Havets hemligheter
Moderator: Moderatorgruppen
Havets hemligheter
Hej! Tänk så mycket som kommer fram i tankens kraft. Känslorna har en enorm kraft och styr oss på dess olika destinationer och det kan behövas en gps för att navigeras på det stora svajande känslohavet Helt plötsligt så står man där och tittar ut på det mäktiga havet och tänker kommer jag bli räddad och tas till en ö med respekt och till lit. Kommer jag drunkna och hamna i det svarta hålet och svepas i väg till det okända. Havet kan vara stilla och precis när som helst ändra riktning och känna av det lugna inom dig. Havet kan var så härligt blått eller mörkt och dränkt av alla dess sorger. Havet sveper förbi med sin våg och tar dig till den där härliga punkten när man bara vill stanna upp och doppa tårna en stund. 
- freddemalte
Re: Havets hemligheter
Hej suzzettesuzzette skrev:Hej! Tänk så mycket som kommer fram i tankens kraft. Känslorna har en enorm kraft och styr oss på dess olika destinationer och det kan behövas en gps för att navigeras på det stora svajande känslohavet Helt plötsligt så står man där och tittar ut på det mäktiga havet och tänker kommer jag bli räddad och tas till en ö med respekt och till lit. Kommer jag drunkna och hamna i det svarta hålet och svepas i väg till det okända. Havet kan vara stilla och precis när som helst ändra riktning och känna av det lugna inom dig. Havet kan var så härligt blått eller mörkt och dränkt av alla dess sorger. Havet sveper förbi med sin våg och tar dig till den där härliga punkten när man bara vill stanna upp och doppa tårna en stund.
Ja, vad vore livet utan vatten!
Vänligen
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
- Johan Ågren
- Administratör
- Johan Ågren
- Administratör
Återgå till "Tankar och känslor"