Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Vega » 22 jun 2026 21:35

Algotezza skrev:
Vega skrev:
Pilatus skrev:Det är inte fysiskt möjligt. Enbart i matematikens fantastiska värld skulle tidsresor vara tänkbara. Så du kan vara fullkomligt lugn, du kommer aldrig att få tillfälle att möta mannen som kunde göra under, enligt legenderna. Räkna på det får du se, eller fråga ChatGPT!

Vad säger du om detta då? När du tittar upp mot himlen en stjärnklar afton så ser du stjärnor som kanske slutade existera för tusentals år sedan… Vad säger du om det?


Förvandla all information om dig och dig och mata in dina data i en laserstråle så kan du också resa i tid och rum likt ljuset.

Men måste det vara så avancerat? Låt säga att man istället vill resa framåt i tiden.. Allt du behöver göra är att färdas väldigt snabbt (i någon farkost eller så).

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 22 jun 2026 21:51

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Vad säger du om detta då? När du tittar upp mot himlen en stjärnklar afton så ser du stjärnor som kanske slutade existera för tusentals år sedan… Vad säger du om det?


Förvandla all information om dig och dig och mata in dina data i en laserstråle så kan du också resa i tid och rum likt ljuset.

Men måste det vara så avancerat? Låt säga att man istället vill resa framåt i tiden.. Allt du behöver göra är att färdas väldigt snabbt (i någon farkost eller så).


Vi färdas framåt i tiden med en hastighet av 60s/minut.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 19266
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 22 jun 2026 21:58

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Vad säger du om detta då? När du tittar upp mot himlen en stjärnklar afton så ser du stjärnor som kanske slutade existera för tusentals år sedan… Vad säger du om det?

Förvandla all information om dig och dig och mata in dina data i en laserstråle så kan du också resa i tid och rum likt ljuset.

Men måste det vara så avancerat? Låt säga att man istället vill resa framåt i tiden.. Allt du behöver göra är att färdas väldigt snabbt (i någon farkost eller så).

Jag kan försäkra dig om att du hela tiden färdas i mycket hög hastighet i rum och tid. Du färdas med 828 000 kilometer i timmen, även då du sitter framför din dator. Studera den plats planetsystemet befinner sig i Vintergatan. Där i en arm befinner vi oss och följer med i galaxens rotation. Dessutom rör sig galaxen. Så småningom kommer vi att korsa Andromeda, det blir spännande, många nya stjärnor att observera.
Moderator

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1511
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Vad tänker du på?

Inläggav unik » 23 jun 2026 02:42

Pilatus skrev:
unik skrev:Du har rätt Vega och övriga fel. Ha en fin kväll. VSOMM

Alltid kränkt. Ät en glass och le mot solen, unik!


Hej kära du, är inte kränkt, bara bekräfta att Vega har rätt.
Sedan väljer vi Tao Tzu med solsken istället för glassen :wink:

Pilatus skrev:
unik skrev:Är upplyst, sedan kan folk tycka vad dom vill, det betyder inget nu eller om 100 år.

Du menar att det är någon som tänker något ofördelaktigt om dig?


Det rör inte mig det minsta, samlar pant och handlar på matmissionen.
Början av 2027 ska vi betala Annes och Vegas, samt min egna support avgift på detta forum.

Du kan se på saken på följande sätt, så slipper vi missuppfattningar framöver.
Är inte behov av mer pengar, status eller uppmärksamhet.
Tycker vi något inte stämmer, så säger vi det.
Ibland med och ibland utan förklaring, inte pga av mattflykt, utan vissa saker kan vi inte påtala öppet.

Önskar dig en fantastisk TISDAG :smt049

Bruset av folkhav och där morgondagens speglingar blir en repris.
Det yttrar sig som att allt upprepar sig i mångt och mycket.
Känslan där jakten på pengar, status och uppmärksamhet aldrig tar slut.
Avsikten är att ta avstånd och närma sig stillheten och vardagslyckan.
Formen att hålla sin mor i handen och ge sin dotter en puss på kinden, samtala och umgås.
Tanken är att vara bra, tänka bra och göra bra.
Viljan är att rikta fokus på de saker som betyder något i livet, dina medmänniskor och dom du älskar.
Agera efter goda och bra levnadsvillkor är inte svårt i dagens Sverige om man inte jagar och gapar efter allmosor.
Intentionen är att göra det bästa möjliga av dom levnadsvillkor man har att förhålla sig till och vara till freds med livets lottodragning.
Preferensrymden är ju sådan att man kan åstadkomma det andra inte tror är möjligt och hålla det för sig själv.
Den utlösande kraften är att rädslan hämmar många människor från att falla fritt och börja utforska det som är främmande och nytt.

VSOMM

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Vega » 23 jun 2026 15:47

Vega skrev:
Pilatus skrev:
Vega skrev:”Enligt Einsteins allmänna relativitetsteori är tidsresor bakåt i tiden matematiskt möjliga under extrema förhållanden, som genom maskhål.” - Google
Om du gör en tidsresa till Jesus tid så kan du fråga honom själv, eller?

Det är inte fysiskt möjligt. Enbart i matematikens fantastiska värld skulle tidsresor vara tänkbara. Så du kan vara fullkomligt lugn, du kommer aldrig att få tillfälle att möta mannen som kunde göra under, enligt legenderna. Räkna på det får du se, eller fråga ChatGPT!

Vad säger du om detta då? När du tittar upp mot himlen en stjärnklar afton så ser du stjärnor som kanske slutade existera för tusentals år sedan… Vad säger du om det?

Om man hade haft (eller kan finna) en form av spegel på ljusårs avstånd som kan förbinda oss med Jesus levnad, så skulle vi kunna se exakt vad Jesus gjorde!

xion
Inlägg: 4062
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Vad tänker du på?

Inläggav xion » 24 jun 2026 05:43

Fördelen med att vara ett tvåprocentsparti är att man kan lova vad som helst i en valrörelse.

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Vega » 24 jun 2026 17:55

Fördelen med att vara utvecklingsstörd är att ingen vet om det. Ibland upplever jag att ingen förstår mig. Så om jag är utvecklingsstörd, så är det ingen som vet om det. Det är normalt att vara störd.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 24 jun 2026 18:04

xion skrev:Fördelen med att vara ett tvåprocentsparti är att man kan lova vad som helst i en valrörelse.


Ansvarsfrihet...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 24 jun 2026 18:05

Vega skrev:Fördelen med att vara utvecklingsstörd är att ingen vet om det. Ibland upplever jag att ingen förstår mig. Så om jag är utvecklingsstörd, så är det ingen som vet om det. Det är normalt att vara störd.


Var och en är sannolikt störd på sitt unika sätt...
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Vega » 24 jun 2026 18:35

Algotezza skrev:
Vega skrev:Fördelen med att vara utvecklingsstörd är att ingen vet om det. Ibland upplever jag att ingen förstår mig. Så om jag är utvecklingsstörd, så är det ingen som vet om det. Det är normalt att vara störd.


Var och en är sannolikt störd på sitt unika sätt...

Jag är lättstörd. Omgivningen fungerar ju som en mental termometer. Men den fungerar inte exakt på något sätt, det kan vi vara överens om.

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Vega » 24 jun 2026 18:42

Även om jag hade möjligheten att gå med i Mensa så hade jag inte gjort det, för jag vet en som är med där och honom vill jag inte träffa.

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Vega » 24 jun 2026 18:45

Och när jag tänker på honom så slår det mig.. Han hade aldrig gått med i en ’låg iq-förening’ om det hade funnits någon. Nej, han gillar att segla.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster