Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

lösdrivaren
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 16 okt 2010 12:33

Inläggav lösdrivaren » 09 feb 2012 00:28

Andreas skrev:Ja ibland är det så man känner för att åka ned till götet, flina dig rätt i anskitet bara för att få en smäll av dig.. hehe

Jo men frågan är Andreas i vilken miljö man är uppväxt i, kan förstå övre- medelklass som ser intellektualismen som något fint. Själv är jag arbetarklass, träffade en gammal kompis häromdagen som sa att jag är den intelligentaste människan har någonsin har träffat. Nu var han inte helt nykter när han sa detta men inners inne tror jag att han menade vad han sa. Lite självskryt men inte utan anledning.

Haha, nu någonting helt annat. Reinfuhrern menar att vi ska jobba till 75 år åldern. Alltså direkt från jobbet till kistan. Borde inte utvecklingen vara åt andra hållet istället?

Fan är helt väck i skallen idag.
maximal utdelning med minimal ansträngning

lösdrivaren
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 16 okt 2010 12:33

Inläggav lösdrivaren » 09 feb 2012 00:36

Andreas, säg bara till om du tycker att jag är störig och förstör. Behövs inte Johan. Jag är inte världens snällaste, säg din ärliga mening och du ser aldrig mej mer.
maximal utdelning med minimal ansträngning

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Inläggav Andreas » 09 feb 2012 11:16

lösdrivaren skrev:Andreas, säg bara till om du tycker att jag är störig och förstör. Behövs inte Johan. Jag är inte världens snällaste, säg din ärliga mening och du ser aldrig mej mer.

Ser dig som filosofiforumsbassängens vågmaskin.

lösdrivaren
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 16 okt 2010 12:33

Inläggav lösdrivaren » 09 feb 2012 13:20

Man blir formad av sin omgivning. Skickar ibland svallvågor för att testa. Svenskarna är lite mesiga och kör diplomatistilen, snackar om och kring och ingen vågar säga sin mening. Vet att många svenska politiker avundas finnarnas stil med raka rör i politiken. Men herregud, säg vad du menar, människa!
Allt detta åter skrivet med glimten i ögat  :) .
maximal utdelning med minimal ansträngning

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 09 feb 2012 17:34

Det börjar klarna för e-handeln på nätet, kan den nya tjänsten som utannonserats inbegripa
våldtäkt på hotellrum månne?
Prisade av innemaffian i Stockholm, dissade av mig...

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 11 feb 2012 21:56

Japp, fått fram ljud i iDenab på en HP NX9420, nu skall ethernet bara fixas så funkar allt...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 11 feb 2012 22:03

Undrar om det är något allvarligt fel på mig som ingen har talat om.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 11 feb 2012 22:48

Allt funkar nu. Inga allvarliga fel på dig heller tror jag.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 11 feb 2012 23:29

Anders skrev:Det är skandal att "Space Cadet", flipperspelet som levererades som inbyggt spel i Windows XP fortfarande är det roligaste dataspelet. Fast det är väl bara jag som inte gillar att springa omkring och mörda.

När XP var nytt fanns det ett roligt brädspel som hette labyrint, synd att de tog bort det, styrdes med musen.
Finns här- http://www.betaarchive.com/forum/viewto ... 14&t=19649
Laddashär gå till länk- http://sites.google.com/site/dharmasonic/TheLabyrinthPlus!Edition.rar
Bonuspack- http://download.microsoft.com/download/ ... hBonus.exe
Bild

transversal
Inlägg: 1673
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Inläggav transversal » 12 feb 2012 12:30

Bild

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Inläggav Anders » 14 feb 2012 10:03

Kärleken
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 16 feb 2012 01:05

Apropå prioriteringar , 6 liv räddades till en kostnad av 5,3 miljarder kronor
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/massv ... 851143.svd
Massvaccinering räddade sex liv
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svd-g ... 843475.svd
"Den direkta kostnaden främst för vaccininköp: 1,3 miljarder kronor. Totalkostnaden för samhället: 5,3 miljarder.
Kvar i hemliga lager: 6,5 miljoner vaccindoser, till en slutnota av över 200 miljoner kronor."
Hur många liv hade 5,3 miljarder kronor kunnat rädda i utvecklingsländer?
"Undernäring dödar 2,6 miljoner barn varje år."
http://www.dn.se/nyheter/varlden/undern ... nerationer

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 16 feb 2012 18:07

Nu är det bevisat, Rumänska politiker är intelligentare än Svenska politiker. :)
http://www.dn.se/nyheter/varlden/rumani ... -till-acta

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 16 feb 2012 18:10

Höll på att bajsa på mig, Björklund överfallen av bosättare, det är inte var dag en svenne får uppleva
hur det är att vara en palestinier, kanske en nyttig insikt om Israels apartheidsystem?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/bosatt ... -bjorklund

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 16 feb 2012 18:31

Jag vill ha ett rakt svar, Zokrates. Jag vill veta om du uppfattar mig som en av dem som du pratar om i filosofitråden om det inre och yttre. Jag frågar mig varför du loggar in och ändå inte svarar på den direkta frågan som ställs dig och gnäller om att folk ignorerar. Du har inte ensamrätt på att vara känslig. Jag tar förbannat illa upp. Om du nu upplever mig som "sån" som du beskrev - ja, men säg det till mig då! Jag kan ta det, även om det skulle kräva en rejäl rannsakningsprocedur eftersom jag inte själv upplever att jag beter mig så.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster