Forts. på dialog

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Forts. på dialog

Inläggav Åkes granne » 14 aug 2008 19:10

Avantgardet skrev:Det är din tolkning, ja, och som alla andra tolkningar har den sina förtjänster och sina brister. Genom att ställa olika tolkningar mot varandra - som i diskussion - så skapas underlaget för medvetenhet överhuvudtaget - då medvetenhet endast kan komma till stånd när man fjärmar sig från den position man tidigare befunnit sig på, och det är ett sådant fjärmande från som andra tolkningar gör möjligt för oss (ett annat perspektiv med andra ord). Frågan kan alltså ställas också dig (i all din högfärd), är du själv MEDVETEN? Eller är det bara så att du fastnat i ett dogmatiskt träsk och söker predika för oss andra?

Har aldrig sett dig ens våga diskutera.

Ja -det är ingen blind konst, men det finns människor som med sin vilja upplever det så för att de redan vet vilka de är. Genom NATUREN.

Jag ljuger om mitt eget hjälpande-behov som är ganska statiskt och allmänt konkretiserat och utspelat. Jag är till viss del alltså FORTFARANDE: rent avundsjuk på mig själv! Ser ni det -om ni fokuserar på min rörelse.

Herregud jag INSER. Jag gick runt på MÄSTARNIVÅN som liten -alltså yngre; -därav mitt ohälsosamma växande i relation till bristen på kärlek; min tumör som yngre, osv. Jag såg "plattheten" och gjorde hela tiden extremt sjuka saker, typ lekte "rå-psykiskt sjuk"; det är därifrån min "resursbegåvning" kommer ifrån. Jag upplevde den mest genuina alkemin tillsammans med "plattheten på jorden" när mitt undermedvetna kom fram -i mitt mellanstadie: det är ungefär där drömmarna är som störts i sina sanna jagformer. Men jag var verkligen alienerad som yngre, jag fick min vuxna nep/sat-förståelse i sina rädslokomprimerande halvscizhoformer när jag plåtades och sågs för mitt hjärtas psyk-fysiska form. Jag skulle velat reda ut mina aktuella PLUTOPROBLEM istället -från formen innan hämningarna var stora i sin ickeförståelse för mig själv.

Jag upplevde nätternas rena transcendens i sin fulla känsloform som barn, alltså typ 2-5 år ungefär. Jag fanns inte efter jag fick syskon. Jag var i balans innan, genom min egen alternativa flyktväg till livsrummet.

Jag brukar ofta spontant bli kompisar med Oxar som mår och mått riktigt dåligt och håller på och bryta igenom. Hela dem ser balanserade ut i sann förståelse i sin kropp -och verkar "inte höra hemma här"..

Alla sitter i en BUBBLA de försöker tänka sig ur, och "byta plats".
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 14 aug 2008 19:11

..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Minded

Re: Forts. på dialog

Inläggav Minded » 14 aug 2008 19:32

Åkes granne skrev:Alla sitter i en BUBBLA de försöker tänka sig ur, och "byta plats".

Vi vet vad vi har, men inte vad vi kommer få. Vi vill ha det bättre, och riskera så lite som möjligt att istället hamna mot det sämre. Så små säkra steg i taget. Detta är också vad uppfostran i ett samhälle leder till, medvetet eller omedvetet, en slags uppfattning om samhällets värde och oantastlighet -relativt den egna betydelsen. Det hela påminner om en gudaföreställning faktiskt ;)

Därför vantrivs vi i kulturen, eftersom att vi erkänner något som mer betydelsefullt än oss själva, även fast vi inte helt förstår vad det är. Biologiskt borde vi leva i flockar, inte i stim. Känslorna kommer ur fas, eftersom att de inte bekräftas handfast vid stunden de upplevs. Eller eftersom att vi inte kan hantera det.

