Guds tjänare vs Johan ågren !

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

vill ni duellera mot varandra??

Ja, låter spännade!!
9
90%
Nej, tråkigt
1
10%

Antal röster: 10

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Guds tjänare vs Johan ågren !

Inläggav Guds tjänare » 03 apr 2006 18:10

Hej johan!

Jag har ett förslag till dig:

Det finns ju användare som alltid håller bökar på varann om ett visst ämne.

så jag tänkte att det skulle vara kul med "duell" mellan dessa två

Om jag t.e.x utmanar "brolin målgest" om ett visst ämne(helt frivilligt) och han går med det så anmäler vi det hos dig, så skapar du en tråd där bara jag och "brolins målgest" (du bestämmer ett speciellt datum som bestämmer när den börjar och slutar )kan diskutera med varandra. Och vinnarn får publiken rösta fram. vinnaren och förloraren kan få en märkering på profilet ( så man vet hur bra han är på diskutera :lol: )

och sen kan du ha en regel som säger att man få lägga max e.x tio inlägg var, så det inte blir orättvisst med inläggen.

Jag tror att detta blir roligt och har en stor fördel nämligen diskussionen blir ivrigare, (man vill ju ha den där märkeringen som visar att du har vunnit en disskussion :) )
nu behöver du inte följa nån av dessa "regler" med det vore kul om du skapde nåt liknande "dueller" ( nu var det så att jag inte tänkte igenom vad jag skrev med åt det hållet :) är du intressred så kan du fråga om ideer )
du får gärna förklara om du inte vill att det här förslaget går fram :(
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 03 apr 2006 19:36

haha, roligt inlägg

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 03 apr 2006 19:48

PopJimmy skrev:haha, roligt inlägg

tycker du att iden är bra ? rösta på det då
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Rafael

Inläggav Rafael » 03 apr 2006 20:04

haha det vore skoj, om inte för alla lättförtjänta vinster.

Användarvisningsbild
Luipa
Kontakt:

Inläggav Luipa » 03 apr 2006 20:12

Om Guds tjänare vill utmana Brolin på en duell är det bara för dig att träffa en överenskommellse med honom. Ni kan själva diskutera fram reglerna för debatten och sedan ordna en omröstning om vem som debatterat bäst.

Det där tillägget med en officiell utmärkelse ser jag däremot som helt onödigt. Att debattera tycker jag själv är trist, dialog och diskussioner är mycket mer spännande och där vinner oftast den som 'förlorar' om du förstår vad jag menar.

/luipa
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.
- Konrad Lorenz?

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 03 apr 2006 20:21

Luipa skrev:Om Guds tjänare vill utmana Brolin på en duell är det bara för dig att träffa en överenskommellse med honom. Ni kan själva diskutera fram reglerna för debatten och sedan ordna en omröstning om vem som debatterat bäst.

Nej det var bara ett e.x :lol:

Det där tillägget med en officiell utmärkelse ser jag däremot som helt onödigt.

nej det är väl kul att ha, då kanske man diskuterar bättre ?
tänk på att: resultatet av inlägg är och en offciell utmärkelse.

Att debattera tycker jag själv är trist, dialog och diskussioner är mycket mer spännande

man kan väl diskutera, varför skulle man debattera?
och där vinner oftast den som 'förlorar' om du förstår vad jag menar.

Nej, jag förstår ej vad du menar?, skulle vara kul om du förklara för mig

/luipa

Waggho

Inläggav Waggho » 03 apr 2006 20:46

Guds tjänare skrev:
och där vinner oftast den som 'förlorar' om du förstår vad jag menar.

Nej, jag förstår ej vad du menar?, skulle vara kul om du förklara för mig

/luipa

Den som från början kunde minst om ämnet kommer att lära sig mest.

Användarvisningsbild
Luipa
Kontakt:

Inläggav Luipa » 03 apr 2006 21:32

Helt rätt Waggho :P !

Och du Guds tjänare (känns surrealistiskt att skriva guds tjänare :lol: , jag måste byta diskussionpartner innan jag helt tappar greppet)

Apropå officiella utmärkelser. För det första är det oerhört svårt att säga vem som egentligen debatterar bäst då vi alla har olika utgångspunkter. För det andra bör diskussionen i sig vara intressant nog och inte vara beroende av ett digitalt smycke. För det tredje så skapar vi så mycket hierarkier i det här samhället att det vore skönt med en plats, ett forum, där hierarkier undvikes.

Men du kan givetvis fortsätta lobba, Johan kanske tycker din idé är bra. Och jag förstår att Brolin bara var ett exempel, jag försökte bara beskriva hur du kunde gå tillväga om du ville skapa en sådan debatt utan att vänta på Johans välsignelse.

Finns det någon på detta forum du vill ha en strukturerad debatt mot?
Obs, jag är inte motståndare till debatter. Det kan vara riktigt lärorikt att se olika åsikter brytas mot varandra och höra 'åskådare' kommentera argumenten.
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.

- Konrad Lorenz?

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 04 apr 2006 18:32

Skulle man kunna höra johans åsikt om det ??

Tractatus

Inläggav Tractatus » 05 apr 2006 00:08

Jag är lite av Luipas tanke. Låt detta förbli ett forum befriat från mer tävlan. Finns tillräckligt redan. Många tycks argumentera för att "vinna" istället för att närma sig motparten, försöka lära sig nytt och kanske nå konsensus. Luktar lunarstormfasoner, idén om att införa poäng i profiler ETC.

:lol:

Återgå till "Feedback"