Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]
Moderator: Moderatorgruppen
Lufier skrev:Jag gillar verkligen din sång Zokrates. Du har känslan. Att det är lite falskt här och där gör inte så mycket.
Tackar, själv tål jag inte min röst så det är en smaksak, men jag märker att jag kan vänja mig men det kräver att jag kör nonstop 10 gånger i rad, då jävlar lossnar mitt kritiska sinne och jag kommer i trans, i alla fall i denna som jag försökte få in lite native i sången och om jag blundar kan jag ana både elddansare och schamaner i nattens mörker.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Tack Zokrates
Att sjunga något känslosamt på kommando tycker jag är ungefär som att fejka en orgasm (inte så ultimat liknelse men men...). Det finns en hel del professionella människor som är väldigt duktiga på att fejka det. De flesta av oss känner oss dock illa till mods inför att göra det. Så min gissning är att du kommer in i känslan mer efter att ha sjungit ett par gånger, men inte vet jag...
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Hör ni hur musiken riktigt talar till er ibland? Jag lyssnade på den här och kom att tänka på en älsklingsvän. Hur vi spelade TP när jag låg inne för diskbråck på sjukhuset. Den ryska tändaren som vägrade funka när vi var så inihelsike röksugna, ensamma mitt i natten. Hur vi joggade hem under ett par tidningar i regnet. Hur rädd du var för katter, nästan så där som en seriefigur som studsade upp i min famn i åsyn av enoch ändå lät mig ta hand om en kattunge i vårt hem. Det finns så mycket värme där. Nej, alltså, vi ska inte skaffa en ranch i Alabama, men låt oss åt ta vara på vänskapen :smt049
Åh vad underbar du är när du skriver såna här saker.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Eeeehh :) Nej, det var Inte Fication som jag skrev om. Vad har vi gjort, Fication?! Snart kommer de inte att tro oss hahahaha. Jo, men jag har nog rätt målande bilder när jag beskriver något eftersom jag ser det så och återger det så. Plockar gärna upp lite detaljer och lite mindre tilltalande saker som är sanna, men för att visa det lite mer levande. Det blir bara platt annars. Nu får någon annan spela lite musik 
Återgå till "Kultur - konstarterna"