förstår mig själv skrev:Utan sjukhus och om människor förstod bättre varandra så skulle inte sinnesjukdommar finnas. Absolut. Det är definitioner av delar av en människa som man kallar sjukdom. tex "för glad" "uppvarvad"Man har utgått först från delen och sedan desperat letat i hjärnan efter en "sjukdom" vilken man tror sig finna... Det är NORMALVARIANT man har hittat... ENDAST NORMALVARIANT...
Rätt ordning= förstå människan först. Sedan leta sjukdom. Gör man på detta sätt så hittar man LÄTT sjukdomen.
De sjuka diskrimineras och torteras för att man har en vanföreställning om att de är SJUKA. De kallar detta "sjukdomsinsikt" men det är de själva som inte förstår varken dem själva eller den som de betäcknar som sjuk.
Patienten ska komma till doktorn pga att den förstår att den är sjuk... sedan förstår doktorn också detta på sitt sätt med hjälp av patienten och kunskaper/erfarenheter. sedan har man ett gemensamt mål. tex bota sjukdomen, bota ett symptom(SMÄRTA, ÅNGEST, RÄDD, ILLAMÅENDE, OSV Dvs en känsla)...
Man måste ha SAMMA mål. Patienten KÄNNER själv om den får rätt eller fel behandling. Får den fel behandling så SKA varken doktor eller patient vilja fortsätta behandlingen. Detta gäller även , psykos och mani.
Känner mig sugen på att åka till INDIEN. (penga problemet är löst för min del).
Vart i indien tycker du att jag ska åka??
det du säger är 100 procent sant, för på Sokrates tid fanns inga sinnessjukdommar, allt kommer från typ-indelningen, pneumatiker och hyliker, där pneumatiker är sådana som jobbar med överblick och helhet, men hyliker med delen, alltså hyliker hackar sönder världen i mindre och mindre bitar, de är naturligtvis naturvetenskapre, och sätter namn och analyserar varje liten bit, medan pneumatikern berättar om olika samband mellan till synes helt oförenliga saker, Eric Neuman var pneumantiker, men denna indelning är många tusen år gammal, i Grekland kom melankoliker osv,, fyra olika typer, men först E. Bleuler började den moderna klassificeringen speciellt av olika schizofrenier, för sådär 100 år sedan, men Bleuler menade att våra gener var finala, att generna kunde ta in den kosmiska musiken,
Men Ronald David Laing, den underbara psykiatern som hade klinik i London, menade att alla mentala sjukdommar är orsakade av omgivningen,
alltså på detta form är det lite förbjudet att tala om konflikten mellan kollektivet och individen,
men min åsikt är att så gott som allt som kallas mentala sjukdommar är ett fenomen som framskapats i spänningen mellan den enskilde individen och kollektivet i stort,
Paul Celan var tvångsintagen, flera gånger tror jag på olika mentalsjukhus och dränkte sig 50 år gammal,
alla hans störningar orsakades av avundsjukan från ett grymt kollektiv därför att han var en genial uppenbarelse,
Indien skulle göra dig en aning förvirrad just nu, försök att kom ut ur de två onda grupperna som håller dig på djupet i schack, för att kunna komma vidare måste du komma ut ur närstriden med det onda, du måste försöka få distans till ondskan, vi kan aldrig slåss emot ondskan ansikte till ansikte, för ondskan är full av grymma små tricks att manipulera, missförstå, haka upp blockera osv, därför behöver du en kvinna som verkligen kan älska dig, som är en yttre uppenbarelse av själen i ditt hjärta, du har nått det heliocentriska uppenbarandet, men det gick så snabbt att du fångades av dess motsats ondskan, du behöver en vän, en terapeut eller nåt sånt som du verkligen kan lita på, du behöver en bostad där du kan få vara i fred från överraskande attacker från det onda sadistiska grupp-uppträdandet,
jag finns hela tiden i bakgrunden, osynlig men med mitt goda hjärta.