Mohini skrev:att knulla och att älska är två väsenskilda saker
Det anser jag också.
Moderator: Moderatorgruppen
Mohini skrev:men friktion är väl inte samma som "olikhet"? på vissa sätt måste man ju vara olika för att det ska funka. det är väl kanske skillnad på bra olikhet och dålig. själv kan jag t.ex. inte vara tillsammans med någon som är lika tempramentsfull - holy shit då blir det massa bråk.
sex + andligt intresse = happy times? shit vilket fokus det är på SEX! sex har ju inget med kärlek att göra. att knulla och att älska är två väsenskilda saker, även om det ena konstigt nog har blivit en synonym för det andra..?
Avantgardet skrev:Strindbergs svar: Kärleken är krig mellan könen
Det är underkastelse och förnedring. Det är kompromisser. Givande och tagande. Att romantisera för mycket är inte hälsosamt. Kärleken skingras likt rök när man söker gripa den.
Människor är överlag rätt vämjeliga, men det är en del av deras charm.
Mohini skrev:knulla = handling, utförandet av samlags- eller därmed likvärdig akt.
Mohini skrev:kärlek = känsla.
Mohini skrev:älska = känna känslan kärlek.
Mohini skrev:att knulla och att älska kan man absolut göra samtidigt, men för den sakens skull behöver de ju inte ha något med varandra att göra. jag kan ju älska nån annan än den jag knullar. precis som jag kan känna känslan glädje samtidigt som jag åker buss eller känslan ilska medan jag dansar.
Mohini skrev:håller absolut med om att våldtäkt är en pseudosexuell handling, som enbart går ut på att demonstrera sin makt genom att kränka någon annan!
men hur knullar man "med och av" kärlek...?
Mohini skrev:så knulla = ha sex utan känslor?
älska = ha sex och "älska någon" samtidigt?
joo, visst. det stämmer ju.
men hur kan man då "knulla med och av kärlek", om nu knulla innebär just avsaknad av kärlek?
Mohini skrev:Algotezza:
"knulla utan känslor" var menat som en underförstådd förkortning av "knulla utan romantiska känslor för personen man knullar med"...
aldrig varit med om det? lyckost! skulle själv vilja påstå att det är mer regel än undantag, men alla är vi väl olika.
Mohini skrev:Då blir jag bara superkär. Jag bara måste ha honom. Får jag tillbaka honom så tröttnar jag snart igen, gör slut... och sen börjar det om.
Mohini skrev:men friktion är väl inte samma som "olikhet"? på vissa sätt måste man ju vara olika för att det ska funka. det är väl kanske skillnad på bra olikhet och dålig. själv kan jag t.ex. inte vara tillsammans med någon som är lika tempramentsfull - holy shit då blir det massa bråk.
sex + andligt intresse = happy times? shit vilket fokus det är på SEX! sex har ju inget med kärlek att göra. att knulla och att älska är två väsenskilda saker, även om det ena konstigt nog har blivit en synonym för det andra..?
amy skrev:om vi inte hade glömt att vi är gud/ingenting
Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster