procent fler barn än de som har ett jobb med godare ekonomi.
Islamska lagar förbjuder ränta, och det kan vara en av orsakerna till varför dessa länder inte utvecklas snabbt i ekonomi.
Dom har löst problemet med andelar, banken förvaltar dina pengar och gör affärerer, och du får din andel av vinsten.
jag ser det lite som mygel mot deras religions budskap, men iaf.. det kan vara en orsak till varför dom utvecklas saktare.
hjälp arbete kan vara bra sätt att ge människor ett bättre liv, och man får ner världsbefolknings mängden.
Sen är det inte självklart att antalet människor är ett problem, Vi ser ju hur resurser fördelas till att dom rika skor sig på dessa fattiga , och med det är vi en av orsakerna till varför dom har så hög population och lidande.
När man vet att ens barn kommer att överleva så skapar man mindre familjer. Så en lösning på problemet är att få ner fattigdom till en nivå där människor inte svälter ihjäl eller får sjukdomar av svält.
Du kan enkelt kontrollera mot statistik att invandrarfamiljer i andra generation i sverige föder lika många barn som andra familjer.
Så skänk en slant och du blir av med problemet fattigdom.
när en invandrare kommer till sverige så möts den av én hel del rasism.
Ett par personer testade det genom att ringa en arbetsgivare.
invandraren fick som svar, platsen är inte ledig längre,
ett par minuter senare ringde en med svenskt namn och tal, han fisk som svar att skicka in sina papper.
Jag vet inte hur vanligt detta är, men jag tror att det är väldigt vanligt.
och med det tror jag att en invandrar familj skulle föda någon tiondels mer procent fler barn än de som har ett jobb med godare ekonomi.
Islamska lagar förbjuder ränta, och det kan vara en av orsakerna till varför dessa länder inte utvecklas snabbt i ekonomi.
Dom har löst problemet med andelar, banken förvaltar dina pengar och gör affärerer, och du får din andel av vinsten.
jag ser det lite som mygel mot deras religions budskap, men iaf.. det kan vara en orsak till varför dom utvecklas saktare.
hjälp arbete kan vara bra sätt att ge människor ett bättre liv, och man får ner världsbefolknings mängden.
Sen är det inte självklart att antalet människor är ett problem, Vi ser ju hur resurser fördelas till att dom rika skor sig på dessa fattiga , och med det är vi en av orsakerna till varför dom har så hög population och lidande.
Re: Världen är full av hjälpbehövande
BoS skrev:Är detta vårt problem?
Vad tycker du?
Om detta är vårt problem, visar jag på den beskrivna lösningen.
Den omfattande diskrimineringen av dem med utländska namn och främmande utseende och beteende av krögare, bostadsuthyrare och arbetsgivare är ju inte förenlig med att folkblandningspolitiken skulle vara demokratiskt förankrad och ett resultat av folkviljan. - Då skulle ju alla bemötas lika, för varför skulle just dessa tre kategorier vara mera främlingsfientliga än folk i allmänhet?
Antingen existerar inte denna diskriminering eller så beror folkblandningen på en dold agenda och demokratin är en fasad.
Den omfattande diskrimineringen av dem med utländska namn och främmande utseende och beteende av krögare, bostadsuthyrare och arbetsgivare är ju inte förenlig med att folkblandningspolitiken skulle vara demokratiskt förankrad och ett resultat av folkviljan. - Då skulle ju alla bemötas lika, för varför skulle just dessa tre kategorier vara mera främlingsfientliga än folk i allmänhet?
Antingen existerar inte denna diskriminering eller så beror folkblandningen på en dold agenda och demokratin är en fasad.
Då skulle ju alla vara bemötas lika, för varför skulle just dessa tre kategorier vara mera främlingsfientliga än folk i allmänhet?
Det kan vara som så att vissa grupper är mer rasistiska än allmänheten
Det kan vara som så att företagare som vanliga personer har en rasistisk nivå på runt 8%
om vart tionde företag har rasism, så innebär det att dom hanterar tusentals personer varje dag.
dom blir väl synliga.
har högern mer rasism än vänstern ?
