Hejsan!
Det verkar som om den nuvarande regeringen, kallad "Allians för fattigdom och kriminalitet" har misslyckats även med det sista av de mål den satte upp. Att regeringen Reinfeldt har skapat ökad fattigdom står ju sedan länge klart, men nu verkar det som om de friserade siffrorna om arbetslöshetsstatistiken också ser nut att inte riktigt stämma. Att regeringen är full av kriminella element vet vi också. Det verkar att döma av allt fler rapporter från olika samhällsinstanser som om arbetslösheten också tenderar att öka! :wink:
Enligt regeringen var det 1,6 miljoner svenskar som levde i s.k. "utanförskap" när de tog över makten i september 2006. Men inget har egentligen hänt, eftersom dessa fram tills i mars i år endast hade minskat med cirka 140 000 personer, eller att knappt en av tio fått ett "arbete". Jämfört med för ett år sedan finns fler öppet arbetslösa, fler i åtgärder och fler studenter som är arbetssökande idag. Men det var alltså en "kreativ bokföring" vad gäller siffrorna, idag visar det sig att antalet utanförskapasre åter ökar och fram till valet 2010 är de troligtvis åter lika många som år 2006. Detta anser i vart fall en av cheferna på Svenska konjunkturinstitutet. (Allt enligt SR, P1, ur morgonekot, tisdag den 5 augusti.)
Och då kan man ju undra hur Rising och de övriga som ju ständigt har stöttat den totalitärt vibbade regeringen förhåller sig nu? Minskar eller ökar arbetslösheten? Det är frågan? :lol:
MVH
bigj
Bulletiner från Allians för ökad fattigdom....
Moderator: Moderatorgruppen
Bulletiner från Allians för ökad fattigdom....
Att verka för det goda...
Regeringsalliansen för ökad fattigdom och kriminalitet....
Hejsan!
Regeringsalliansen för ökad fattigdom och kriminalitet går vidare i sitt krig mot sjuka, fattiga och handikappade.......
"Miljarder ska sparas på handikappstöd
Efter fyra års utredning kommer en parlamentarisk kommitté inom kort att presentera ett förslag angående stöd och assistans till handikappade.
Det handlar om stora besparingar. Totalt 3,3 miljarder kronor ska sparas på de handikappades kommunala stöd och assistans.
Bl.a föreslås en neddragning på antal timmar för assistans samt att man inför en åldersgräns.
Frågan om vem som i framtiden ska betala, staten eller kommunerna, har utredarna inte tagit ställning till."
Källa: SVT Text, fredag 8 augusti, 2008
De besparade medlen skall användas förmodligen till skattesänkningar för de 150 000 rikaste personerna i landet! :lol:
MVH
bigj
Regeringsalliansen för ökad fattigdom och kriminalitet går vidare i sitt krig mot sjuka, fattiga och handikappade.......
"Miljarder ska sparas på handikappstöd
Efter fyra års utredning kommer en parlamentarisk kommitté inom kort att presentera ett förslag angående stöd och assistans till handikappade.
Det handlar om stora besparingar. Totalt 3,3 miljarder kronor ska sparas på de handikappades kommunala stöd och assistans.
Bl.a föreslås en neddragning på antal timmar för assistans samt att man inför en åldersgräns.
Frågan om vem som i framtiden ska betala, staten eller kommunerna, har utredarna inte tagit ställning till."
Källa: SVT Text, fredag 8 augusti, 2008
De besparade medlen skall användas förmodligen till skattesänkningar för de 150 000 rikaste personerna i landet! :lol:
MVH
bigj
Att verka för det goda...
Inlägget blev raderat i förra tråden, men lyckligtvis insåg jag att det fanns en sådan risk, varför jag kopierade det jag skrivit innan jag skickade det.
Jag är inte arg på dig, men jag blir upprörd av sättet du skriver på, sättet du förhåller dig till andra runt omkring dig. Jag för det hela på tal, eftersom att jag är nyfiken på din egen hållning kring din egen hållning.