^ långt ifrån hela sanningen... ta med en stor nypa salt. Men läs om du tycker det verkar kul.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 14 aug 2008 20:40

Vad vill du att man ska svara dig? Att, ja, det är ett sätt att se på saken, men det är djävligt pubertalt och nästan alla har nog haft de där tankarna vid ett eller annat tillfälle, där tyngdpunkten alltid ligger på att frigöra sig från föräldrarna och blah blah blah... Du har säkert hört det förr. Men varken det, eller det perspektiv jag just kontrasterade det mot, är direkt särskilt intressanta, eller för vårt kunnande framåt på något sätt. Det är klyschor. Börja läs, och återupptäck allt det som människan vetat mest hela tiden.

Du vågar fortfarande inte öppna upp för andra tolkningsmöjligheter? Vågar fortfarande inte diskutera? Du vill envisas med monologerna? Och de skenbara dialogerna - två parallella monologer.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 15 aug 2008 06:01

Du är mitt gamla jag. Du kan övergå till förnuftscentreringen. Det är ingentings dominans över det "jag" redan förstår.

Jag tycker det är märkligt att du inte förstår att du skulle bli upplyst om det kreativa draget om du kodade det jag säger.

Låt mig vara. Du upplever din Venus i Fiskarna som någonting -utanför dig. I relation till Jupiter (närvaro: nollrelationens omfång) så upplever..

Spelar ingen roll.. jag ser precis hur du leker..

Ta reda på Jupiters sanna djup istället. Du är utspridd på ett sätt som utstrålar kvävdhetens transcendens ut i innersta rymden (det är typ min Venus)

Du beter dig dåligt mot andra männsikor -varför nedvärderar du min kunskap hela tiden?

Du skulle bli upplyst om du studerade mina texter en efter en i kombination med

Vad skulle du själv ge för drogtips till mig?

Upplevde igår en fruktansvärt fysisk orgasm av mina hjärnsubstanser, kände hur alltind vred sig i djupa vågor inklusive kroppen själv i flytande form. Inget märkvärdigt. Känner sticket (borde prova att sakta genomborra den med en smal nål -jag är van vid att ställa mig högt över smärta; just detta kanske är meningen med min knepiga Saturnus-Merkurius som jag aldrig ser numera) ..in i min klitoris -jag är totalt oberörd av detta, jag förstår andra människors saminvadering. Gud blir hög av min hjärna. Jag har inte balansen att uppfatta dofterna till livet, de sublima formerna.  

Hatar kroppen. Jag är inte vulgär.

Jag skulle kunna försökta sätta in en nål där och uppleva en specfik narkos när jag får ett tidsuppehåll.

Fan. De såg odödligheten (operation 02.) Men de fokuserade på mitt hjärta; jag kände de på mig hela tiden; jag fick ju alla enormt vuxna tankarna som gränsade över till det Schizofrena vilket gjorde mig orolig, var verklighetsfrånvänd av detta i kombination med så mycket morfin jag fick -det var något jag ville rent mentalt som ett födobehov.. Minns att jag en kväll BESTÄMDE mig att sluta känna detta psykiska mående -svår form av ångest, som jag upplevde där i en lång tid -började vant gå vid mamma och besökte en psykiatrier på söder som sa att "de skulle kunna sälja mig på gula sidorna", för att mamma berättade om min SOCIOFOBI han visste att jag inte hade men till trots gav mig Seroxat som min mamma "tvinade" i mig -hon trodde att jag skulle gå till skolan nästa dag. Jungfrun tror nästan regel att hon eller fan VET BÄST; och tycker DÄRTILL detta är "fint".. Liksom -"fint". Man ser det på dem hela tiden. De är ofta vända och in, men ytterst sällan lost -utan känner ÅNGEST.  

Jag "bestämde" mig från att bli kvitt denna konstiga form av mig själv genom att jag läste ett kort horoskop av Vattumannen i kvällstidningen, där det stod att osv osv.. -minns inte uttrycket; det handlade om att "bryta vanan från sin styrka".

