Thomas Quick, skyldig eller inte?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Är Quicken seriemördare eller mytoman?

Mördare!
2
25%
Skitsnackare!
6
75%

Antal röster: 8

Användarvisningsbild
Avantgardet

Thomas Quick, skyldig eller inte?

Inläggav Avantgardet » 22 dec 2008 16:49

Ja, vad säger ni? Vad är det som har hänt här egentligen?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 22 dec 2008 16:59

Det är säkert så att han är oskyldig för något/några av de mord som han e dömd för men kanske inte oskyldig för alla...
Jag vet inte . Det ser misstänkt ut. :roll:
Hans psykologiska profil stämmer inte överens med andra kända seriemördares  profil tycker jag iaf... :idea:
Men jag är ingen expert på det området. :)

mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 22 dec 2008 17:11

Thomas är en multisexuell pervers sadist som mycket väl skulle kunnat ha begått något mord, klart dock mordförsök, men han är även en mytoman vilket lett till att han helt klart blivit dömd för mord han aldrig begått.

Hade de som dömt honom kunnat vara okritiskt objektiva istället för enbart inkompetenta, hade han aldrig fällts. Detta är en skam för rättsväsendet och bäst vore om de som satt och lyfte feta löner trots sin stupiditet, fick dela behandling med Quick, helst i samma rum växelvis och halvt neddrogade.  :wink:

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 22 dec 2008 18:05

Det verkar ju inte omöjligt att han har begått något av de mord som han har dömts för, men frågan är hur många? Jag skulle egentligen vilja rösta på båda alternativen.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 22 dec 2008 18:56

multisexuell...

*yeah*

...kultur...bra svordom ... :D

jag kommer att använda den... :)

typ..ditt multisexuella svin... :evil:

mvh
:)
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 23 dec 2008 13:57

Quick: Kändisen för dagen. Han får mer än en kvart. Minst trekvart. Köp snart hans egendesignade kalsonger och skor.

Quick-fix...

Med vänlig hälsning Algotezza
Algotezza aka Algotezza

J R Auk

Re: Thomas Quick, skyldig eller inte?

Inläggav J R Auk » 23 dec 2008 14:08

Avantgardet skrev:Ja, vad säger ni? Vad är det som har hänt här egentligen?

Det som har hänt är att massa onsnutna snutar fått chansen att spela hjälten genom att hitta "monstret". Praktiskt. Enkelt. Och föga förvånande.

Att man inte skall pacificera personer man söker förhöra är väl uppenbart, vad är det obehaget (för pennalismen inom polis och straffvård är ju utbredd) ställt mot den risk inducerade medvetandetillstånd utgör för "brottsundersökningen".

Sen att Quick förmodligen hade, eller har, mördat ursäktar inte. Dock kan man fråga sig om han hade gått fri ändå.

Det enda man får hoppas är att inte det har varit ett medvetet skylande med Quicks namn. En möjlighet som vi inte skall förkasta bara för att vi vill tro på vårt rättsväsende och de funktioner som vi önskar att det hade.

Frågan jag ställer mig är, trodde någon att han hade begått de 30 mord han erkänt?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 23 dec 2008 14:34

Vad vore "den trygga borgerliga samhällsgemenskapen" utan "monster" att ta avstånd från? Och utan sina hjältar... Ibland kanske de båda rollerna kan sammanfalla på ett synergetiskt sätt... Hjältemonstret...

Quick - ett offer för dagens allmänna rättsröta - behovet av "snabba" lösningar (quick-fixes) -  och sin egen fantasi...?

funderar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
J de Koof

Inläggav J de Koof » 24 dec 2008 07:32

Quick är definitivt en kille med personliga mentala problem, men idag förbannar han själv den dagen han tog kontakt med psykvården. Det var där det började, och ack vilket tacksamt övningsobjekt man fick.

Några offentliganställda kanske idag ångrar sitt behov av strålkastarljus?
What kinda name is Lynyrd Skynyrd anyway?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 24 dec 2008 11:20

Själv är jag övertygad om karlns oskuld. Påminner så mycket om hur jag själv har resonerat de gånger jag varit psykotisk, och det slår mig att det lika gärna hade kunnat vara jag som satt där och kände mig snuvad på tjugo år av mitt liv.

Lasarus

Inläggav Lasarus » 26 dec 2008 01:38

Han har väl erkänt mellan 38 - 45 olika mord under sin terapi, av dessa har han dömts för 8. I samtliga fall saknas stark teknisk bevisning.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 26 dec 2008 02:09

Fast han har ju blivit gripen utpekad av en som överlevde flertalet hugg så helt oskyldig verkar inte rätt att kalla honom. Det är väl snarare det att han kanske bara är en lallare som försökt skada människor, och inte varit så framgångsrik som han efteråt påstått sig vara.

Sen är det väl nått med att han hade nån pedofilibakgrund? Det är väl saker som har en mer direkt grund än dessa morderkännanden.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

matahari

Inläggav matahari » 26 dec 2008 04:00

Quicks biroll i passar bra in dramat om den svenska rättsrötan!
Man skulle kunna lyfta över alla dessa gubbar, Quick Kwast
Pentinen m.f rakt in i Hamlet, skulle funka utmärkt. :roll:
Quick är ju inte själva problemet han är ju bara symptomen på sjukan.

Vad man egentligen borde ha ställt frågan kring är om
Kwast är skyldig eller inte?

>Thomas är en multisexuell pervers sadist som mycket
Kan du utveckla det där lite närmare? :lol:

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 27 dec 2008 04:36

J R Auk skrev:Fast han har ju blivit gripen utpekad av en som överlevde flertalet hugg så helt oskyldig verkar inte rätt att kalla honom. Det är väl snarare det att han kanske bara är en lallare som försökt skada människor, och inte varit så framgångsrik som han efteråt påstått sig vara.

Sen är det väl nått med att han hade nån pedofilibakgrund? Det är väl saker som har en mer direkt grund än dessa morderkännanden.

Han har tydligen överfallit någon i sin "ungdom" (får vi väl lov att säga), men är det skäl att ta honom för en mördare? Du har säkert gett nån stryk nån gång också, är du en våldsverkare du? Det där med pedofilin vet jag inget om, kanske finns det nåt där också, men det torde vara för lika längesen det. Tänk på att karln suttit inspärrad jag vet inte hur länge, tjugo år åtminstone.

Vad gäller just morden så tycker jag det är uppenbart att han bara "fyllsnackat" typ. Är man lite skev i skallen, och pladdrar på så är det lätt hänt att man börjar driva med lyssnaren, eller talar och tolkar i metaforer osv. Den logik med vilken han satt sig i knipan ter sig precis som psykoslogik för mig.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 27 dec 2008 04:38

Algotezza skrev:Vad vore "den trygga borgerliga samhällsgemenskapen" utan "monster" att ta avstånd från? Och utan sina hjältar... Ibland kanske de båda rollerna kan sammanfalla på ett synergetiskt sätt... Hjältemonstret...

Quick - ett offer för dagens allmänna rättsröta - behovet av "snabba" lösningar (quick-fixes) -  och sin egen fantasi...?

funderar Algotezza

Avantgardet funderar också, men hänger inte riktigt med på alla dina quickheter.

Återgå till "Politik och samhälle"