Fienden mitt ibland oss
Mordiska unga män finns i mängder som odlar en förorättad och hatisk inställning och är beredda till massmord på västerländsk civilbefolkning och illdåden har enligt rundfrågor ett utbrett stöd bland de befolkningsgrupper de menar sig företräda.
Detta uppfattas av klartänkta som ett problem värt att ta på allvar och en seriös diskussion om vad som bör göras är alltså på sin plats.
Mitt förslag är alltså att ta i anspråk de ekonomiska styrmedel som av allt att döma är de som först skapade problemet med massinvandringen, till att vända strömmen åt rätt håll.
Dessa instrument har jag beskrivit under rubriken "Det definitiva skattesystemet" särskilt under inläggen som handlar om obligatorisk försäkring mot att begå brott, om att relatera stödet till barnfamiljerna till barnens beteende och prestationer under sin skoltid och om den individuelle skattebetalarens makt att själv fördela sina skattepengar över de godkända ändamålen.
Asylproblemens långsiktigt hållbara lösning består i territorium särskilt reserverade för detta som köps av något eller några länder med milt klimat och behov av kapital dit alla skall vara välkommna som betraktar sig som flyktingar och är beredda att ta eget ansvar för sin och sina anhörigas försörjning. Dit må sedan flyktinghjälpen kanaliseras och där bör asylanternas vänner satsa sin energi.
Genom att rätten till asyl då blir oberoende av var man befinner sig när man ansöker om det behövs då inte längre gränskontroller mot Europa och människosmugglingen med dess hundratals årliga dödsoffer i drunknings och kvävnings-olyckor blir poänglös.
Detta uppfattas av klartänkta som ett problem värt att ta på allvar och en seriös diskussion om vad som bör göras är alltså på sin plats.
Mitt förslag är alltså att ta i anspråk de ekonomiska styrmedel som av allt att döma är de som först skapade problemet med massinvandringen, till att vända strömmen åt rätt håll.
Dessa instrument har jag beskrivit under rubriken "Det definitiva skattesystemet" särskilt under inläggen som handlar om obligatorisk försäkring mot att begå brott, om att relatera stödet till barnfamiljerna till barnens beteende och prestationer under sin skoltid och om den individuelle skattebetalarens makt att själv fördela sina skattepengar över de godkända ändamålen.
Asylproblemens långsiktigt hållbara lösning består i territorium särskilt reserverade för detta som köps av något eller några länder med milt klimat och behov av kapital dit alla skall vara välkommna som betraktar sig som flyktingar och är beredda att ta eget ansvar för sin och sina anhörigas försörjning. Dit må sedan flyktinghjälpen kanaliseras och där bör asylanternas vänner satsa sin energi.
Genom att rätten till asyl då blir oberoende av var man befinner sig när man ansöker om det behövs då inte längre gränskontroller mot Europa och människosmugglingen med dess hundratals årliga dödsoffer i drunknings och kvävnings-olyckor blir poänglös.
när du postade ditt svar satt jag och tittade på detta:
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/kelmEZe8whI" frameborder="0"></iframe>
Den är lite oftopic, men postar det som delsvar av varför vi kan tänkas döda andra.
jag är inte övertygad om att saker är så lätt lösta som vi vill tro.
Rädslan hos soldaterna verkar vara en stor orsak till varför vi dödar, inte hatet.
Jag är inte beredd att stödja dina förslag då dom är väldigt 'sterila' och fattiga på bakgrunds fakta och källänkar,
du säger att du sitter med den optimala lösningen, det kanske du gör, men jag vill veta mer innan jag vet vad jag ska tycka.
jag har en syn som jag gärna ändrar på, bara jag får information som är vettig, och en soldats berättelse är en bra start.
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/kelmEZe8whI" frameborder="0"></iframe>
Den är lite oftopic, men postar det som delsvar av varför vi kan tänkas döda andra.
jag är inte övertygad om att saker är så lätt lösta som vi vill tro.
Rädslan hos soldaterna verkar vara en stor orsak till varför vi dödar, inte hatet.
