Detta är hur som helst den process som omedvetet startar igång genom att vi nått en viss nivå av insikt genom dramatisk involvering i kemin. Vi slutar söka "uppmärksamhet" och VÅGAR begripa vår fullständiga psykologiska intention, vilket gör tillvaron "naken" och återidentifierad genom sina budskap -vilka beror på vilken "aktivitet" man riktat in sin evolutionära mening på, vilken typ av "sanningsgrad".
Skulle vilja skriva en fördjupande förklaring med eget exempel men det känns väldigt ansträngande -vilket det alltid gör när jag arbetar med större autencitet, har haft massa saker jag känt "vikten" av att säga filosofiskt här t.ex, men inte fått det ur mig -till skillnad från det ältande jag är mer distanserad.
Hur som helst -inte för att ni inte redan förstår detta, men..
Skrev om det här, markerad text objektifierar "konsten":
Åkes granne skrev:"det där" -jag bevisar alltså här min död/Skorpion-ascendent
"det där"; det är SÅ JAG SER PÅ HENNE..
Som något mycket LITET VÄRD. Min "Oxe-descendent" (Livet/Kvinnan + värde)
Det här är rena känslor; det andra jag brukar skriva är mer de YTTERSTA ABSTRKTA SVAREN. Nu är det mer min "kropp" som skriver åt sig själv --förut brydde jag min inte riktigt om sambandet; i mitt behov av den stora FLYKTEN från det förflutna.
Jag försöker inte "bevisa" något: jag söker sanningen -det är det enda jag respekterar.
Jag uttryckte bara min STORA KRITIK; genom "teknik" -och var "uppgiven" men "beslutsam" -bara för att uppleva just DEN innebörden; nuet under tvång. För att SE vad det betyder -och förstå det lika VÄRDET; och tappa kontroll. Det är ett spegelbehov; som ÄR dualismen, vinkelvänt -det finns ingen lögn.
Jobbade med det under denna perioden, vilket uppenbarade ett tema i tillvaron som imiterar jagets befruktnings-rituella betydelse; vilket är grunden för "syftets relationer".
( http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... sc&start=0 )
Jag var väldigt uppenbar men subjektiv på samma gång rent överförande vilket speglar den metod jag själv använde i det jag tog in, genom "övergångar" och "position".
Det går inte att framkalla djupa resultat genom att bara jobba "med sig själv"; man måste konfrontera hela sin utformning av instinktivt maktsökande genom FORMULERINGEN av de arketyper man relaterar mot; INOM sin bubbla -vilket avslöjar VAR man står. Detta skapar ett LUGN och återcentraliserar budskapet till kroppen, vilket sänder ut en "signal" om ny utåtstöt.
Allas vårt problem är att vi är fjärmade inför Gud, vilket gjort oss förvirrade på vår identitet -vi ser inte källan i de andra och skapar låtsasidentiter kring ritualens relateringsbudskap, distanserar ofta oss från gruppen genom omedveten snobbism, etc.
Skulle vilja vara mer "nära" och konkret för att beskriva, men har svårt att komma i kontakt med mig själv nu -delvis pga. de mediciner jag fått vilket skapar emotionell minnesförlust under en ganska lång tid, och gör det svårare att "kommunicera" med sin personliga identitet.
Tror många upplever en "öppen" berarbeting av detta som väldigt "blottande" och därför undviker det, men jag tycker det är rakt -eftersom det just ÄR den analys som utgör relateringen till gruppen, och dess undermedvetna drifter, etc. Och framför allt var detta för oss framåt. När jag från första början kom till forumet hade jag ISOLERAT mig i mig själv genom ett kunskapssökande utforskande av barndommen -jag behövde alltså "bara" en liten sann relaterande aktivitet som involverade sanningsformatet, för att i mitt extrema tillstånd av konfrontation lyckas förlösa mina egna fixa tvång GENOM den offentliga interaktionen, jag visste om komplexiteten i mitt "fel" att inte kunna älska mänskligheten som jag ville -jag bar alltså på en komprimerad uträkning av hur hela min självmodell var en avståndsmässig projektions-rörelse av olika viljor/behov, vilket jag samlade in information om genom min omvärld -tillslut hamnade jag i en sådan djup återvändszon att ljuset uppenbarade sig. Det är det här jag menar med att ta ansvar för sina känslomässiga sanningar -dessutom är det i högsta grad filosofins essens. Jag vill bara påpeka betydelsen av det här -den råa svåra vägen vi måste gå om vi vill vara sanna.
Tips är att lokalisera -vetandet, -förståelsen, hur det rör sig, och VAR det kommer ifrån, vilket behov som utsläser detta.