Har hållit på ett tag och lånatoch läst igenom böcker som en galning på olika bibliotek, men hur mycket man läser så finns det fortfarande hundra böcker till som verkar intressanta..
Någon som kan ge något boktips om filosofi, psykologi eller vetenskap? (med vetenskap så menas det mesta)
Boktips vetenskap, filosofi, psykologi tack
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Boktips vetenskap, filosofi, psykologi tack
ManFreD skrev:Har hållit på ett tag och lånatoch läst igenom böcker som en galning på olika bibliotek, men hur mycket man läser så finns det fortfarande hundra böcker till som verkar intressanta..
Någon som kan ge något boktips om filosofi, psykologi eller vetenskap? (med vetenskap så menas det mesta)
Något av Gärdenfors, Peter, t.ex. Blotta tanken. Läser själv just nu Tankens vindlar. Senaste är Den meningsskapande människan. Haft honom som lärare i Lund när jag läste teoretisk filosofi. Han skriver klart och logiskt. Kristallprosa. Märk världen av Nörretranders är också d-t bra!
Annars: något av Martinus! Logik, t.ex. som är en bok som inte handlar om det man brukar kalla logik på akademisk nivå.
I all hast...
A
Algotezza aka Algotezza
Re: Boktips vetenskap, filosofi, psykologi tack
Det finns så mycket man kan tipsa om,
Marcus Aurelius - Självbetraktelser var rätt kul att läsa.
Nietzsche - Den glada vetenskapen. Intressant.
Platons skrifter, finns 6 delar.
Kända snubbar som några hoppar över känns det som, dom har mycket att säga. Fast du kanske redan har läst det jag har tipsat om
Sartre - Äcklet
Lars Gyllensten - Sokrates död
John K.Cooley - Oheliga Krig
Någon som orkar tipsa på? Filosofi helst, tack....
Marcus Aurelius - Självbetraktelser var rätt kul att läsa.
Nietzsche - Den glada vetenskapen. Intressant.
Platons skrifter, finns 6 delar.
Kända snubbar som några hoppar över känns det som, dom har mycket att säga. Fast du kanske redan har läst det jag har tipsat om
Sartre - Äcklet
Lars Gyllensten - Sokrates död
John K.Cooley - Oheliga Krig
Någon som orkar tipsa på? Filosofi helst, tack....
- queeniodine
Återgå till "Kultur - konstarterna"