Bite of the apple
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
God morgon, sailaways! Jag har inte somnat än. Dina inlägg här har gjort att jag de senaste timmarna har spånat på en liten lyriksamling för sexuellt avvikande människor. Det verkade som en förträfflig idé tills jag kom på att jag inte skulle kunna skriva inlevelsefullt, lidelsefullt eller med gott samvete med glimten i ögat om t ex blöjsex. Men både du och jag gillar ju killar så den här skrev jag åt dig eller Felix eller hur man nu ska se det.
Förut sökte jag skönhet på Kick´s
men nu vet jag att skönheten har ett namn
och det namnet är Felix.
Vem höjde värmen?
Herr Felix -
det gjorde du just!
Den ståtliga spiran
väcker min lust.
Våren den nalkas med stigande sav.
Förtjusning, berusning.
Herr Felix är skyldig till innehav!
Aptiten den frodas.
Herr Felix -
jag blir inte mätt!
Den doftar så gott,
din fina baguette.
Midsommarstången kläds med hand så vän.
Sippande, trippande.
Herr Felix, vilken praktfull fontän!
Min klingande sträng,
Herr Felix -
du gör den helt hård!
Med dina fingrars
så säkra ackord.
När träden befriar sig från sin klädeskrud,
Hummande, flummande.
Herr Felix, då hyllas det för hud!
Klockspel och flöjt.
Herr Felix -
låt om oss besjunga!
Din fantasifulla
lagom vassa tunga.
Till julen tänder vi åter våra stakar.
Kalasande, extasande.
Herr Felix, hoppas julskinkan smakar!
---
Fast den här är väl lite gulligare:
När man kupar händerna
kring dina sköna axlar
kan man
inte
sakna bröst.
---
Hoppas du får en bra dag, sailaways. Det skulle glädja mig att höra att du mår bra lite oftare :)
Förut sökte jag skönhet på Kick´s
men nu vet jag att skönheten har ett namn
och det namnet är Felix.
Vem höjde värmen?
Herr Felix -
det gjorde du just!
Den ståtliga spiran
väcker min lust.
Våren den nalkas med stigande sav.
Förtjusning, berusning.
Herr Felix är skyldig till innehav!
Aptiten den frodas.
Herr Felix -
jag blir inte mätt!
Den doftar så gott,
din fina baguette.
Midsommarstången kläds med hand så vän.
Sippande, trippande.
Herr Felix, vilken praktfull fontän!
Min klingande sträng,
Herr Felix -
du gör den helt hård!
Med dina fingrars
så säkra ackord.
När träden befriar sig från sin klädeskrud,
Hummande, flummande.
Herr Felix, då hyllas det för hud!
Klockspel och flöjt.
Herr Felix -
låt om oss besjunga!
Din fantasifulla
lagom vassa tunga.
Till julen tänder vi åter våra stakar.
Kalasande, extasande.
Herr Felix, hoppas julskinkan smakar!
---
Fast den här är väl lite gulligare:
När man kupar händerna
kring dina sköna axlar
kan man
inte
sakna bröst.
---
Hoppas du får en bra dag, sailaways. Det skulle glädja mig att höra att du mår bra lite oftare :)
-
transversal
-
transversal
Skrattet är konstruktivt/frigörande pratade de om igår på tv4 nyhetsmorgon. När man kan skratta åt något kan man hitta lösningar.
Jag visste inte att du var så "buskis" Skogis.
Någonting som förvånar mig ofta är folks humor, hur de ibland går tvärs emot resten av det man upplevt av personligheten.
Själv går jag ofta "igång" på ganska råa/brutala skämt. Tänk avsnittet där Cartman gör ragu av sin fiendes föräldrar och bjuder sin fiende på i South Park. Eller smidiga skämt som i Eddie Izzard.
Det roligaste med dikten var förstås att den kom från just Skogis.
Jag visste inte att du var så "buskis" Skogis.
Någonting som förvånar mig ofta är folks humor, hur de ibland går tvärs emot resten av det man upplevt av personligheten.
Själv går jag ofta "igång" på ganska råa/brutala skämt. Tänk avsnittet där Cartman gör ragu av sin fiendes föräldrar och bjuder sin fiende på i South Park. Eller smidiga skämt som i Eddie Izzard.
Det roligaste med dikten var förstås att den kom från just Skogis.
Ja, vilken härlig dikt du fått av Skogis, Sailaways!!! Vi får hoppas att det finns lite magi i den också så att Felix kan komma på bättre tankar och bli lite mindre hetero. Håller tummarna att han rakar av sig skägget för din skull! Men annars Sailaways, så kommer du möta din make såsmåningom, du verkar vara en liten pärla.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Vad fint att ni gillade min dikt :)
Jag gillar det ekivoka transversal och jag är nog ganska ekivok också. Man kan vara hur oanständig som helst om man gör det med stil. Det är roligt med det uppenbara fast det inte sägs rakt ut och sex är en så stor del av livet.
T ex i Let´s dance för några veckor sedan klagade Tony Irving på att Andreas Weise hade munnen öppen i sin dans och att han borde stänga den. Efter jurybedömningen går Weise och hans danspartner till kvinnan backstage som frågar som vanligt vad de tyckte om juryns bedömning och Weise svarar "Jag är förvånad att Tony vill att jag ska hålla munnen stängd". Det är ju hysteriskt roligt och så där håller jag på titt som tätt. Extra roligt tycker jag det är när jag träffar på någon med likasinnad humor som skämtar tillbaks.
Jag gillar det ekivoka transversal och jag är nog ganska ekivok också. Man kan vara hur oanständig som helst om man gör det med stil. Det är roligt med det uppenbara fast det inte sägs rakt ut och sex är en så stor del av livet.
T ex i Let´s dance för några veckor sedan klagade Tony Irving på att Andreas Weise hade munnen öppen i sin dans och att han borde stänga den. Efter jurybedömningen går Weise och hans danspartner till kvinnan backstage som frågar som vanligt vad de tyckte om juryns bedömning och Weise svarar "Jag är förvånad att Tony vill att jag ska hålla munnen stängd". Det är ju hysteriskt roligt och så där håller jag på titt som tätt. Extra roligt tycker jag det är när jag träffar på någon med likasinnad humor som skämtar tillbaks.
Återgå till "Tankar och känslor"