Tänk om alla skönhetsupplevelser bygger på association och varje uttryck står för en känsla. Och om varje känsla påverkade alla liknande känslor oavsett avstånd dem emellan i rummet, som frekvensen på en sträng eller rösten i en mobiltelefon.Algotezza skrev:Kristofer skrev:
Näe, det som var perfekt för 1000 år sedan eller 10 dgr sedan är inte perfekt idag, därav måste förstås "en perfekt skapelse" kunna förändras...allt annat vore motsägelsefullt.
Då är det väl snarare villkoren och lagarna för skapande och omskapande av skapelsen som är perfekta än själva skapelsen, eftersom förändring och utveckling är möjliga.
Om slumpen inte finns
Moderator: Moderatorgruppen
Om slumpen inte finns
Om slumpen inte finns
klorofyll skrev:Tänk om alla skönhetsupplevelser bygger på association och varje uttryck står för en känsla. Och om varje känsla påverkade alla liknande känslor oavsett avstånd dem emellan i rummet, som frekvensen på en sträng eller rösten i en mobiltelefon.Algotezza skrev:Kristofer skrev:
Näe, det som var perfekt för 1000 år sedan eller 10 dgr sedan är inte perfekt idag, därav måste förstås "en perfekt skapelse" kunna förändras...allt annat vore motsägelsefullt.
Då är det väl snarare villkoren och lagarna för skapande och omskapande av skapelsen som är perfekta än själva skapelsen, eftersom förändring och utveckling är möjliga.
Telepati kommer. Redan nu kan vi överföra tankar via skrivna och talade ord - och teckenspråk.
Så småningom kan vi väl koppla upp oss via tankekoncentration på ett intergalaktiskt trådlöst strålningsnät.
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Om slumpen inte finns
Algotezza skrev:Kristofer skrev:
På vilket sätt skiljer du på lagarna för skapande och själva skapelsen? menar du att förändringspotentialen är en utomliggande faktor?Kristofer skrev:Det innebär kanske att Algot och Ezza inte spenderar all sin vakna tid med att fantisera om/utöva sexuella aktiviteter? utan istället även ibland kan motivera sig till att fundera över de djupare livsfrågorna samt annat som ger långsiktigt ganska positiva konsekvenser
Ja, vem vet... Även en blind höna kan finna ett korn - av sanning... Jag låter omvärlden avgöra den eventuellt positiva nyttan med min existens. Denna måste ju veta bäst då den är fler till antalet jämfört med mig som bara är en.![]()
/Algotezza
jag är ju visserligen inte heller mer än en...eller åtminstone högst 1,5...ditt bidrag här på forumet är iaf uppskattat av mig...och ur mitt, högst heterosexuella perspektiv, är detta värt mer än alternativet
Om slumpen inte finns
Då är det väl snarare villkoren och lagarna för skapande och omskapande av skapelsen som är perfekta än själva skapelsen, eftersom förändring och utveckling är möjliga.[/quote] Tänk om alla skönhetsupplevelser bygger på association och varje uttryck står för en känsla. Och om varje känsla påverkade alla liknande känslor oavsett avstånd dem emellan i rummet, som frekvensen på en sträng eller rösten i en mobiltelefon.
[/quote]
Telepati kommer. Redan nu kan vi överföra tankar via skrivna och talade ord - och teckenspråk.
Så småningom kan vi väl koppla upp oss via tankekoncentration på ett intergalaktiskt trådlöst strålningsnät.
/Algotezza[/quote]
det blir nog svårt att översätta en persons tankebanor till en annan...
/Algotezza[/quote]
Om slumpen inte finns
Kristofer skrev:Algotezza skrev:Kristofer skrev:
På vilket sätt skiljer du på lagarna för skapande och själva skapelsen? menar du att förändringspotentialen är en utomliggande faktor?Kristofer skrev:Det innebär kanske att Algot och Ezza inte spenderar all sin vakna tid med att fantisera om/utöva sexuella aktiviteter? utan istället även ibland kan motivera sig till att fundera över de djupare livsfrågorna samt annat som ger långsiktigt ganska positiva konsekvenser
Ja, vem vet... Även en blind höna kan finna ett korn - av sanning... Jag låter omvärlden avgöra den eventuellt positiva nyttan med min existens. Denna måste ju veta bäst då den är fler till antalet jämfört med mig som bara är en.![]()
/Algotezza
jag är ju visserligen inte heller mer än en...eller åtminstone högst 1,5...ditt bidrag här på forumet är iaf uppskattat av mig...och ur mitt, högst heterosexuella perspektiv, är detta värt mer än alternativet
Tack. Själv är jag gift med en kvinna som jag har tre barn med. Fyra kan man säga men vårt äldsta barn dog efter fjorton dagar av en svår hjärtsjukdom.
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Om slumpen inte finns
Kristofer skrev:
Vi kan det redan hyfsat via talat och skrivet ord. I bästa fall...
Jag är dock glad att telepati oftast inte fungerar. Jag vet ju själv vilken kakafoni av tankar, tankebilder, känsloprocesser etc. mitt eget medvetande är. Det räcker. Jag vill inte ha direktinblick i andras hjärnor också.
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Om slumpen inte finns
Jag är dock glad att telepati oftast inte fungerar. Jag vet ju själv vilken kakafoni av tankar, tankebilder, känsloprocesser etc. mitt eget medvetande är. Det räcker. Jag vill inte ha direktinblick i andras hjärnor också.
/Algotezza
Det kan du inte heller, såvida du inte ger dig i lag med demoner, och det är då ingen höjdare.
Om slumpen inte finns
ingenar skrev:Algotezza skrev:Kristofer skrev:
/Algotezza
Det kan du inte heller, såvida du inte ger dig i lag med demoner, och det är då ingen höjdare.
Varför finns det demoner - om de nu finns, alltså... Hur skall man definiera dem? Är de inte bara för att ha något att skylla på för det man själv gjort, slippa ta ansvar, säga att en demon eller Satan lockade en att göra det...
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Om slumpen inte finns
/Algotezza
Sant! men för att kunna göra det på en neurologisk nivå utan mediatorer är det nog fortfarande långt...om det ens är möjligt.
Om slumpen inte finns
Algotezza skrev:
Tack. Själv är jag gift med en kvinna som jag har tre barn med. Fyra kan man säga men vårt äldsta barn dog efter fjorton dagar av en svår hjärtsjukdom.
/Algotezza
va tråkigt att höra...måste ha varit jättetufft...
Om slumpen inte finns
Kristofer skrev:Algotezza skrev:
/Algotezza
va tråkigt att höra...måste ha varit jättetufft...
Döden kan få en relation att krascha - för vår del knöt den oss samman.
Men man glömmer aldrig, det är ett sår som består - men man fortsätter leva...
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza