transversal skrev:Mitt ljudkort har havererat idag, sedan den sista "säkerhets"-uppdateringen från Windows. :P
Det du kan göra är att tillfälligt stänga ner uppdateringarna i Windows efter att du gjort en systemåterställning ett par dar bakåt. Jag kör xp och har det under:
start>alla program>tillbehör>systemverktyg>systemåterställning.
om du inte avaktiverat det tidigare, så skapades det en återställnings punkt vid senaste uppdateringen.
backa tillbaka dit, starta om datorn och avaktivera tillfälligt att Windows ska uppdatera sig.
windows uppdateras tisdagar och torsdagar* och vänta tills nästa utgåva av uppdateringar och windows kanske har fixat till felet (speciellt om många har fått samma fel som du)
Alternativt om du vet vilket kort du har, är att du hämtar hem drivrutinen från din datortillverkares hemsida och ominstallerar det manuellt.
Men titta först att ljudet bara inte är mutat eller på låg volym. Är det bara vissa program som flash på youtube som inte har ljud, så ska du ominstallera flash och inget annat..
hoppas det var lite hjälp. fungerade inte det så kan du posta vilket moderkort eller datormärke du har så kan jag se var det gick snett. (troligtvis är inte din ljuddrivrutin kompatibel med Windows längre och du behöver en nyare driver)
Security updates are routinely provided on the second Tuesday of each month, Patch Tuesday, but can be provided whenever a new update is urgently required to prevent a newly discovered or prevalent exploit targeting Windows users