Jag TÄNKTE mig alltid ut ur mina problem oavsett och MINNS mytens djupt genuina isolering i sig själv som typ 2-3åring när man överbevisat sina föräldrar när de håller i en..

Jag misstänker att PopJimmy använder sin kuk som ett fokuserat varmt glöd som hela tiden laddar om tekniskt genom medveten kontroll och förnedring, jag förstår precis hur han tänker.. Det är helt ovärdigt. Han LEKER med människor utan att veta varför. Jag ser hans kärleksproblem i detalj; han för felbeömningar konstakt för att han tror han behöver den praktiska tryggheten i relation till bilden: "det verkliga", vilket han ser som en slags meningsskapande tro som "ständigt lyckas helt perfekt".

Jag har haft en förståelse men alltid avskytt vissa Plutomäns downromantiska fixering vid sitt könsorgan som sitt allt. Det finns människor som ser sin sexuella fysiska ägodel "något annat" än vad det faktiskt är. ALLA VET att ingen bryr sig.

Allting handlar om olika metaller i våra byten.

JIMMY FATTAR INTE ATT HANS EGODÖD PROJICERAS (undvik) GENOM HANS KÖN; han ger människan ingen förståelse.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 15 aug 2008 06:33

Jaha, du vågade inte nu heller. Varför är du så rädd? Kanske är du medveten om hur bräckliga de där föreställningarna som du hyser är. Du måste bortförklara mig med att jag är "ditt gamla Jag". Du kan inte hantera det jag säger annars. Nu beter jag mig tydligen "dåligt" också, jag "nedvärderar" din kunskap osv. Och jag skulle bli upplyst om jag studerade dina texter. Har du ingen djävla självdistans människa? Ingen som helst? För att citera dig: "Vem fan tror du att du är?!"

Tanken har aldrig slagit dig att du faktiskt inte sitter på hela sanningen? Det är inte så där svart-vitt som du inbillar dig. Detta kommer du också att upptäcka, så lite ödmjukhet redan nu skulle inte skada.

Ledsen dock att jag drog upp en sån klyscha, där tidigare, som jag sa så säger den oss knappast nånting. På samma sätt tycker jag att du i ditt tänkande bara radar upp samma gamla klyschor hela tiden. Min poäng där var just att sammanställa perspektiven. Du har kört fast, helt enkelt. Det är inte intressant att läsa dig. Det är en massa storslagna rubriker, men just ingen substans. Jag vill väl. Säger det jag anser behövas säga.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 15 aug 2008 07:24

Avantgardet skrev:Jaha, du vågade inte nu heller. Varför är du så rädd? Kanske är du medveten om hur bräckliga de där föreställningarna som du hyser är. Du måste bortförklara mig med att jag är "ditt gamla Jag". Du kan inte hantera det jag säger annars. Nu beter jag mig tydligen "dåligt" också, jag "nedvärderar" din kunskap osv. Och jag skulle bli upplyst om jag studerade dina texter. Har du ingen djävla självdistans människa? Ingen som helst? För att citera dig: "Vem fan tror du att du är?!"

Tanken har aldrig slagit dig att du faktiskt inte sitter på hela sanningen? Det är inte så där svart-vitt som du inbillar dig. Detta kommer du också att upptäcka, så lite ödmjukhet redan nu skulle inte skada.

Ledsen dock att jag drog upp en sån klyscha, där tidigare, som jag sa så säger den oss knappast nånting. På samma sätt tycker jag att du i ditt tänkande bara radar upp samma gamla klyschor hela tiden. Min poäng där var just att sammanställa perspektiven. Du har kört fast, helt enkelt. Det är inte intressant att läsa dig. Det är en massa storslagna rubriker, men just ingen substans. Jag vill väl. Säger det jag anser behövas säga.

Ingenting. Stämmer detta påstående? återskapelselugn

Människor delar inte ut sin förståelse till hela mänskligheten. Det är ett jättefel i allting. Enorma fel -man kan inte ens leva här knappt.

Vaknade nyligen -sov lite; och hostade den där astman jag hade som yngre.

