Men då vill jag sámtidigt säga att dem som klär sig sexigt är icketroende. dem tror att dem njuter att av sitt livet (de bryr sig inte att dem blir "förnedrande").
Din syn på islam är alltså att det är omöjligt att vara en god muslim och samtidigt klä sig sexigt? Jag kan tänka mig att många muslimer delar den synen - i någon mån - men jag har själv svårt att tro att det är så. För femhundra år sedan kan jag tänka mig att det var samma sak inom kristendomen: man kunde inte vara en god kristen om man var alltför sexuellt frigjord.
Det här med att man ska hålla på sig, inte ha sex med vem som helst och heller inte bjuda ut sig hur som helst på köttmarknaden - det tycks vara ett vanligt inslag inom de semitiska religionerna. Säkerligen också inom många österländska religioner. Vad tror du är orsaken till det? Varför behagar det Gud mer om man håller på sig och är trogen och kysk, än om man knullar runt som en kanin?
För dem behöver en bekräftelse, att det verkligen är så att killar tänker sexuella tankar om just dem, Då kommer det ske en förändring! (har själv efarenhet om just den punkten)
Det kan jag lätt tänka mig, i synnerhet om det gäller unga kvinnor. Kikar man i nåns urringning så drar en kvinna, ofta omedvetet, ihop koftan mer, eller så sträcker hon stolt på sig, beroende på hur hon är lagd. Men i tonåren handlar det förstås mycket om att göra som andra gör - klä sig som de mest populära osv. Innan man blivit trygg i sin sexualitet kan det säkert komma som en obehaglig överraskning att man upplevs som mer sexig i andras ögon om man klär sig på ett visst sätt. Det kan nog överhuvudtaget kännas läskigt och ovant att man plötsligt ständigt deltar i en "sexuell atmosfär" hur man än klär sig. Med tiden blir det mer av ett verktyg, skulle jag tro. Vill man verka sexig vet man hur man ska klä sig, vill man verka profesionell i en arbetssituation kan man klä sig för det också. De flesta - män som kvinnor - är nog medvetna om detta.
Själv finner jag det ofta befriande att då och då umgås i atmosfären med enbart män, för att slippa det där koketterandet som ständigt pågår mellan man och kvinna. Det är inget fel med det, men ibland bidrar det inte till situationen. Vi har så få asexuella miljöer kvar i vårt "frigjorda" samhälle, och jag kan förstå en önskan att vilja slå vakt om dem. Men jag tror inte att klä på kvinnorna mer kläder är lösningen. Bättre vore väl i så fall om vi alla kunde gå nakna (om vädret så tillät) utan överdriven objektifiering. Men där är vi inte än. Ännu blygs vi för våra kroppar, som Adam och Eva på sin tid.