Dvs ett nekande svar. Det var ju i alla fall förståndigt av dig.
Dvs, du erkänner att du har fel ibland, trots att du själv för stunden håller det du säger för vara att korrekt. Du har fel ibland, just när du tror dig ha rätt.
Det skulle till och med kunna vara så att citatet råkar vara just den situation som du faktiskt har fel i. Kom ihåg att du själv har implicerat att du egentligen inte vet när du har rätt eller fel i det du säger (för om du visste det, så borde det ju vara osannolikt att du någonsin skulle ha anledning att säga fel, speciellt om det som står i din signatur "att verka för det goda", betyder någonting för dig).
Alltså, du anser i stunden att den som skrev det du gick igång på har fel. Så du benämner denne som korkad och värd att skratta åt, inte bara nu, men antagligen också längre fram i tiden. Fair enough. Men om denne hade en poäng med sitt resonemang, tänk om författaren faktiskt hade rätt och det i själva verket är du som har fel?
För det första så sätter det dig i exakt samma situation, att du, enligt dina enga kriterier, är värd att kallas korkad och dina pinsamma bedrifter borde hängas ut till allmän beskådan. Du borde också brännmärkas som sådan, så att folk inte glömmer ditt sanna jag. När allt kommer omkring har du ju bara oftast rätt.
Och för det andra, att vara medveten om den möjligheten/risken, och att fortfarande bemöta situationen så som du gör - är det fortfarande att verka för det goda? Om du anser det, förklara gärna hur för mig.
Och för att utveckla lite av bägge punkterna:
Den friheten du tar är näst intill total, dvs du tar ingen hänsyn till vad omgivningen faktiskt tycker och tänker om sättet du skriver på. Det kanske är just din poäng, att inspirera till ett slags anarki genom föredöme, men säg det i så fall. Och vafan, vill du inte säga det in public, pma mig.
Och för det andra, jag blir riktigt nyfiken på din uppfattning om den här 'godheten' som du påstår dig verka för.
Grejen är att du tydligen är djupt politiskt intresserad, då du presterar långa utlägg i ämnet. Och andra ämnen också. Så jag tror inte du är helt hjärndöd någonstans. Men jag vill förstå varför du uppträder som du gör.
Faktiskt, vilken är egentligen skillnanden mellan dig och alla de korkade personer i din omgivning? Vilken är skillnanden mellan dig och politikerna du upplever som ett slöseri av kolatomer?
Jag är inte arg på dig, men jag blir upprörd av sättet du skriver på, sättet du förhåller dig till andra runt omkring dig. Jag för det hela på tal, eftersom att jag är nyfiken på din egen hållning kring din egen hållning.
Minded skrev:Ja/nej-fråga: Har du alltid exakt rätt i exakt allting du anser och uttrycker?
Jbig skrev:Oftast har jag rätt
Dvs ett nekande svar. Det var ju i alla fall förståndigt av dig.
Dvs, du erkänner att du har fel ibland, trots att du själv för stunden håller det du säger för vara att korrekt. Du har fel ibland, just när du tror dig ha rätt.
Jbig skrev:En ovanligt korkad mening:
"[Valfritt som någon annan anser, som uppenbarligen inte är likriktat med din egen världsbild. Spelar mindre roll vad som faktiskt sägs, det jag förundras över är din respons, som ramar in det här citatet.]"
Hur korkat kan man egentligen skriva innan man fattar dumheten själv? Ho ho ho ho.....eller så var det kanske menat som ett skämt? :lol:
Det skulle till och med kunna vara så att citatet råkar vara just den situation som du faktiskt har fel i. Kom ihåg att du själv har implicerat att du egentligen inte vet när du har rätt eller fel i det du säger (för om du visste det, så borde det ju vara osannolikt att du någonsin skulle ha anledning att säga fel, speciellt om det som står i din signatur "att verka för det goda", betyder någonting för dig).