Jag känner djupa rika känslor -men är vidöppen. Jag känner frukstansvärt stor distans. Jag söker att uppnå mitt UNIKA VÄSEN i sin förbättrade form som JAGET.

Det HAR också en vädigt stor VRONGBILD av mig; du kan INTE SE människans SJÄL. Det var så jag hela tiden började uppleva min förslust av Plutosjälens privta närvaroenergi. Alltså -vad jag måste leva på; vilket var det jag gjorde innan -med mig själv som känsloskuld.

Det jag skriver om är mina upplevelser. Vad tror du att jag sysslar med? Jag mår dåligt att att läsa böcker -dessutom är det osann information som jag lagt av med helt. Jag plockar in informationen, och studerar väldigt väl tillvaron utifrån de former min evolution använder.

Jag känner hur ni tror att jag är något helt annat än det jag är; -det finns ju en form av blockering i mitt lidande; att folk MISSTROR och MISSTÄNKER mig. Jag har inget undermedvetande -jag glömmer abrupt bort min emotionella information.

Vad vågade jag inte? Utveckla meningen. Skärp dig för fan.

Jag har ingen som helst sexuell stolthet för min personlighetes eget jag. Jag har inte ens uppnått en självständighet än; jag vill det inte ens -jag vet precis vilken väg jag behöver och ska gå.

Du har skrivit om att du "älskar människorna". Hur mår du egentligen? Du är nöjd -det tror du är något annat, bara för att du ser innebörden inuti lidandelyckan. Jaha?

Det värsta är att ni inte tagit mina sanna förklaringar på vetenskapliga formler -på allvar. Jag känner inget erkännande för de djupa resultat jag uppnått. Därtill tar ofta människan mig för givet -eller hatar sig själv för det jag verkligen älskade och raderar -som jag själv gör kronologiskt.

Jag vet om hur djupt jag skule kunna nå dig i vanliga ord angående dina misstags kaossktruktur -men jag ser din känslighet så tydligt att jag hela tiden inser att du faktiskt inte mår bra av att förstå din egen "stolthet", det vet du ju själv hela tiden om. Vad handlar din subtila sadistiska form om? Svar: något dött.

Jag mår mycket mycket sämre än dig; och du kan inte uppleva förståelsen i samma tid. Jag har en större Vatten-förstålese än du har och tror dig ha. Varför skulle jag fästa mina tankar vid något sånt här t.ex?

Du AVGUDAR din egen KREATIVITET; alla alla ser detta. Det finns inget inressant med den förutom SYFTETS. Saken är att du kan utveckla dig -men lever kvar i det du tror är verklighetens sanning. Question?

/Zenitmind

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 15 aug 2008 13:24

Ja, du ställer dina diagnoser av mig, kräver företräde i att beskriva vad som är fallet. Och detta gör du utifrån en falsk grund - kring vilken hela ditt system kretsar. Du förutsätter något som de facto inte finns - själen. Du inbillar dig också att du, ensam bland alla människor, vet vad Sanning är, men du kan inte ge oss en vettig definition på den. Nej, vi får hålla till godo med vad du portionerar ut av den. Lite inbilsk i alla dina anspråk kanske?

Du vågar inte diskutera. Du vågar inte syna det system du förfäktar, vågar inte låta andra göra det heller. Som voro det av porslin, och du fäktar bort alla som påpekar dess bräcklighet. Det finns ingen själ. Inse att du bedrar dig själv - och det är lustigt nog vad du kallar sanning. Du måste väl förstå att det ger vi inte mycket för. Har hört det förut, inget nytt, bara en massa gamla klyschor.

Dividend

Inläggav Dividend » 18 aug 2008 20:21

Avantgardet skrev: Det finns ingen själ.

Avantgardet, varför finns det ingen själ? Och vad menar du med själ?
It is the stillest words which bring the storm. Thoughts that come on doves' feet guide the world

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 18 aug 2008 21:36

Dividend skrev:
Avantgardet skrev: Det finns ingen själ.

