Jag skriver precis som jag känner

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 19 maj 2010 11:51

.

Var precis som du känner, skriv som du känner, prata som du känner, tänk inte på konsekvenserna, tänka inte på traditionerna, var en äkta modernistisk människa, Sokrates var den förste modernisten, våga vara ditt subjekt helt ut i fingerspetsarna, i varje situation, våga, våga.

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 19 maj 2010 14:18

Jag är trött i knoppen.
slut i kroppen.
och det äckligt fuktvarmt här.

Dock ger detta dig inte så mycket som ett ruttet öre att fundera över.....Så konsvensen av vad jag skriver är noll. Så varför skrev jag?
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 19 maj 2010 15:10

Jag är trött i knoppen.
slut i kroppen.
och det äckligt fuktvarmt här.

Dock ger detta dig inte så mycket som ett ruttet öre att fundera över.....Så konsvensen av vad jag skriver är noll. Så varför skrev jag? skriver Marksa

harald

Precis så här ska man skriva som du skriver för det är precis så som du känner,  alltså ett helt öppet meddelande, alltså ett helt andligt meddelande, du är dig själv till  hundra procent här, en äkta modernist.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 19 maj 2010 15:14

alltså harald jag har kollat upp denne ali baba guden "black magic" snubben i indien... han verkar inte vara mer än en magiker... vilket pucko... jag hade skjutit honom eller liknande ifall jag kunde... han lurar massa människor...

chakra är riktigt intressant men jag gillar inte alla shiva gudar och sånt... ge mig bara fakta så jag kan se resultaten sedan kan vi prata om gudarna...

annars är du en härlig kille... säger fuck you och sånt men ett gott hjärta...

Användarvisningsbild
Loke

Inläggav Loke » 19 maj 2010 17:00

Jag låter forumets regler manifestera sig likt en ande i min kropp och flyttar därefter denna tråd till tankar och känslor där jag känner att den hör hemma.

mvh Andreas

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 19 maj 2010 17:40

Skulle vilja förstöra tråden, människor sårar ändå varandra...

Hej Loke!

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 19 maj 2010 18:15

När modernismen kom på slutet av 1800-talet inom måleriet, så blev samhället nervöst och reagerade negativt, för modernism menades att måla in i från sig själv utifrån sina känslor, varje människa kunde börja ett helt nytt liv plötsligt  genom att börja leva inte utifrån traditionen men in i från sina känslor, denna revolution ini från var faktiskt mycket farligare för samhället än den revolution utifrån som startades av marxismen i Ryssland i början på 1900-talet, van goghs underbara modernistiska tavlor såldes inte i ett enda exemplar, han tog livet av sig endast 37 år gammal, sedan kom ett genombrott för modernismen men först sedan samhället visste hur det skulle handskas med dess revolutörer ini från dem själva, min tråd väcker också tydligen rädsla för förändring, så fortfarande har modernismen en kraft att förändra samhället och människan

och du Anna vill att det kvinnliga, alltså känslan ska förträngas eller dödas.
och jag upplever din närvaro här på FF, loke, som en försämring av kvaliten, jag skulle önska att du blev utbytt emot någon som istället kan höja kvaliten.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 19 maj 2010 18:32

Det är till att ha skygglapparna på, Harald. Låt mig se nu... du vill inte bli omtyckt. Ok, helt ok. Vill du lära dig något? Eller du är fullärd i egenskap att vara den enda som har kontakt med Gud? Förstår du hur länge sedan modernismen hade sin peek? För att ha stil krävs att man är i kontakt med nuet. Underbart färgsinne har du dock.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 19 maj 2010 19:30

Jackson Pollock, Asker Jorn, Mirro, Kadinsky osv..deras modernism är ingen mode-nyck, och faktiskt, den modernistiska människan kommer att bli den sista människan på jorden, för modernismen är ej slut, och den post-modernism  som skapades var bara en kitsch av den äkta modernismen,
fast modernismen startade med den text på templet i delfi där det heter KÄNN DIG SJÄLV....k ä n n..

men det är fortfarande förbjudet, och ska  förstöras enl. Anna

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 19 maj 2010 20:26

Den positivistiska psykoanalysen dog med surrealismen. Visst kan vi känna oss själva, men är de vi är när vi känner detta sant, eller bara början? DVS postmoderismen, det slutgiltiga ansvaret inför den totala tomheten? Nej så är det nog inte: Jag har en kropp, den är inte tom. Världen har en kropp, den är inte tom. Vi har således att känna oss själva och världen, då de inte kan tömmas. Vad vi talar om vittnar således om vår förståelse av världen, och vi kan således göra bort oss. Men vill man uppnå den tomhet som fyller världen så måste vi göra bort oss på vägen. Så skriv, och var beredd att förlora allt.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Jag skriver precis som jag känner

Inläggav Algotezza » 20 maj 2010 11:57

haralddavidsson skrev:.

Var precis som du känner, skriv som du känner, prata som du känner, tänk inte på konsekvenserna, tänka inte på traditionerna, var en äkta modernistisk människa, Sokrates var den förste modernisten, våga vara ditt subjekt helt ut i fingerspetsarna, i varje situation, våga, våga.

Det är alltid en kompromiss som realiseras mellan vara, vilja, göra, bliva, kunna...

Subjektet är mötesplatsen för alla objekt, i det subjektiva möts det objektiva och har gruppsex..

Subjektiviteten sitter inte i fingerspetsarna utan under naglarna. Den onödiga skiten.

Det är en gammal död tradition att skita i traditionerna...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Marksa

Re: Jag skriver precis som jag känner

Inläggav Marksa » 20 maj 2010 19:16

haralddavidsson skrev:
Precis så här ska man skriva som du skriver för det är precis så som du känner,  alltså ett helt öppet meddelande, alltså ett helt andligt meddelande, du är dig själv till  hundra procent här, en äkta modernist.

Jag kan skriva dikter också. Det fungerar ibland när jag vill förmedla något. Men om meningsfullt samtal om tingens beskaffenhet skall frammanas så tycks det mig som den sidan av slanten inte alla gånger räcker till...

Det är något knepigt att i "jag" termer andligen förmedla en komplx teknisk instalation, eller fördendelen en metodbeskrivning för att komma från A till B och vidare till Cet. Detta för att framana ett säkert arbets flöde....
Att jag sedan anammar det tekniska språket i en text om de andliga tingen ligger mig nära till hands. Det är mitt arbetsspråk och en  del av min identitet, Och om läsaren uppfattar detta som fyrkantigt då må jag vara fyrkantig.

vad jag vill säga är att vi alla är olika själar, och att det från skriven text inte alltid går att utläsa den andliga mognaden...Hur känslig man än må tycka att man själv är i sin utolkning. Referensramarna är helt enkelt inte desamma..

Och tråkigt skulle det ju vara om alla våre Marksa eller Harald......eller Älvan 8)
Varje dag är en resa.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 20 maj 2010 19:35

---

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 20 maj 2010 19:47

sailaways skrev:Rädd, jag har någon annans vilja som min egen. Och trytar med munnen -ovillig. Rädd.

det har vi alla till del...Valet är att leva som ett dimma i skogen. Det är skönt en tid..Sedan längtar jag.
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 21 maj 2010 10:37

Subjektiviteten sitter inte i fingerspetsarna utan under naglarna. Den onödiga skiten. skriver algotezza..

harald

varför den sitter under naglarna är på grund av avundsjukan, den gör vitt till svart, guld till gråsten

Återgå till "Tankar och känslor"