Den omedelbara upplevelsen
Moderator: Moderatorgruppen
Den omedelbara upplevelsen
den omedelbara upplevelsen måste vara det finaste som finns! att finnas i en förändringsström och bara uppleva. omedelbart hela tiden! primärt !underbart!

-
MrTambourineMan
- Johan Ågren
- Administratör
-
lillstrumpa
- Kontakt:
- Johan Ågren
- Administratör
lillstrumpa skrev:Det låter lite som det påminner om en flow, eller är jag helt ute och cyklar?
Jag har en bok skriven av Mihaly Csikszentmihalyi liggandes på köksbordet as we speek, den heter "Flow".
Tja läste jag klart den där boken... Hur som helst så är det den boken du har vunnit om du är först hit. Skicka mig ett PM och berätta vilken boken är
Johan
Jag tänker på transupplevelsen. Här och nu - att kliva in i sin egen upplevelse. Det enda som finns är det jag upplever just nu, allting annat är en illusion. Jag ser allting klarare och rycks med in i ett flöde av förståelse. Och extasen. Det är så mycket jag har blundat för. Men nu är mina ögon vidöppna. Jag är inte längre rädd för att se bakom verklighetens ridåer - vad som finns där är fulländat, rent och sant. Lycka.
Det är nyttigt att dansa sig till trans. Att släppa kontrollen. Det är ett sätt att komma i närkontakt med sig själv och vädra det inre. Efteråt känner man sig pånyttfödd, fylld av inspiration och motivation.
Lustigt är, att vi i västvärlden är ganska dåliga på det här. Trots att dansen och transen ligger människans natur så nära, sitter vi hellre ner vid skrivbord, framför monitorer dagarna i ända och låter internalisera vårt inre... Det tycker jag är onödigt.
Det är nyttigt att dansa sig till trans. Att släppa kontrollen. Det är ett sätt att komma i närkontakt med sig själv och vädra det inre. Efteråt känner man sig pånyttfödd, fylld av inspiration och motivation.
Lustigt är, att vi i västvärlden är ganska dåliga på det här. Trots att dansen och transen ligger människans natur så nära, sitter vi hellre ner vid skrivbord, framför monitorer dagarna i ända och låter internalisera vårt inre... Det tycker jag är onödigt.
-
lillstrumpa
- Kontakt:
Att uppleva en flow känns lite annorlunda. Den totala närvaron och upplevelsen av nuet är väldigt överväldigande. Jag minns inte att jag tänkte en enda take utan bara upplevde och agerade automatiskt. Det känndes nästan som att iakta sig själv utifrån.
"Fattig är inte den som har lite utan den som aldrig kan få nog" - Jean Guéhenno
-
MrTambourineMan
Flow?
jag tror flow är vad taoisternakallar för Wu-Wei
När man liksom förlorar sig i någonting.
När man liksom förlorar sig i någonting.
Återgå till "Tankar och känslor"