Pojken skrev:Det är för farligt att låta människor jobba i dagens samhälle, det slutar bara med att de går in i någon form av bluffmakarbransch eller är destruktiva på annat sätt.
Det här... är utomjordiskt konstigt. Dessutom är det omöjligt att falsifiera; vad jag än pekar på för exempel, såsom läkare, forskare, tillverkare av verktyg, m.m. som helt klart gynnar samhället; så kan du påstå att de minsann visst är destruktiva eller bluffmakare på det ena eller andra sättet. Det du skriver är alltså omöjligt att väsenskilja från religion; du garderar dig mot alla typer av ifrågasättanden.
Det är inte rationellt, och i mina ögon är det dessutom extremt omoget och världsfrånvänt.
Som "inte vill väl"? Alldeles nyss sade du att "Det handlar inte om vilja".
Vill du att jag ska argumentera mot dig, eller är du nöjd med att motsäga och argumentera mot dig själv?"
Det är väl självklart att jag säger emot, vad skulle man annars diskutera för.
Du missförstår i vanlig ordning. Jag har inga kritor tillgängliga just nu, så du får försöka förstå mig nu när jag skriver så enkelt jag bara kan:
När två personer är oeniga och pratar om ett ämne, så försöker de övertyga varandra och säga emot vad den andre har sagt. Vad du har gjort är däremot att säga emot dig själv. Det kallas att vara motsägelsefull; och det är "ologiskt" (=vilket betyder att det är fel i sig självt)
"Tvärtom så har det fungerat flera gånger i verkligheten."
Inte i Sverige, inte år 2006.
Att det inte har fungerat i Sverige år 2006 är inte så konstigt, eftersom det är 2006 just nu, och rösterna räknades först igår.
Jag börjar tro dig när du skrev att du inte var fjorton år. Riktiga fjortonåringar är nämligen inte så här blåsta.
Vi har råd med detta om det finns tillräckligt med upplysande ljushuvuden som sprider politisk medvetenhet i den okunniga massan.
Ja, själv önskar jag verkligen att ett mofo kunde komma och visa för mig att det är dumt att arbeta; och att jag när jag behöver kläder skall drapera mig i ormbunkar, eftersom riktiga kläder tillverkas av människor som jobbar och att det därför måste vara bluff eller destruktivt beteende.
Då skulle vi ha råd med demokrati, det fattar ju vem som helst.