Alltså, du anser i stunden att den som skrev det du gick igång på har fel. Så du benämner denne som korkad och värd att skratta åt, inte bara nu, men antagligen också längre fram i tiden. Fair enough. Men om denne hade en poäng med sitt resonemang, tänk om författaren faktiskt hade rätt och det i själva verket är du som har fel?
För det första så sätter det dig i exakt samma situation, att du, enligt dina enga kriterier, är värd att kallas korkad och dina pinsamma bedrifter borde hängas ut till allmän beskådan. Du borde också brännmärkas som sådan, så att folk inte glömmer ditt sanna jag. När allt kommer omkring har du ju bara oftast rätt.
Och för det andra, att vara medveten om den möjligheten/risken, och att fortfarande bemöta situationen så som du gör - är det fortfarande att verka för det goda? Om du anser det, förklara gärna hur för mig.
Och för att utveckla lite av bägge punkterna:
Den friheten du tar är näst intill total, dvs du tar ingen hänsyn till vad omgivningen faktiskt tycker och tänker om sättet du skriver på. Det kanske är just din poäng, att inspirera till ett slags anarki genom föredöme, men säg det i så fall. Och vafan, vill du inte säga det in public, pma mig.
Och för det andra, jag blir riktigt nyfiken på din uppfattning om den här 'godheten' som du påstår dig verka för.
Grejen är att du tydligen är djupt politiskt intresserad, då du presterar långa utlägg i ämnet. Och andra ämnen också. Så jag tror inte du är helt hjärndöd någonstans. Men jag vill förstå varför du uppträder som du gör.
Faktiskt, vilken är egentligen skillnanden mellan dig och alla de korkade personer i din omgivning? Vilken är skillnanden mellan dig och politikerna du upplever som ett slöseri av kolatomer?
För att hålla det kort och överskådligt:
Jag är väldigt nyfiken på hur du anser dig verka för det goda genom tonen i exempelvis detta ditt senaste inlägg?
Faktum är, får jag fråga vad du anser att 'gott', 'det goda', är?
Jbig skrev:Hejsan!
Det var mycket text utan mening, ville du egentligen framföra något mer än att du är avundsjuk på våra kunskaper, Minded? :lol:
MVH
bigj
Jag är väldigt nyfiken på hur du anser dig verka för det goda genom tonen i exempelvis detta ditt senaste inlägg?
Faktum är, får jag fråga vad du anser att 'gott', 'det goda', är?
Minded skrev:För att hålla det kort och överskådligt:Jbig skrev:Hejsan!
Det var mycket text utan mening, ville du egentligen framföra något mer än att du är avundsjuk på våra kunskaper, Minded? :lol:
MVH
bigj
Jag är väldigt nyfiken på hur du anser dig verka för det goda genom tonen i exempelvis detta ditt senaste inlägg?
Faktum är, får jag fråga vad du anser att 'gott', 'det goda', är?
Om du inte förstått jbig/bigj budskap vid det här laget så tvivlar jag på att du är en Mensa medlem
When you play the fiddle at the top of the state, what else is to be expected but that those down below dance?
Karl Marx
Karl Marx
Hejsan!
Korta svar blir det ibland, särskilt då frågorna verkar vara av lätt kork! :D
En sådan goding ser vi här:
"...En mening med livet behövs först när vi tar avstånd ifrån det, betraktar det utifrån, som om från tredje person...."
Enligt vetenskapen är det omöjligt att se livet genom att taga "avstånd" ifrån det - eftersom vi själva är just en del av det mänskliga livet! Möjligen skulle det gå att stå utanför livet och vara död - fast då är det i gengäld svårt att se det som "tredje person"! Ho ho ho ho......vad vi njuter......
Att verka för det goda är även att giva läsarna en god läsning, särskilt då de träffar så rätt! :wink:
MVH
bigj
Korta svar blir det ibland, särskilt då frågorna verkar vara av lätt kork! :D
En sådan goding ser vi här:
"...En mening med livet behövs först när vi tar avstånd ifrån det, betraktar det utifrån, som om från tredje person...."
