Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

transversal

Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav transversal » 19 mar 2011 11:57

lösdrivaren skrev:Har själv i stort sett alla Elvis plattor, både vinyl och cd. Inte för han är favorit, var lite före min tid, men det hör till att digga ”the King”, som en kulturgärning.
Always on my mind är en vacker kärleksförklaring.

Mmm ... verkligen fin. Vem skrev låtar åt honom?

transversal

Inläggav transversal » 19 mar 2011 11:58

Mitt ljudkort har havererat idag, sedan den sista "säkerhets"-uppdateringen från Windows.  :P

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 19 mar 2011 12:04

Kanske inte var lämpligt för dig att höra då :) Tänkte på dig igår. Min son har fått en vårta under foten, köpte salva och plåster och plåstrena hette Transversal :)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 19 mar 2011 14:40

transversal skrev:Mitt ljudkort har havererat idag, sedan den sista "säkerhets"-uppdateringen från Windows.  :P

Det du kan göra är att tillfälligt stänga ner uppdateringarna i Windows efter att du gjort en systemåterställning ett par dar bakåt. Jag kör xp och har det under:
start>alla program>tillbehör>systemverktyg>systemåterställning.
om du inte avaktiverat det tidigare, så skapades det en återställnings punkt vid senaste uppdateringen.
backa tillbaka dit, starta om datorn och avaktivera tillfälligt att Windows ska uppdatera sig.
windows uppdateras tisdagar och torsdagar* och vänta tills nästa utgåva av uppdateringar och windows kanske har fixat till felet (speciellt om många har fått samma fel som du)

Alternativt om du vet vilket kort du har, är att du hämtar hem drivrutinen från din datortillverkares hemsida och ominstallerar det manuellt.

Men titta först att ljudet bara inte är mutat eller på låg volym. Är det bara vissa program som flash på youtube som inte har ljud, så ska du ominstallera flash och inget annat..

hoppas det var lite hjälp. fungerade inte det så kan du posta vilket moderkort eller datormärke du har så kan jag se var det gick snett. (troligtvis är inte din ljuddrivrutin kompatibel med Windows längre och du behöver en nyare driver)

Security updates are routinely provided on the second Tuesday of each month, Patch Tuesday, but can be provided whenever a new update is urgently required to prevent a newly discovered or prevalent exploit targeting Windows users

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 19 mar 2011 23:16

Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 21 mar 2011 05:46

Lufier

Inläggav Lufier » 24 mar 2011 23:02

Rorschach

Inläggav Rorschach » 25 mar 2011 00:04

Keny Arkana - La Rage

Lufier

Inläggav Lufier » 25 mar 2011 00:30

Rorschach

Inläggav Rorschach » 25 mar 2011 01:22

Till postare av bra musik samt övriga

Efter att ha klickat på flera miljoner youtube länkar som inte längre leder till någon musik så har ett visst mått av irritation börjat spira. miles davis var den förste som förutom en länk dessutom talade om vad artisten och låten heter så att man kan hitta den igen när jägarna av upphovsrättsskyddat material har nedlagt sitt byte. Denna post finns på sidan tre. Nästa gång någon gör något liknande är på sidan fem, återigen miles davies. Detta hade lett till stående ovationer, hyllningar, lovsång, utskick av medaljer med mera om det inte hade varit så att den första av de tre länkar miles postade på sidan fem enbart nämner namnet på gruppen! Givetvis pekar den länken på den nu för mig alltför välbekante sura, röda flinisen.

Genom att ange både artist och grupp så ger vi läsaren en möjlighet att hitta musiken även efter det att länken har gått till de sälla jaktmarkerna, gått sönder, kaputtifierats eller vad man nu behagar kalla det. För att vi inte ska glömma att ange den informationen så upprepar vi nu tillsammans fem gånger: "Jag ska ange namnet på artisten och gruppen".
Det var allt.
Er tillgivne läsare

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 25 mar 2011 01:39

Robert Miles - Children, från singeln "Children" 1995  :wink: Eventuellt går det bara att se på youtube...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 mar 2011 12:45

Jag lyssnar på Tori Amos Yo George

Jag tycker att Tori Amos är en intressant människa vare sig det gäller religion, politik, maktförskjutningar, genusperspektiv, sexualitet, förebilder, den mänskliga skapelseprocesssen... Dessutom tycker jag att hon är väldigt musikaliskt begåvad.

Rorschach

Inläggav Rorschach » 26 mar 2011 15:20

Gary Jules - Mad World

En bra film dessutom.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 26 mar 2011 17:14

Jag lyssnade igenom lite av tråden i gryningen när jag inte kunde sova. Den här låten Bright Eyes - Lua som rekoj postade har totalt fastnat i mig. Vilken fantastisk låt! Vilken känsla! Tack rekoj.

Användarvisningsbild
ravel

Inläggav ravel » 26 mar 2011 19:25

:)  rolig tråd

lyssnar just nu på vinyl med den gamla gruppen Jane hittade en bra på tub
Vanligtvis har jag all musik i data apparatur format men just nu är det LP !!!!
Jane - Out in the rain

Återgå till "Kultur - konstarterna"