Havets hemligheter

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

suzzette

Havets hemligheter

Inläggav suzzette » 09 mar 2011 20:43

Hej! Tänk så mycket som kommer fram i tankens kraft. Känslorna har en enorm kraft och styr oss på dess olika destinationer och det kan behövas en gps för att navigeras på det stora svajande känslohavet  Helt plötsligt så står man där och tittar ut på det mäktiga havet och tänker kommer jag bli räddad och tas till en ö med respekt och till lit. Kommer jag drunkna och hamna i det svarta hålet och svepas i väg till det okända. Havet kan vara stilla och precis när som helst ändra riktning och känna av det lugna inom dig. Havet kan var så härligt blått eller mörkt och dränkt av alla dess sorger. Havet sveper förbi med sin våg och tar dig till den där härliga punkten när man bara vill stanna upp och doppa tårna en stund. :roll:

Användarvisningsbild
freddemalte

Re: Havets hemligheter

Inläggav freddemalte » 09 mar 2011 22:39

suzzette skrev:Hej! Tänk så mycket som kommer fram i tankens kraft. Känslorna har en enorm kraft och styr oss på dess olika destinationer och det kan behövas en gps för att navigeras på det stora svajande känslohavet  Helt plötsligt så står man där och tittar ut på det mäktiga havet och tänker kommer jag bli räddad och tas till en ö med respekt och till lit. Kommer jag drunkna och hamna i det svarta hålet och svepas i väg till det okända. Havet kan vara stilla och precis när som helst ändra riktning och känna av det lugna inom dig. Havet kan var så härligt blått eller mörkt och dränkt av alla dess sorger. Havet sveper förbi med sin våg och tar dig till den där härliga punkten när man bara vill stanna upp och doppa tårna en stund. :roll:
Hej suzzette

Ja, vad vore livet utan vatten!

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Lufier

Inläggav Lufier » 09 mar 2011 22:43

Havet för oss på upptäcktsfärder.
Havet kan föra oss hem igen.

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 09 mar 2011 23:19

Jag står framför havet.
Där är det.
Där är havet.
Jag tittar på det.
Havet. Jaha.
Det är som på Louvren.

(Göran Palm)

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 09 mar 2011 23:43

när vi stod vid havet

såg vi hur det spred sig

över landskapet

lade sig runt städerna

med sitt öga

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 09 mar 2011 23:46

på lidelsernas strand

anar vi inte den kemiska formeln

utan svarar endast på glada tillrop

från det expressionistiska havet

om du säger att havet saknar vatten

kommer jag då att tro dig?

Lufier

Inläggav Lufier » 09 mar 2011 23:47

Vi står i ebb och väntar på att havet ska ge oss tid.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 10 mar 2011 14:40

---

Återgå till "Tankar och känslor"