Inläggav Rising » 25 feb 2007 21:48
Kul idé (även om jag inte kan förstå hur jag kan vara nominerad - men shit vilken tråkig svensk grej det är att säga sånt). Jag röstade på Angelina - dels gör hon inte mycket väsen av sig, och är därmed inbjudande mystisk; dels har hon sågat mig på väldigt underhållande sätt, och det ger shitloads med respekt i min bok. Dessutom har hon ofta ett annorlunda perspektiv som gör att man får tänka till när man läser vad hon skriver. Kort sagt; henne vill jag veta mer om.
Avantgardet är en annan skön lirare som jag diggar. Dessutom tror jag att hans presentation av sig själv skulle bli underhållande läsning; han tycks ha levt ett spännande liv. Varför han inte knep min röst är för att han ibland bara är indignerad och käftar emot folk (som such) och det kan jag tycka är lite, lite lökigt.
Kallekula är en snubbe som har en rätt soft stil. Han är typ som jag, om jag hade vetat vad jag talade om. Han verkar inte ha något stort självhävdelsebehov, och sånt tycker jag är trevligt. Men han saknar kanske lite sazz, lite zing, lite zizzle... Den prestigelösa stilen gör paradoxalt nog att han inte räcker ända fram, den här gången.
Jbig... Tja, är Jbig. Det intresse jag eventuellt känner inför honom är detsamma som jag känner inför skäggiga damen, kycklingmannen och andra freaks. Jag är inte den typen som tittar på trafikolyckor i hopp om att se blod, på samma sätt så tror jag att jag skulle vända bort blicken från ett inlägg där Jbig presenterade sig själv. Jag hyser helt enkelt en respekt inför dessa typer av tragedier.
---
Andra (icke nominerade) forumiter jag skulle vilja veta mer om:
Amy. Seriöst. Jag upplever inte att hon bara försöker provocera, utan hon verkar mycket seriös och uppriktig. Även om jag är övertygad om att medicinska tester skulle visa att hon är antingen ett knytt eller en utomjording, så har hon fler mänskliga kvaliteter än Jbig och Lukas tillsammans i min bok. Skulle kunna vara jätteintressant att få veta mer om henne, även om jag fasar att det bara skulle bli en massa "jag finns inte. Jag är en dröm. Drömmar är i rörelse, och allt som är rörelse är liv. Hur kan mossa växa utan kärlek? Allt är allt. Mossor drömmer. Mitt huvud är fyllt av drömmande kärleksfull mossa," osv.
Suchanother. Han är labil, han trollar, och flera forumsregler tycks vara skrivna med ett direkt tilltal mot just honom. Men han är i grund och botten ändå en sympatisk och klurig forumit, och det väger upp alla hans tillkortakommanden. Vill veta mer om honom.
Luipa. Inte så aktiv längre, men när jag först kom hit så var han en av två (Popjimmy var den andra) som direkt fångade mitt intresse. Han skrev helt enkelt smarta saker, och hade en väldigt mjuk och diplomatisk stil som tilltalade mig enormt. Saknar honom stort, och vill absolut se mer av honom.
PopJimmy. Har jag träffat IRL, så han förlorar en del mystikpoäng på det. I övrigt är han solklart en av de ägigaste forumiterna, det är dock konstigt att han så ofta framstår som en aggresiv buddhistisk korsriddare på forumet - när han är så försynt och timid i verkligheten.
Hovnarr. Det är lite brunnäsa att säga att man vill veta mer om en moderator, men han är stundtals mycket vettig och påläst - för att i nästa stund föreslå helvilda idéer såsom att moderaterna och sossarna skulle alternera vid makten varannat år för att man skulle slippa allt resursslöseri med demokratiska val. Kontrasten mellan dessa båda sidor gör en nyfiken. Och så hade han tidigare en avatar som föreställde magickortet Jesters Cap, varpå jag undrar om han känner till det spelet överhuvudtaget eller om han kom över bilden av en slump.
Kyreus. Hans namnbyte tycker jag var värt tusen lökpoäng (att vilja byta alias är alltid helt pudas i min bok - och särskilt när man bara byter från ett mängul-alias till ett annat.) Copyrighttecknet i aliaset retar mig ännu mera, och gimmicken att ställa "dagens fråga" känns lite played out. Men han är cool, sympatisk, lyhörd och inleder ofta intressanta diskussioner. Dessutom är han en person som jag aldrig skulle ha kommit i kontakt med om det inte vore för forumet. Sådant är spännande, och gör definitivt att jag vill veta mer om honom.
---
De jag inte nämnt beror antingen på att jag helt enkelt glömt bort er, eller inte känner er tillräckligt väl (jag är ju en n00b). Vi får helt enkelt lära känna varandra bättre framöver.