Jag är inte beredd att stödja dina förslag då dom är väldigt 'sterila' och fattiga på bakgrunds fakta och källänkar,
du säger att du sitter med den optimala lösningen, det kanske du gör, men jag vill veta mer innan jag vet vad jag ska tycka.
jag har en syn som jag gärna ändrar på, bara jag får information som är vettig, och en soldats berättelse är en bra start.
jag skrev att det var ett delsvar och lite oftopic,
jag vill att du förtydligar med att skicka mer information om att det är hat och inte rädsla som formar våra handlingar.
du skriver mängder, hur många ?
länka gärna till dessa rundfrågor..
kan det tänkas att väst världen har skapat rädslor ?, kan det tänkas att vi har en orsak till varför saker ser ut som det gör ?
kanske vi måste ändra på oss i första hand med att inte vara så hotfulla mot islamska länder ?
Mordiska unga män finns i mängder som odlar en förorättad och hatisk inställning och är beredda till massmord på västerländsk civilbefolkning
jag vill att du förtydligar med att skicka mer information om att det är hat och inte rädsla som formar våra handlingar.
du skriver mängder, hur många ?
och illdåden har enligt rundfrågor ett utbrett stöd bland de befolkningsgrupper de menar sig företräda.
länka gärna till dessa rundfrågor..
kan det tänkas att väst världen har skapat rädslor ?, kan det tänkas att vi har en orsak till varför saker ser ut som det gör ?
kanske vi måste ändra på oss i första hand med att inte vara så hotfulla mot islamska länder ?
-
lösdrivaren
- Avstängd
-
lösdrivaren
- Avstängd
Tror jag har sett den filmen, var en hämndaktion för att en soldat blivit dödad ?
Vi skickar in människor i våld och tror att dom ska vara 'hela' som människor när dom kommer tillbaka eller vara som normala i kriget...
Jag har läst lite om hur både väst och al-Qaida behandlar civila, skrämmande, ingen sida är direkt bättre än den andra.
Vi skickar in människor i våld och tror att dom ska vara 'hela' som människor när dom kommer tillbaka eller vara som normala i kriget...
Jag har läst lite om hur både väst och al-Qaida behandlar civila, skrämmande, ingen sida är direkt bättre än den andra.
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/KF2miwIWOE4" frameborder="0"></iframe>
http://www.youtube.com/watch?v=oWbrZ8Ji ... dded#at=95
(titta inte på det om ni är känsliga)
Vi skapar oändligt lidande och massor av sorg,
ser man på deras ansikten så är det sällan hat, det är sorg och lidande..
http://www.youtube.com/watch?v=oWbrZ8Ji ... dded#at=95
(titta inte på det om ni är känsliga)
Vi skapar oändligt lidande och massor av sorg,
ser man på deras ansikten så är det sällan hat, det är sorg och lidande..
obligatorisk försäkring mot att begå brott, om att relatera stödet till barnfamiljerna till barnens beteende och prestationer under sin skoltid och om den individuelle skattebetalarens makt att själv fördela sina skattepengar över de godkända ändamålen.
en obligatorisk försäkring ?, alltså en utgift som måste betalas på ett eller annat vis.
vad jag förstår senare så ska skattebetalaren själv kunna avgöra beloppets storlek.
då funderar jag på, inom vilka ramar ligger beloppen, och vad ska man få ut ur försäkringen ?
exempelvis:
jag har betalat 120 tusen kronor i avgift under 10 år,
nu gör jag ett brott, låt säga att jag förskingrar/bedrar någon på 120000kr.
hur kommer då mitt straff att se ut ?
mot
jag betalar 12kr under 10 år,
samma brott med bedrägeri,
vad kommer mitt straff att bli ?
eller ska pengarna bara användas till valfria projekt ?
jag betalar 120000kr och vill att dessa ska gå till musikbranschen för förlorad vinst
då känns det mer som att jag vi kan slippa att kalla ngt för en försäkring,
det är en fördelning av tvångsmedel. dvs en skatt.
jag har aldrig riktigt fattat vad du egentligen är ute efter,
och nu menar jag inte att du har en dubbel agenda.
Återgå till "Politik och samhälle"