Samhället och sexualiteten

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

LuDDish

Inläggav LuDDish » 05 dec 2008 14:53

Markus, beskriv gärna vad som är så fruktansvärt "onormalt" eller onaturligt i sexuella läggningar du talar om. Hur motiverar du vad som är rätt? Vad är rätt? Vad är normalt? Vad är naturligt?
Sapere aude!

Markus

Inläggav Markus » 07 dec 2008 18:07

Det som jag beskrev som ondskefullt och sjukt var inga läggningar ,homosexualitet och bi sexualitet och trans sexualitet är sexuella läggningar men är onaturligt men inte ondskefullt,men sexuella handlingar mot barn ,och sexuella handlingar mellan individer som är nära släkt är sjukt och ondskefullt ,det är också vidrigt , zofili,dvs sex mellan djur och människa ,det är helt sjukt och ondskefullt! Det är sjukt och emot människans natur av flera olika orsaker ,som jag ser det. Vi är skapade av Gud,han vill att en man har en kvinna och kvinnan har en man,det vill den naturliga människans också det är naturligt och friskt ,det godhet,så är vi skapade,vi människor. Homo,bi.
,trans sexualitet är onaturligt,men de skadar ju ingen. Men det är emot människans natur. Perversioner som pedofili,incest,våldtäkt,nekrofili och zofili är vidrigt och sjukt,ondskefullt,fördärvar människor som blir utsatta för det och fördärvar dom som utsätter andra männsikor för det,gärningsmännen som gör sådant fördärvar sig själv.Detta sjuka är inga läggningar, det är sjuka handlingar,det är självklarheter,som jag berättar om som inte bör ifrågasättas. Detta är sanningen ,jag är orubblig i min åsikt, jag kommer ALDRIG att ändra uppfattning,detta är en absolut sanning.

LuDDish

Inläggav LuDDish » 07 dec 2008 18:50

Markus skrev:Det som jag beskrev som ondskefullt och sjukt var inga läggningar ,homosexualitet och bi sexualitet och trans sexualitet är sexuella läggningar men är onaturligt men inte ondskefullt,

Hur definierar du naturligt? Vad är naturligt?
Markus skrev:men sexuella handlingar mot barn ,och sexuella handlingar mellan individer som är nära släkt är sjukt och ondskefullt ,det är också vidrigt , zofili,dvs sex mellan djur och människa ,det är helt sjukt och ondskefullt!

Vad är ondska?  Varför är dessa handlingar onda? Vem bestämmer det?
Markus skrev:
Det är sjukt och emot människans natur av flera olika orsaker ,som jag ser det.

Vad är människans natur? Se ovan ställda frågor
Markus skrev:Vi är skapade av Gud,

Vem/vad är Gud? Finns Gud? Hur vet du det?
Markus skrev:han vill att en man har en kvinna och kvinnan har en man,det vill den naturliga människans också det är naturligt och friskt ,det godhet,så är vi skapade,vi människor.

Varför vill han det? Hur vet du det? Vad är godhet?

Markus skrev:Perversioner som pedofili,incest,våldtäkt,nekrofili och zofili är vidrigt och sjukt,ondskefullt,fördärvar människor som blir utsatta för det och fördärvar dom som utsätter andra männsikor för det,gärningsmännen som gör sådant fördärvar sig själv.

På vilket sätt fördärvar det människor? Varför fördärvar det människor? Varför är det ondskefullt?
Markus skrev:Detta sjuka är inga läggningar, det är sjuka handlingar,det är självklarheter,som jag berättar om som inte bör ifrågasättas. Detta är sanningen ,jag är orubblig i min åsikt, jag kommer ALDRIG att ändra uppfattning,detta är en absolut sanning.

Är du Gud?
Sapere aude!

Byz

Inläggav Byz » 08 dec 2008 05:03

På vilket sätt fördärvar det människor? Varför fördärvar det människor? Varför är det ondskefullt?

Perversioner som pedofili,incest,våldtäkt,nekrofili och zofili är vidrigt och sjukt,ondskefullt,fördärvar människor som blir utsatta för det och fördärvar dom som utsätter andra männsikor för det,gärningsmännen som gör sådant fördärvar sig själv.

Du behöver inte gräva ner dej i en sandlåda. Du mäktar med att svara på frågan själv.

Är du Gud?

Med tanke på din ovan ställda fråga undrar jag snarare om du är tomte.