Enligt vetenskapen är det omöjligt att se livet genom att taga "avstånd" ifrån det - eftersom vi själva är just en del av det mänskliga livet! Möjligen skulle det gå att stå utanför livet och vara död - fast då är det i gengäld svårt att se det som "tredje person"! Ho ho ho ho......vad vi njuter......
Att verka för det goda är även att giva läsarna en god läsning, särskilt då de träffar så rätt! :wink:
MVH
bigj
Att verka för det goda...
Fromm,
att du kommer ihåg det.. går du och tänker på mig?
Du tycker det är roligt eftersom att du inte förstår vad jag säger. Det i sig ger en anledning att skratta åt dig, men jag tycker mer att det är tragiskt.
Vetenskapen självt är eftersom att man stannat upp och tittat närmare på saker runt omkring oss. In fact, detta är det faktum som utmärker oss som mänsklighet, som skiljer oss från djuren. Vi är medvetna om vår egen existens, vi kan 'se' oss själva. De säger att en idiot är den som fortsätter försöka på samma sätt, trots dåliga resultat. Det är eftersom att den inte 'ser' fåfängan i försöken. Det har kallats många saker under åren. Reflexivt lärande, dubbelloop.
Roger, då förstår jag bättre varifrån du kommer. Ditt förhållningssätt här på forumet är helt enkelt resultatet av teknik du kommit fram till, helt i enlighet med det du citerade av mig.
att du kommer ihåg det.. går du och tänker på mig?
Jbig skrev:En sådan goding ser vi här:
"...En mening med livet behövs först när vi tar avstånd ifrån det, betraktar det utifrån, som om från tredje person...."
Enligt vetenskapen är det omöjligt att se livet genom att taga "avstånd" ifrån det - eftersom vi själva är just en del av det mänskliga livet! Möjligen skulle det gå att stå utanför livet och vara död - fast då är det i gengäld svårt att se det som "tredje person"! Ho ho ho ho......vad vi njuter......
Du tycker det är roligt eftersom att du inte förstår vad jag säger. Det i sig ger en anledning att skratta åt dig, men jag tycker mer att det är tragiskt.
Vetenskapen självt är eftersom att man stannat upp och tittat närmare på saker runt omkring oss. In fact, detta är det faktum som utmärker oss som mänsklighet, som skiljer oss från djuren. Vi är medvetna om vår egen existens, vi kan 'se' oss själva. De säger att en idiot är den som fortsätter försöka på samma sätt, trots dåliga resultat. Det är eftersom att den inte 'ser' fåfängan i försöken. Det har kallats många saker under åren. Reflexivt lärande, dubbelloop.
Jbig skrev:Att verka för det goda är även att giva läsarna en god läsning
Roger, då förstår jag bättre varifrån du kommer. Ditt förhållningssätt här på forumet är helt enkelt resultatet av teknik du kommit fram till, helt i enlighet med det du citerade av mig.
Hejsan!
Avancerat skattefusk bland småföretag har retat upp småföretagarnas egen maffiaorganisation, "Småföretagarna", och deras maffiaboss som är syraker på medierna och Skatteverket för att de visar sanningen om vad flertalet småföretagare sysslar med - nämligen kriminalitet! :lol:
Bakgrunden är denna:
Småföretagares fusk med omfakturering vid inköp har blivit mer avancerat.
Omfakturering innebär att man köper något för privat räkning, men får säljaren att skriva en annan vara på fakturan för att köpet ska räknas som avdragsgillt.
En granskning som skatteverket gjort av 660 utvalda fåmansföretag har lett till 180 polisanmälningar.
- Fakturorna kan se proffsiga ut, säger Günther Björklund på skatteverket.
I några fall har tre parter varit iblandade; en säljare, en mellanhand som gör omfaktureringen och en slutkund som drar av kostnaden i sitt företag.
