Dagens positiva tanke

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
OWE

Dagens positiva tanke

Inläggav OWE » 15 feb 2009 22:03

JAG ÄLSKAR ER ALLIHOPA!!

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Dagens positiva tanke

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 16 feb 2009 01:54

Helgen har varit bra ... fångsten var god . :)
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Dagens positiva tanke

Inläggav Anders » 16 feb 2009 08:54

Idag kan jag dricka kallt vatten utan att det ilar i tänderna utan att det ilar för första gången på två veckor.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Dagens positiva tanke

Inläggav Logos » 16 feb 2009 11:41

Min blåsa på tungan är borta. Dessutom är min son sjuk, så jag får stanna hemma och mysa med honom idag istället för att gå till jobbet.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Dagens positiva tanke

Inläggav Skogsälvan » 16 feb 2009 16:42

Jag har träffat Bosse polis. Jag var hemma hos en anhörig (som vi kallar x) och diskade. x har blivit lite virrig på senare år. x brukar snudd på dagligen stå och trampa utanför polisstationen strax innan öppningsdags för att anmäla diverse stölder. x är övertygad om att det är tjuvar som tar sig in i lägenheten. Märkligt nog är x inte rädd, x upplever att det är ett ofog och ser det som polisens skyldighet att sätta p för detta oacceptabla beteende. x berättade att tjuvarna tog sig in via vinden genom en garderob och sken upp, de blå ögonen glittrade och det silvergrå håret spretade åt alla håll "Men tji fick de!" Kommentaren levererades med ett nöjt skratt och ett viftande pekfinger. x hade nämnligen fyllt garderoben med kartonger så att tjuvarna inte kunde komma in. Dock var x besviken på polisens bristande agerande. x vill se fler poliser på gatorna. Det vill inte jag. Eller, ja, skulle fler poliser vara som Bosse så skulle jag också vilja det.

Hur som helst denne, för mig okände, polis plingade på. Jag öppnade eftersom x inte var där. Bosse presenterade sig. Bosse var medmänskligt orolig (!) eftersom x inte hade varit nere hos dem på flera dagar. Jag hade via socialen hört att x kilar ner till  polisen stup i kvarten och bad typ Bosse om ursäkt om x hindrade dem i sitt jobb. Men Bosse sa "Men! Vi blir ju alla gamla och har gamla anhöriga. Jo, x brukar ju vara där strax innan vi öppnar så då brukar NN, hon som jobbar i receptionen (Bosse pekar ut genom fönstret) hon som bor i det där huset, släppa in x och prata med x tills vi andra har tid."

Sånt här ger mig verkligen hopp för mänskligheten  :)

Användarvisningsbild
Marksa

Dagens positiva tanke

Inläggav Marksa » 16 feb 2009 17:25

Vilken underbart positiv berättelse.

tack Älvan.
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Dagens positiva tanke

Inläggav Skogsälvan » 16 feb 2009 17:36

Ja, visst var det fint? Sådana som Bosse är mina idoler :) Funderar på om jag ska dyka upp på polisstationen och anmäla allvarligt att min hundmatskål är stulen och sedan skina upp och ge honom en blomma :) Fast jag vet inte om jag vågar det...

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

Till Skogsälvan!

Inläggav * KYREUS * » 16 feb 2009 19:01

Klart du vågar; visa din uppskattning; alla behöver sånt!

* CHRISTER KYREUS, lätt för att tacka :D
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus
      - dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Dagens positiva tanke

Inläggav Skogsälvan » 16 feb 2009 20:21

Tja, jag sa ju att jag blev jätteglad att det finns poliser som var som honom (med genuin inlevelse) och frågade om jag fick krama honom. Det fick jag. Antagligen min enda kram med en polis. Men jag vill gärna ge vardagshjältarna lite mer cred. Vi ska vara väldigt glada över att dessa vardaghjältar finns.

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Dagens positiva tanke

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 17 feb 2009 06:40

Jag har sovit ut ... skönt . :)
Min son kom etta på schacktävlingen i helgen , den karamellen smakar gott fortfarande .
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Dagens positiva tanke

Inläggav Johan Ågren » 17 feb 2009 09:16

Är glad att nitrithalten sjunkit i akvariet så fiskarna får ordentligt med syre. Nu ska de få en belönande portion Artemia (utan att jag för den sakens skull ska göra om samma misstag).

Har varit duktig förälder fått iväg min son till skiddagen (lyckades hitta informationslappen i ryggsäcken igår), med fungerande utrustning och rejäl matsäck med varm choklad. (Även om skidorna är lite gamla och han kommer att få slita som ett djur, medan de andra kommer att glida snabbt på sina sprillans nya skidor, men min grabb är ändå tuffare!)

Min dotter har börjat krypa omkring så smått. Såg framsteg igår kväll.

Är glad att vi ska börja installera bergvärme i morgon så att jag kan sluta elda ved i pannan från -58. Glad för miljön om inte annat, och grannsämjan.

Sedan är jag glad över att jag faktiskt förmår att känna mig glad, vilket brukar vara det svåraste. Ticksen är borta (ta i trä) och jag har 5 månader kvar av föräldraledigheten.

scirocco

Dagens positiva tanke

Inläggav scirocco » 17 feb 2009 09:43

Wow, grattis Johan! Jag är också glad. Srålande morgon,sol,vackert snötäcke. Jag kom ur sängen! Fick ett jättefint brev igår,från min snart fyraårige son. Fin teckning med frimärke i mitten. PÅ baksidan en text där han bl.a önskade ge mig en present, en ny moped. Din är kolsvart. (hjälp med skrivningen av mamma förstås). Skall rita nåt till honom. Han o jag älskar varann.

Andreas
Moderator

Dagens positiva tanke

Inläggav Andreas » 17 feb 2009 12:04

Jag är glad för att se Johan aktiv på forumet och för att jag ser fram emot att ta dagens första cigarett. Sen är jag glad för att tobaken snart är slut eftersom den retfulla abstinensen rätt använd gör mig så glad.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
OWE

Dagens positiva tanke

Inläggav OWE » 17 feb 2009 18:36

Jag är glad för att ni andra är glada!

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

Dagens positiva tanke

Inläggav * KYREUS * » 17 feb 2009 20:13

man kan aldrig älska - allihopa, bäste OWE
Tro inte; sök!

DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus

- dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Återgå till "Tankar och känslor"