Hejsan!
Tja herr Auk, om frågan om socialdemokraternas skuld till krisen var riktad till mig, så är mitt svar detta:
Nix, de var inte för privatiseringar och annan spekulation som skapade den ekonomiska världskrisen. Inte ens en promilles skuld, allt ligger hos liberaler och nyliberaler! Det var endast de, och ingen annan, som skapade krisen!
I Sverige har inte sossarna heller någon större skuld i vad som hänt efter hösten 2006 - allt är allians för ökad fattigdoms egen politik!!
Slutligen är jag angående ditt påstående om beroendeförhållandena fullständigt klar över att jag hellre har högre bidrag som arbetslös från en statsmakt som är demokratisk, än är i händerna på ett privat system där man inte kan vara säker på någonting!
Idag har flertalet svenskar insett vad den privatiserade nyliberalismen åstadkommer, och flykten tillbaks till sossarnas politik är uppenbar! Hade man haft en smartare partiledare än fru Sahlin, hade sossarna vunnit kommande val med åtminstone 65 procent av rösterna, nu blir det väl bara med 52 procent ihop med stödnissarna! Men det räcker.....
MVH
bigj