Källa:
http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotten/n ... el=2108155
MVH
bigj
Avancerat skattefusk bland småföretag har retat upp småföretagarnas egen maffiaorganisation, "Småföretagarna", och deras maffiaboss som är syraker på medierna och Skatteverket för att de visar sanningen om vad flertalet småföretagare sysslar med - nämligen kriminalitet! :lol:
Bakgrunden är denna:
Småföretagares fusk med omfakturering vid inköp har blivit mer avancerat.
Omfakturering innebär att man köper något för privat räkning, men får säljaren att skriva en annan vara på fakturan för att köpet ska räknas som avdragsgillt.
En granskning som skatteverket gjort av 660 utvalda fåmansföretag har lett till 180 polisanmälningar.
- Fakturorna kan se proffsiga ut, säger Günther Björklund på skatteverket.
I några fall har tre parter varit iblandade; en säljare, en mellanhand som gör omfaktureringen och en slutkund som drar av kostnaden i sitt företag.
Källa:
http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotten/n ... el=2108155
MVH
bigj
Att verka för det goda...
Ni kan vara det vara så men jag betvivlar det. Låt detta med mensa vara förbehållet kvinnorna. Även om nu ni män skulle vilja uppleva det kvinnliga. Försök se verkligheten istället. Koncentera er på något annat. Vi män har annat att tampas med.
IQ -test och mensatjafs håller gymnasieungdomar på med. Vuxna vet att det är annat som räknas.
Vi kan ju bara med bävan föreställa oss hur det hade sett ut med en socialdemokratisk regering. Brr.
IQ -test och mensatjafs håller gymnasieungdomar på med. Vuxna vet att det är annat som räknas.
Vi kan ju bara med bävan föreställa oss hur det hade sett ut med en socialdemokratisk regering. Brr.
Neka betalning
En gren där stora bolag föregår med väl utförda Egoistiska exempel.
Text Tv skrev:Många börsbolag har satt i system att
betala sent. De värsta har över 130
betalningsanmärkningar. När det gäller
kommunerna handlar det mer om
bristande rutiner men även många
kommuner har över 100 anmärkningar.
Västerås har 122 anmärkningar, Upp-
sala 105, Malmö 97 och Stockholm stad
har hela 496 betalningsanmärkningar,
enligt kreditupplysningsföretaget UC.
When you play the fiddle at the top of the state, what else is to be expected but that those down below dance?
Karl Marx
Karl Marx
Hej Fromm. Hur är det nu? Du slår väl ett slag för solidaritet, hjälpa de utsatta, fördelning av resurser, socialism?
Det som är det komiska är att du försökte ragga brudar på detta forum genom att säga, strandtomtvilla 20 min från sthlm (det innebär http://sv.wikipedia.org/wiki/Saltsj%C3%B6baden )
Joda det är till att vilja fördela, vara solidarisk och dela med sig
(för er som inte vet vad en strandvilla kostar i Saltsjöbaden kolla nätet)
Men det är lugnt Fromm. Du är som alla andra hyklande vänstertomtar.
Det som är det komiska är att du försökte ragga brudar på detta forum genom att säga, strandtomtvilla 20 min från sthlm (det innebär http://sv.wikipedia.org/wiki/Saltsj%C3%B6baden )
Joda det är till att vilja fördela, vara solidarisk och dela med sig
(för er som inte vet vad en strandvilla kostar i Saltsjöbaden kolla nätet)
Men det är lugnt Fromm. Du är som alla andra hyklande vänstertomtar.
Kallekula skrev:Hej Fromm. Hur är det nu? Du slår väl ett slag för solidaritet, hjälpa de utsatta, fördelning av resurser, socialism?
Jo jag verkar för det goda.
Hur är det med sömnen nuförtiden?
When you play the fiddle at the top of the state, what else is to be expected but that those down below dance?
Karl Marx
Karl Marx
Återgå till "Politik och samhälle"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster