VECKANS MEDLEM

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Vem blir vår första Veckans medlem?

Omröstningen slutade 04 mar 2007 17:27

Angelina
2
8%
Avantgardet
4
15%
JBig
6
23%
Kallekula
2
8%
Rising
12
46%

Antal röster: 26

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

VECKANS MEDLEM

Inläggav hovnarr » 25 feb 2007 17:27

Hej!

För att få en ännu mysigare stämning här på forumet tänkte jag dra igång denna tråd. Tanken är att varje vecka sätta fokus på en medlem som flera av oss vill veta mer om! Se det som filosofiforums bidrag till allas utlovade "5 minutes of fame".

För att välja ut vår första "Veckans medlem" nominerar jag 5 f.n. aktiva medlemmar, som ni har några dagar att rösta på. Tanken är sedan att folk nominerar andra fritt i denna tråd, och den som vid veckans slut verkar ha mest allmänt stöd blir näste man eller kvinna till rakning.

Under veckan som följer är det Veckans medlem som står i fokus. Här kan man då fråga vederbörande allt mellan himmel och jord (inom den ömsesidiga respektens ramar...), och medlemmen svarar i mån av tid och efter behag.

De som är nominerade till första "Veckans medlem" är:

Angelina
Avantgardet
JBig
Kallekula
Rising

Börja rösta! När en vinnare börjar utkristallisera sig (senast om en vecka), kan vi börja utfrågningen. Mycket nöje!

-narr-

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 25 feb 2007 17:31

Hahahahaha, underbart initiativ!

Tractatus

Inläggav Tractatus » 25 feb 2007 17:46

Vad härligt. Snart råder det familjestämning på FF=)

Avantgardet. Hur många timmar/dygn sitter Du på FF? Är du någonsin offline?=)

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 25 feb 2007 17:50

Tractatus skrev:Avantgardet. Hur många timmar/dygn sitter Du på FF? Är du någonsin offline?=)

Han lär ha slitit sig från datorn i går lördag, då han skulle titta på teve en liten stund. Det skedde precis när jag hade honom på kornet i en diskussion där han, som jag tolkar det, var hårt trängd. I det läget kom teve-programmet som en befriande ängel, som en bekväm utväg.
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus
--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 25 feb 2007 18:15

Svårt val, skulle nog vilja känna alla lite närmare.
Men valt är valt!

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 25 feb 2007 18:27

Svårt val, skulle nog vilja känna alla lite närmare.
Men valt är valt!

Så sant, suchanother! För eller senare lär vi väl få lära känna alla "stammisarna", men man måste ju börja nånstans. En vecka kändes som en lämplig "rotationstid".

Avantgardet. Hur många timmar/dygn sitter Du på FF? Är du någonsin offline?=)

Åja, du får allt ge dig till tåls lite ;) Än så länge har bara 4 personer röstat, så det är inte givet att just AG blir först ut på banan... Vill gärna hålla tråden så "exklusiv" som möjligt för just den aktuella fokusmedlemmen.  :)

-narr-

Tractatus

Inläggav Tractatus » 25 feb 2007 18:31

Åja, du får allt ge dig till tåls lite  Än så länge har bara 4 personer röstat, så det är inte givet att just AG blir först ut på banan... Vill gärna hålla tråden så "exklusiv" som möjligt för just den aktuella fokusmedlemmen.

Missuppfattade leken lite. Fick för mig att man skulle ställa lite frågor till de nominerade och vid veckans slut välja ut den hetaste :)

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 25 feb 2007 19:01

Hur gör man om den framröstade medlemmen värjer sig mot frågorna eller slingrar sig?  :o
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 25 feb 2007 19:09

Tja, då värjer ju medlemmen sig mot frågorna. Eller slingrar sig, då. Då får det stå för vederbörande! Vill man inte ha offentlighetens ljus på sig så flyr man - mycket enkelt! Sen är det ju lite upp till vilka frågor som ställs också. Jag har full förståelse för om man inte vill avslöja vissa detaljer på internet :)

-narr-

Användarvisningsbild
Damir

...

Inläggav Damir » 25 feb 2007 20:40

Var är PopJimmy? Han skriver många inlägg och svarar aktivt. Hans inlägg har lätt mer innehåll än det Rising, Angelina och Jbig skriver. Jbig provokatören, Rising fisken som nappar, Angelina den kortfattade etc. Jag rösta på Avant iaf.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 25 feb 2007 20:49

Utmärkt Damir - jag noterar PopJimmy som önskemål på kommande Veckans medlemmar. Som sagt, mitt urval denna gång är ett axplock och speglar på intet sätt min subjektiva uppfattning om inläggskvalitet osv. Låt oss ändå börja någonstans, menar jag.

-narr-

Användarvisningsbild
Damir

...

Inläggav Damir » 25 feb 2007 20:58

Tackar. En bra idé, glömde jag skriva innan.

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 25 feb 2007 21:32

PopJimmy kan vara outhärdligt självutlämnande. Ibland blir det lite väl starkt snus. Jag hoppas att eventuella exhibitionistiska tendenser inte tillåts att gå överstyr.