LuDDish

Inläggav LuDDish » 08 dec 2008 11:32

Just frågan om Markus är Gud är den viktigaste, eftersom han gör anspråk på att sitta inne med absolut sanning. Isf vill jag gärna veta om han är Gud så att jag kan rätta mig därefter.
Sapere aude!

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 14:29

Jag är inte Gud, den sanningen jag presenterade ,är en absolut sanning,och alla frågor om  varför det är så,det vet alla naturligt friska människor,alla med rättvise patos och en naturlig rätts känsla vet detta,frågan på varför det är så,är mitt svar ,för att människan är skapad att avsky sådana saker ,de är inbyggd i vår mänskliga natur,och eftersom vi avskyr sådant ,så avskyr Gud sådant ,ty vi är skapade efter Guds avbild, och vi har därigenom lagar som förbjuder sådant avskyvärt beteende för att vi avskyr det

LuDDish

Inläggav LuDDish » 08 dec 2008 16:47

GOD WILLS IT!

Markus, det här är ett forum för filosofi. Jag tror du hade haft en bättre diskussion med Muslimska Brödraskapet eller Al jihad nere i Saudiarabien.

Jag håller med Suchanother och hoppas faktiskt du och andra fundamentalister är utrotningshotade. Galenskap...

Jag tycker du ska byta namn till Profeten och fortsätta predika dina absoluta sanningar i någon gemytlig sekt.
Sapere aude!

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 18:48

Jag är kristen,och du kallar mig fundamentalist,enbart för  att jag har en stark rättvise patos, eller? dom som håller med mig ,lever därefter, då är det goda ,tycker jag,jag tror att du blir rädd när du hör rättvisans män och kvinnor tala,har jag rätt?

LuDDish

Inläggav LuDDish » 08 dec 2008 19:19

Jag är rädd i allmänhet för människor som du. Inte pga att jag hör "rättvisans män och kvinnor" (vad nu det innebär), utan för att jag tycker det verklighetsfrånvända sättet du resonerar på är av ondo. Avsaknaden av ödmjukhet, föreställningen att det bara finns en sanning, given av Gud, den skrämmer mig. Precis på samma sätt resonerar salafistiska martyrer i Afghanistan innan de spränger sig själva på ett sjukhus och dödar oskyldiga.

Att du är så fast övertygad i din tro, trots att den är helt grundlös, det är vad som skrämmer mig, och i synnerhet eftersom du inte kan diskutera den.

Jag tror att du antingen är utvecklingsstörd, knarkare eller bara helt vansinnigt obildad.

Deus vult, Gud vill det, inte sant?

Eller; insullah, Om gud vill det.

Allahu Akbar
Sapere aude!

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 19:45

Jag gillar inte din jämförelse med en självmordsbombare och mig,snälla kan vi inte få en mer saklig och mjukare ton i debatten?

LuDDish

Inläggav LuDDish » 08 dec 2008 19:47

varför det? Du tror lika mycket som dom, skillnaden är att du tror annorlunda.
Sapere aude!

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 19:50

Jag tror att vi alla tror mycket,jag är ganska ödmjuk ,för jag använder ordet"tro" mycket för vi vet ju inte så mycket egentligen,vår kunskap är ett stycke verk,de är bara i absoluta sanningar jag säger att de är så,att det är sanningen

LuDDish

Inläggav LuDDish » 08 dec 2008 20:01

Och dom hävdar bestämt att det de tror är absoluta sanningar, du ser inte paradoxen i det här?
Sapere aude!

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 20:04

Det dom säger är deras ansvar,de dem gör är deras ansvar,det de säger är deras ansvar,blanda inte ihop mig och dom,de du talar om är personer beredda att spränga folk i luften,tycker du att jag låter som en sån,har jag uttryckt en sådan ,ond vilja? Nej,precis,låt oss försonas och inte ha en obekväm diskussion,okej?

Cordis gravitas

Inläggav Cordis gravitas » 09 dec 2008 01:31

Marcus,
Jag har med stort intresse följt ditt resonerade genom en sexualitetens och religiositetens värld och måste säga att jag är fullständigt hänförd. Jag vet att detta förvisso är något du kan antas ha börjat ana, och är också medveten om att denna tråd mer börjar likna lyteskomik än något annat, men tänker du alls? Jag hoppas innerligt att så inte är fallet då du i så fall borde överväga (vilket ju ironiskt nog förutsätter tänkande) en alternativ sysselsättning. Ta också en snabbkurs i kommatering.

Återgå till "Politik och samhälle"