Expressen visade en bild på två barn som bar randig klädsel. Klädseln såg ut som fångdräkter och barnen såg allmänt ledsna ut. Expressen lär ha påstått att dessa barn var fångar i det Sovjetiska samhället. Några dagar senare lär Aftonbladet ha visat hela bilden vilken visade sig då vara barn på en badstrand. Barnen var inga fångar utan barn ledsna för något.
Genom att inte visa hela bilden så fick folk en uppfattning vilken visade sig vara fel.
Jag har råkat ut för något liknande. Jag hade en andlig organisation. En dag så fick jag ett bryskt besök som lade rabarber på foton av mig och annat. Någon tid senare så fick vår andliga organisation grova meddelanden från flera håll. Jag anklagades för satanism, förlöjligande av Kristus, hädiskt beteende osv. Jag visste inte då vad som hade skett!
En bild fotad av mig i kvinnokläder var problemet.
Ingen tänkte då på hur bilden kommit till dom eller hur bilden producerats. Man glömde fotografen och syftet.
Min dåvarande tjej när bilden fotades var konstnär. Hon önskade gestalta kvinnlig man.
När jag väl fick reda på hur och varför folk betett sig på olika sätt mot oss så hade många sett bilden av mig i kvinnokläder.
Studenter
Han skogshuggaren!
Kristna
Han driver med Kristus.
Några Psykologer
Han har en benägenhet till att vara transvestit, ett sjukligt beteende.
När jag då kunde förklara hur det låg till med bilden så fick jag igen. Rasande människor skrek då hur jag ville förödmjuka dom genom att visa sådan bild av mig i kvinnokläder.
Då funderade jag på verklighet och fantasi. Att folk kanske inte vill att deras egna värld ska ruckas. Att dom kanske önskar få fantisera och då få göra sig en egen värld.
Vad tror ni?