Avantgardet, varför finns det ingen själ? Och vad menar du med själ?

Själen är en reifikation utav jag-upplevelsen, vilket är ett feltänk. Att det inte finns någon själ är enkelt att bevisa. Sök hela livet, överallt, och låt också alla andra göra det, och ni kommer ändå aldrig att finna den. Induktionens problem förvisso, men jag tror just vi också har beskrivit en stor del av mänsklighetens historia i samma mening.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 19 aug 2008 12:50

Inbilsk? Nej.

Sitter just nu på psyket. Ni vet inte hur jag dramatiserar livets sanning varje gång innan sådant här händer.

JAG FÖRSÖKER HJÄLPA SAMHÄLLS-DOCKORNA ATT TÄNKA SJÄLVA.

Polisen -osv.

Mamma sa exakt "-jag har diaree, jag måste gå och bajsa.." och vifftade upp och ner med armarna. -När jag pratade om att jag var sårad för att människor raderar mina kärleksförklarade sublima känslor som fantasier, eller "ful" egenhomonarcissism...

Hela min barndom var en extrem i mångsidigt helvete -många männiksor har faktiskt inte upplevt den medvetenhet jag skapade mig igeonm.

Blir alltiud en from av aku praktiskt deja vu -och det finns en ytterst stor balans som inte får rubbas genom att man tar det för givet, när kärleken börjar centrera kring mig emotionellt och högt.

Kom precis från akutavdelnbingen.

EXAKT när jag kunde SOMNA (efter ca 3-4 dagars sömnuppehåll) så kommer läkaren jag UPPLYSTE TOTALT hemma -men som blev avundsjuk... från ett annnat ställe och de ger mig tung neuroleptika igen, plus stesolid (som jag blir typ sjuk av)... De DADDADE med mig -kände att det var en våldtäkt n'r de tryckte fingrarna på ett ställde ovanför hjärtat -de frågade t.o.m. om jag ville hålla dem i handen..

Min SkorpionAscendent är livfarlig -jag döljer omedvetet alltid mina känslor och intentioner. Sveket agerar alltid såhär.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 19 aug 2008 12:52

De tryckte in sprutan i benet på höften -jag sa eftersom jag förstod: att detta var en NJUTNING jag eftersträvade. Jag ahr ju tidigare berättat om min tidigare bildliga fetsish av sprutor.

Det är passé nu.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 19 aug 2008 12:53

Själen var det jag hittade vid min "uppenbarelse", Avantgardet. Det är innebörden i livet -den fullkomliga livslusten.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 19 aug 2008 13:10

Inbilsk? Nej.

Sitter just nu på psyket. Ni vet inte hur jag dramatiserar livets sanning varje gång innan sådant här händer.

Jag är kanske världens största kärleksmissbrukare.

Men vad är mitt ursprung -fel.. jag skulle skriva MISSBRUK..?!

Detta är allt det som inte är "missbruket": http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=5187

Detta är mina reaktioner:

http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=5202 [fri vilja]

Annat: http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=5203

Gömt närvaro-privatliv: http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=5204

Nära MIG SJÄLV var jag här (-egen bubbla): http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=5113

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 19 aug 2008 13:59

Jag läste snabbt igenom JimmyAbergs senaste inlägg. Jag känner en inåtvänd frustration över att ständigt förbruka mina mentala möjligheter att nå en dilalog som skulle kunna uppenbara en "stor sanning" -för mänskligheten.

Förstår precis allting -"skulle kunnat skrivit det själv". Kände mig naturligt kort "avundsjuk", "eftersom" jag SER att det ligger en ENORM OMOGENHET i Jimmys intellektuella intention.

Jag försöker bedriva en naiv kampagn -för att tvinga till mig en del av mänsklighetens elit.

"Vem" avvisar?

Vi måste bryta VANAN -den mentala elimineringsritualen:; för att skapa en frammåt-länk.

Återgå till "Tankar och känslor"