Dagens positiva tanke
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Och idag har jag träffat Algot! Fick en ultrarapid guidning av centrala (?) Lund i duggregn :lol: . Det var schysst av honom och kul för mig! Tack!
Hehe... Ja, i synnerhet Philosophicum fick du se. Med samma damm i luften som för 35 år sedan när jag studade där.
Forts följer i vårens tid!
hälsar Algot-Elsie
Algotezza aka Algotezza
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Det där var otroligt fint, Kyreus!
Algot: Det var visst där min bror pluggade filosofi förstår jag nu när vi pratade med varann. Jag tycker att det är så häftigt att jag har gått samma trappsteg som han, öppnat dessa svåröppnade dörrar precis som han fast jag "rimligtvis" inte borde ha gjort det. Nä, jag kan inte förklara. Jag blir som Knut Knutsson - lyrisk. Nåväl, han berättade en uggla bodde i ett träd alldeles utanför. Det är ju så enormt fint alltså!
Algot: Det var visst där min bror pluggade filosofi förstår jag nu när vi pratade med varann. Jag tycker att det är så häftigt att jag har gått samma trappsteg som han, öppnat dessa svåröppnade dörrar precis som han fast jag "rimligtvis" inte borde ha gjort det. Nä, jag kan inte förklara. Jag blir som Knut Knutsson - lyrisk. Nåväl, han berättade en uggla bodde i ett träd alldeles utanför. Det är ju så enormt fint alltså!
-
transversal
Jag är strukturerad idag.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
Skogsälvan skrev:Det där var otroligt fint, Kyreus!
Ugglorna har vi sett på en promenad där en vårkväll för något år sedan. Kanske inte ugglorna direkt men deras lysande ögon inne i ett hål i trädet.
När läst din brorsa filosofi där?
undrar Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Återgå till "Tankar och känslor"