Inläggav MacLaurin » 24 jan 2007 15:52
Är ni galna? Tror ni inte att det finns något så som schizofreni eller? Hur fan kan ni veta att alla hallucinationer som folk någonsin får är "sanningar från en annan dimension" och inte inbillade?
"Mediala krafter kan gå i arv"
DET KAN SCHIZOFRENI OCKSÅ!
Den här tjejen verkar ha problem. Hon är deprimerad, har gjort självmordsförsök, hon ser och hör och luktar saker extremt obehagliga saker som ingen annan märker. Men jag är ju ingen expert, så jag skulle överlämna det åt andra. Men vad jag KAN säga är:
DET HÄR ÄR INGEN JÄVLA LEK, DET ÄR ALLVAR. HON HAR FÖRSÖKT TA SITT LIV FÖR I HELVETE. "Magnetfältsfrekvenser", "uppsök ett medium", "supermottaglig hjärna", det är helt ok att diskutera på ett forum på internet, men nu är det en riktig människa det handlar om!
Tror någon att hon kommer att må bättre om hon får för sig att det är RIKTIGA lik som ligger i badkaret? Det låter ju JÄVLIGT sunt och friskt, och som något man borde utveckla!
Jag skulle definitivt säga att hon behöver hjälp, och INTE av ett #¤% MEDIUM (men inte nån femörespsykolog heller). Det är hemskt att hon inte vill ha hjälp. Bra tips dock (vid en första anblick iaf) att tänka sig en ljuscirkel runt sig som skyddar mot allt obehagligt, att tänka sig att man stänger en lucka i pannan osv. Allt som dämpar sådana obehagliga syner.
Vad hon INTE behöver är att folk låtsas som att det hon ser är på riktigt, och på så sätt FÖRSTÄRKER hennes hallucinationer. HON BEHÖVER HJÄLP MED ATT KOMMA UR DET HELA, INTE DJUPARE IN I DET.