Användarvisningsbild
Damir

..

Inläggav Damir » 25 feb 2007 21:39

Det håller jag med om, även om jag personligen tycker om den typen av människor. Hur som helst, jag tror att de flesta skulle tycka att han är mer intressant än "libertina tendenser" snubben.

Rising
Moderator

Inläggav Rising » 25 feb 2007 21:48

Kul idé (även om jag inte kan förstå hur jag kan vara nominerad - men shit vilken tråkig svensk grej det är att säga sånt). Jag röstade på Angelina - dels gör hon inte mycket väsen av sig, och är därmed inbjudande mystisk; dels har hon sågat mig på väldigt underhållande sätt, och det ger shitloads med respekt i min bok. Dessutom har hon ofta ett annorlunda perspektiv som gör att man får tänka till när man läser vad hon skriver. Kort sagt; henne vill jag veta mer om.

Avantgardet är en annan skön lirare som jag diggar. Dessutom tror jag att hans presentation av sig själv skulle bli underhållande läsning; han tycks ha levt ett spännande liv. Varför han inte knep min röst är för att han ibland bara är indignerad och käftar emot folk (som such) och det kan jag tycka är lite, lite lökigt.

Kallekula är en snubbe som har en rätt soft stil. Han är typ som jag, om jag hade vetat vad jag talade om. Han verkar inte ha något stort självhävdelsebehov, och sånt tycker jag är trevligt. Men han saknar kanske lite sazz, lite zing, lite zizzle... Den prestigelösa stilen gör paradoxalt nog att han inte räcker ända fram, den här gången.

Jbig... Tja, är Jbig. Det intresse jag eventuellt känner inför honom är detsamma som jag känner inför skäggiga damen, kycklingmannen och andra freaks. Jag är inte den typen som tittar på trafikolyckor i hopp om att se blod, på samma sätt så tror jag att jag skulle vända bort blicken från ett inlägg där Jbig presenterade sig själv. Jag hyser helt enkelt en respekt inför dessa typer av tragedier.

---

Andra (icke nominerade) forumiter jag skulle vilja veta mer om:

Amy. Seriöst. Jag upplever inte att hon bara försöker provocera, utan hon verkar mycket seriös och uppriktig. Även om jag är övertygad om att medicinska tester skulle visa att hon är antingen ett knytt eller en utomjording, så har hon fler mänskliga kvaliteter än Jbig och Lukas tillsammans i min bok. Skulle kunna vara jätteintressant att få veta mer om henne, även om jag fasar att det bara skulle bli en massa "jag finns inte. Jag är en dröm. Drömmar är i rörelse, och allt som är rörelse är liv. Hur kan mossa växa utan kärlek? Allt är allt. Mossor drömmer. Mitt huvud är fyllt av drömmande kärleksfull mossa," osv.

Suchanother. Han är labil, han trollar, och flera forumsregler tycks vara skrivna med ett direkt tilltal mot just honom. Men han är i grund och botten ändå en sympatisk och klurig forumit, och det väger upp alla hans tillkortakommanden. Vill veta mer om honom.

Luipa. Inte så aktiv längre, men när jag först kom hit så var han en av två (Popjimmy var den andra) som direkt fångade mitt intresse. Han skrev helt enkelt smarta saker, och hade en väldigt mjuk och diplomatisk stil som tilltalade mig enormt. Saknar honom stort, och vill absolut se mer av honom.

PopJimmy. Har jag träffat IRL, så han förlorar en del mystikpoäng på det. I övrigt är han solklart en av de ägigaste forumiterna, det är dock konstigt att han så ofta framstår som en aggresiv buddhistisk korsriddare på forumet - när han är så försynt och timid i verkligheten.

Hovnarr. Det är lite brunnäsa att säga att man vill veta mer om en moderator, men han är stundtals mycket vettig och påläst - för att i nästa stund föreslå helvilda idéer såsom att moderaterna och sossarna skulle alternera vid makten varannat år för att man skulle slippa allt resursslöseri med demokratiska val. Kontrasten mellan dessa båda sidor gör en nyfiken. Och så hade han tidigare en avatar som föreställde magickortet Jesters Cap, varpå jag undrar om han känner till det spelet överhuvudtaget eller om han kom över bilden av en slump.

Kyreus. Hans namnbyte tycker jag var värt tusen lökpoäng (att vilja byta alias är alltid helt pudas i min bok - och särskilt när man bara byter från ett mängul-alias till ett annat.) Copyrighttecknet i aliaset retar mig ännu mera, och gimmicken att ställa "dagens fråga" känns lite played out. Men han är cool, sympatisk, lyhörd och inleder ofta intressanta diskussioner. Dessutom är han en person som jag aldrig skulle ha kommit i kontakt med om det inte vore för forumet. Sådant är spännande, och gör definitivt att jag vill veta mer om honom.

---

De jag inte nämnt beror antingen på att jag helt enkelt glömt bort er, eller inte känner er tillräckligt väl (jag är ju en n00b). Vi får helt enkelt lära känna varandra bättre framöver.

Återgå till "Mötesplatsen"