President Busch och det svenska försvaret

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Patrik Persson

President Busch och det svenska försvaret

Inläggav Patrik Persson » 18 okt 2004 13:56

Fritt fram att ljuga om man är republikan?

USA:s president blir antingen ideligen felciterad eller ryckt ur sitt sammanhang. Nu finns till och med Sverige med i Presidentens grodor.

Sverige har ingen armé!

Kanske menade Republikanernas Georg Busch

1. Jag fuskar med skatten på olja och svenskarna upptäckte mig inte!
2. Jag har ett av dom sämsta internskydden i Världen så till och med Pentagon blev anfallet 2001
3. Sådant var bra för då fick anfalla Irak.
4. Min armé är påkostad men dålig på annat än direkt anfall framifrån

Jag är ingen idkare av ett Svenskt försvar men jag tycker att Presidenten i USA babblar smörja. Inget land har bättre underrättelsetjänst än Sverige. Ingen armé har bättre tränade soldater än Sverige. Vi kanske inte lägger ner miljarder på försvaret men varför ska vi ha mängder med material om vi inte är fler än åtta, nio miljoner.

Jag kan följa upp med ett exempel!
Jag har mött den svenska underrättelsetjänsten flera gånger och jag har mött deras motsvarighet KGB flera gånger. Jag har även mött andra underrättelsetjänster förutom dessa!
Svensk underrättelsetjänst arbetar utan att synas och har som målsättning samarbete. Den svenska teorin är att i Urban miljö anpassa sig. Den ryska eller då sovjetiska var att ägna sig åt civil verksamhet (industrispionage). KGB var ett inte särskilt kompetent gäng mutare och smusslare med andra ord. Andra underrättelsetjänster fungerar som gäng stråtrövare och bättre länder som asylsökande invandrare.

När du möter en bättre underrättelsetjänsteman så är denna som en högre utbildad person i det landet om han/hon är från svensk underrättelsetjänst.

Det jag blir trött på är att President Busch använder sig av dumheter för att rättfärdiga sin egna dåliga säkerhet och underrättelsetjänst.

Hur många av er tror att President Busch uttalande var en groda? Hur många tror att uttalandet var ett misstag? Hur många tror att Busch verkligen menade det han sa?
Hur många tror att uttalandet var riktat av politiska skäl? Att Busch menade något annat och att han då för exempel egentligen menade att vi inte är på samma våglängd politiskt! Hur många tror att han var felciterad eller utdragen ur sitt sammanhang?

Slutligen, hur många av er tror att Busch ville sälja mer vapen och därför påstod att svenska försvaret inte existerade? :^o

Återgå till "Politik och samhälle"