Hur motionerar du?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Thimmy Bågfeldt
Hur motionerar du?
Jag har lite tråkigt på jobbet och tänkte kolla vad/om ni tränar.
Jag tror inte jag har glömt något men säg till annars.
Jag tror inte jag har glömt något men säg till annars.
-
Thimmy Bågfeldt
-
Deuce Deceptor
Jag cyklar varje dag till och från jobbet, och cyklar dessutom nästan vartän jag ska. Det blir väl i snitt 1-1,5h om dagen, vilket räcker för mig.
Har tidigare tränat karate, och inte bestämt mig om jag kommer att fortsätta i framtiden. Det var mest något jag gjorde för motionens skull, och nu får jag den per cykel istället. På vintern när det är svårare att cykla håller jag igång med simning och långa promenader (kanske karate). Att gymma och löpa tycker jag är rätt trist.
Har tidigare tränat karate, och inte bestämt mig om jag kommer att fortsätta i framtiden. Det var mest något jag gjorde för motionens skull, och nu får jag den per cykel istället. På vintern när det är svårare att cykla håller jag igång med simning och långa promenader (kanske karate). Att gymma och löpa tycker jag är rätt trist.
-
laotzu
Jag försöker gå på gymmet åtminstone tre gånger i veckan. Brukar jogga dit (ca. 15 min) och hem. Tycka vad man vill om gym, men i mitt tycke är det aldrig fel med fina flickor som motionerar, fysisk ansträngning, bastubad och solarium
I vardagen försöker jag gå så mycket som möjligt. Ta trappan istället för rulltrappan, gå istället för att ta bussen etc. Kanske låter löjligt, men bör då kanske påpeka att jag - som frenetisk boksamlare - går väldigt mycket. Jag vet inte om det ger någon märkbar effekt; har dock svårt att se att det skulle ge någon skada.
Hur som helst upplever jag att det ger väldigt mycket att motionera. Jag är som mest kreativ efter ett träningspass och efter meditation.
Lev väl,
Gustaf
I vardagen försöker jag gå så mycket som möjligt. Ta trappan istället för rulltrappan, gå istället för att ta bussen etc. Kanske låter löjligt, men bör då kanske påpeka att jag - som frenetisk boksamlare - går väldigt mycket. Jag vet inte om det ger någon märkbar effekt; har dock svårt att se att det skulle ge någon skada.
Hur som helst upplever jag att det ger väldigt mycket att motionera. Jag är som mest kreativ efter ett träningspass och efter meditation.
Lev väl,
Gustaf
-
Thimmy Bågfeldt
Hej alla, jag är ny här och detta blir mitt första inlägg! Hoppas det hamnar rätt.........
Jag håller mig i god form genom att ha kapplöpningshundar. Har fem stycken. Det blir jogging, cykling och promenader och mycket gående när dom tävlar och tränar på banan vid uppvärmning och nergång.
Hej å hå! ...........och det kommer jag att hålla på med till jag är 90 år, MINST! ( Nu är jag 42)
Jag håller mig i god form genom att ha kapplöpningshundar. Har fem stycken. Det blir jogging, cykling och promenader och mycket gående när dom tävlar och tränar på banan vid uppvärmning och nergång.
Hej å hå! ...........och det kommer jag att hålla på med till jag är 90 år, MINST! ( Nu är jag 42)
Jag håller mig i trim genom att ofrivilligt och utan baktanke "reta" min sköna duva lite då och då
. Hon är rätt så snabb och ser dessutom ganska grym
ut när hon kommer med stekpannan i högsta hugg...
Spänning i tillvaron kombinerad med långa ruscher är garanterat fettbrännande.
Spänning i tillvaron kombinerad med långa ruscher är garanterat fettbrännande.
Ha det bästaste!
Jacki
"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta".
Groucho Marx
Jacki
"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta".
Groucho Marx
-
Advocate
Jag gör ingenting för tillfället, jag slutade cykla när jag bröt benet en tid sedan och sedan dess har jag kört bil.
Jag brukade likt hovnarr hålla på med karate, men jag slutade. Jag funderar på allvar att börja på nytt. Jag behöver nog motion, och folk säger att det skulle hjälpa mej att bli mer social(*skrattar*), men det betvivlar jag.
Jag brukade likt hovnarr hålla på med karate, men jag slutade. Jag funderar på allvar att börja på nytt. Jag behöver nog motion, och folk säger att det skulle hjälpa mej att bli mer social(*skrattar*), men det betvivlar jag.
Tränar Hung Gar (kung fu) två gånger i veckan.
Tränat i ett par år nu och ämnar fortsätta på det spåret.
http://www.hunggar.com
Tränat i ett par år nu och ämnar fortsätta på det spåret.
http://www.hunggar.com
Återgå till "Tankar och känslor"