Då jag läst era inlägg, ser jag en ängslan för döden hos somliga, och antar att hoppet om att slippa dö, är en av orsakerna till sökandet efter något bortom döden, något som är evigt?
Bibelns berättelser är utan tvekan ett av svaren, och de andra stora världs religionerna har sina heliga skrifter, som erbjuder tankegångar som stöd och trygghet för den som vill...
Jag märker en förhoppning på linjen att vetenskapen kanske skulle kunna avslöja svaren på livets och dödens gåta, men detta är svårt för att inte säga omöjligt, eftersom vetenskapen inte erkänner vissa element av kraft, som helt logiskt vore nödvändiga, för att vår verklighet skulle överhuvudtaget kunna finnas till.
Kejsarens nya kläder, är sagen som går igen, när vanliga människor, inte vågar erkänna faktum, att inget av allt det vi ser, kan ha kommit till av sig själv!
Det måstre av nödvändighet finnas en kraft/värld/någon som styr över allt detta, som haft "lusten" att skapa!
Det vore skoj om någon pålinjen hade läst (Martinus.se) för denne filosof har verkligen något som jag tror människor av idag skulle uppskatta.
Vi är alla släkt på något vis, och borde av det skälet försöka hjälpa varandra att hitta saker som gör våra liv mer meningsfulla..
Tjabbe