Hur motionerar du?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Vad av detta gör du på fritiden?

Bollsport
1
2%
Styrketräning
5
12%
Friidrott
0
Inga röster
Lågintensiv joggning
4
9%
Promenader
14
33%
Inget
4
9%
Annat
15
35%

Antal röster: 43

Thimmy Bågfeldt

Hur motionerar du?

Inläggav Thimmy Bågfeldt » 31 jul 2004 16:50

Jag har lite tråkigt på jobbet och tänkte kolla vad/om ni tränar.
Jag tror inte jag har glömt något men säg till annars.

Användarvisningsbild
Tore

Inläggav Tore » 31 jul 2004 17:22

Det känns som att du har missat en hel massa alternativ. Dessutom kan man ju hålla på med flera av alternativen, men man kan bara kryssa i ett. Själv håller jag mest på med cykling, spinning, simning och styrketräning. Lite tennis, badminton och squash blir det också emellanåt.

Thimmy Bågfeldt

Inläggav Thimmy Bågfeldt » 31 jul 2004 18:28

Asch! Nu kan jag inte ändra på det men ni kan ju bara skriva vad ni gör istället.

Deuce Deceptor

Inläggav Deuce Deceptor » 01 aug 2004 15:54

Tränar UV-Rugby, klättrar, dyker, löpträning, squash och lite annat smått och gott då och då.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 02 aug 2004 11:19

Jag cyklar varje dag till och från jobbet, och cyklar dessutom nästan vartän jag ska. Det blir väl i snitt 1-1,5h om dagen, vilket räcker för mig.

Har tidigare tränat karate, och inte bestämt mig om jag kommer att fortsätta i framtiden. Det var mest något jag gjorde för motionens skull, och nu får jag den per cykel istället. På vintern när det är svårare att cykla håller jag igång med simning och långa promenader (kanske karate). Att gymma och löpa tycker jag är rätt trist.

laotzu

Inläggav laotzu » 02 aug 2004 13:12

Jag försöker gå på gymmet åtminstone tre gånger i veckan. Brukar jogga dit (ca. 15 min) och hem. Tycka vad man vill om gym, men i mitt tycke är det aldrig fel med fina flickor som motionerar, fysisk ansträngning, bastubad och solarium :D

I vardagen försöker jag gå så mycket som möjligt. Ta trappan istället för rulltrappan, gå istället för att ta bussen etc. Kanske låter löjligt, men bör då kanske påpeka att jag - som frenetisk boksamlare - går väldigt mycket. Jag vet inte om det ger någon märkbar effekt; har dock svårt att se att det skulle ge någon skada.

Hur som helst upplever jag att det ger väldigt mycket att motionera. Jag är som mest kreativ efter ett träningspass och efter meditation.

Lev väl,
Gustaf

Thimmy Bågfeldt

Inläggav Thimmy Bågfeldt » 02 aug 2004 21:56

hovnarr skrev:På vintern när det är svårare att cykla håller jag igång med simning och långa promenader (kanske karate).

Det är ju då det är lite utmaning att cykla \:D/

Gunilla

Inläggav Gunilla » 17 aug 2004 21:17

Hej alla, jag är ny här och detta blir mitt första inlägg! Hoppas det hamnar rätt......... :?

Jag håller mig i god form genom att ha kapplöpningshundar. Har fem stycken. Det blir jogging, cykling och promenader och mycket gående när dom tävlar och tränar på banan vid uppvärmning och nergång.
Hej å hå! ...........och det kommer jag att hålla på med till jag är 90 år, MINST! ( Nu är jag 42)

Användarvisningsbild
Jacki

Inläggav Jacki » 18 aug 2004 16:32

Jag håller mig i trim genom att ofrivilligt och utan baktanke "reta" min sköna duva lite då och då :twisted: . Hon är rätt så snabb och ser dessutom ganska grym :evil: ut när hon kommer med stekpannan i högsta hugg... :D

Spänning i tillvaron kombinerad med långa ruscher är garanterat fettbrännande.
Ha det bästaste!
Jacki

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta".
Groucho Marx

W.A.Stray

Inläggav W.A.Stray » 13 dec 2004 00:39

Jag går fram och tillbaka mellan datorn och kaffebryggaren. Jag tycker det ger mig all motion jag behöver.
j a g s e r b r a u t i g r å k l ä d e r .

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 13 dec 2004 02:02

Jag har inbyggd dator i kaffebryggaren. Eller om det var tvärtom.

Advocate

Inläggav Advocate » 13 dec 2004 02:05

Jag gör ingenting för tillfället, jag slutade cykla när jag bröt benet en tid sedan och sedan dess har jag kört bil.

Jag brukade likt hovnarr hålla på med karate, men jag slutade. Jag funderar på allvar att börja på nytt. Jag behöver nog motion, och folk säger att det skulle hjälpa mej att bli mer social(*skrattar*), men det betvivlar jag.

W.A.Stray

Inläggav W.A.Stray » 13 dec 2004 08:36

archaxe skrev:Jag har inbyggd dator i kaffebryggaren. Eller om det var tvärtom.

jag är avundsjuk!
j a g s e r b r a u t i g r å k l ä d e r .

Användarvisningsbild
Druiden
Kontakt:

Inläggav Druiden » 13 dec 2004 19:41

Tränar Hung Gar (kung fu) två gånger i veckan.

Tränat i ett par år nu och ämnar fortsätta på det spåret.

http://www.hunggar.com

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 14 dec 2004 13:23

Intressant, druiden!

Förresten undrar jag hur man böjer "att löpa" i presens. "Jag löper" går ju inte, det är ju något helt annat.

"På morgonen springer jag"
"På morgonen tränar jag löpning"
"På morgonen löpar jag" (?)

Återgå till "Tankar och känslor"