Jbig skrev:Någon frågade vad västerlandet är? Tja, Europa och dess satelliter i Nordamerika och Oceanien! Även NazzeTyskland och Sovjet ingick i västerlandet - och den kristna kulturkretsen. En av påvarna stod t.ex. på Adolf H:s sida i angreppet mot just Sovjet!
Wikipedia har lite olika definitioner på "Västvärlden" samlade:
http://en.wikipedia.org/wiki/Western_world#Modern_sense
Sovjetunionen var ju inte en del av Västvärlden. På den tiden var ju "Väst" de demokratiska staterna och "Öst" Sovjetunionen med allierade.
Jbig skrev:Utplåningskrig mot Israel? Till dags datum har ju de judiska nazionisterna orsakat döden för över 900 000 palestinier sedan man stal dessa land 1947-1948! Hur många judar/israeler har palestinierna och muslimerna dödat? En tiondel av denna skara? Nix! En tjugondel? Nix! Har du inga proportioner i det du framlägger vad gäller logiskt tänkande?
Förklara för mig på vilket sätt Israel är jämförbart med Nazityskland.
Gällande "stölden" så borde du ta och läsa igenom denna länk.
Jbig skrev:Mithra verkar vilja att jbig skall flytta tiill Mellanöstern? Är du också en sådan liberal som gillar att sända ut meningsmotståndare utomlands för att känna trygghet månne?
Jag upplyste dig om att om det är så hemskt att bo i Västvärlden så står det dig fritt att flytta. Varför inte flytta till Iran eller Saudiarabien, och bevittna hängningar, steningar, korsfästningar och halshuggningar?
Jag kan lova dig att det finns massvis av människor som gärna tar din plats i Västvärlden.
Jbig skrev:Påstående ett – att de kristna européerna har startat två världskrig. Det är bevisat i all historisk litteratur, filmer och massor av annat material som bevisar det. Det var alltså Österrike, Ryssland, Tyskland, England och Frankrike som satte igång första världskriget år 1914. Därefter drogs andra länder in i kriget efterhand som det pågick.
Ja, första världskriget pågick främst i Europa. Anledningen till att det kallas världskrig är för att Europa hade många kolonier då, så teoretiskt var flera länder utanför Europa också indragna. Huruvida det pågick strider utanför Europa vet jag inte. Krigets kärna var ju dödläget mellan Tyskland och Frankriker/Storbritannien.
Jbig skrev:Det samma gäller för andra världskrigets utbrott, det var Tyskland, England och Frankrike som startade detta krig då tyskarna angrep Polen 1939. Att japanerna redan 1931 ockuperade Manchuriet innebar inget annat än en fortsättning på utsugningen av Kina som även européer deltagit i sedan början av 1800-talet. Japan angrep sedan Kinas kuststäder 1937, men det var fortfarande ett angreppskrig i Ostasien, inget världskrig.
Tysklands och Sovjets uppstyckning av Polen brukar ses som startskottet för andra världskriget. Anledningen till att Storbritannien och Frankrike då anföll var ju för att de insåg att Hitler inte skulle nöja sig med mindre än hela Europa. Dessutom bröt ju Hitler mot avtalet han skrivit under med Chamberlain.
Synd att Nazityskland inte anfölls tidigare.
Japan hade ju sitt egna privata erövringskrig i Asien och Oceanien, och de erövrade folken behandlades mycket brutalt. Men de var allierade med Nazityskland, och det var ju när japanerna anföll USA som USA också gick in i kriget.
Jbig skrev:Således är det bevisat att påstående 1 gäller och har all fakta bakom sig – Även om sedan andra delar av världen drogs med, såsom Östasien och Nordafrika. Men det var de kristna européerna som startade de bägge världskrigen.
Första världskriget var ju snarare ett maktkrig än ett ideologiskt krig.
Sen så brukar nazismen inte ses som en yttring utav västerländska värderingar som demokrati och mänskliga rättigheter, snarare tvärtom. Det är ju inte i Västvärlden som Mein Kampf toppar bästsäljarlistorna...
Jbig skrev:Västerlandet försvarar ju civilisationen brukar man få höra, hur detta försvar ofta sett/ser ut kan man se här:
“It was necessary to destroy the village in order to save it.”
An American officer in Vietnam in a 1968 report on the razing of Vietnamese village Ben Tre…..
Nu är det ju ingen här som försvarar allting som västländer gjort och gör, vad har du fått det ifrån?
Jbig skrev:Så fungerar en civilisation som bygger på liberalism, kolonialism och fascism - en dumhetens treenighet som samtidigt är den kristna ideologins innersta kärna!
Så löjligt så jag inte vet vad jag ska säga...