Fem Gäster

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Fem Gäster

Inläggav suchanother » 20 jan 2009 12:43

I denna tråden får ni bjuda in fem gäster ( idén hämtad från SVT:s Gokväll), levande eller icke-levande personer och ställer en fråga till var och en.

Jag börjar och bjuder in Jesus, Karl Marx, Henry Miller, Isaac Newton, Björn Ranelid.

Till Jesus: Varför tror du, en enkel snickarson, att du är Guds ställföreträdare här på jorden?

Till Marx: Har du någonsin tagit hänsyn till dynamiken i samhället i dina analyser. Eller är dina beskrivningar endast historiebeskrivningar?

Till Newton: Varför stjäl du alla idéer från andra? Har du inga egna? Endast 5 år av ditt liv ägnade du åt matematik och fysik resten av ditt liv gick till att försöka bevisa Guds existens med logiken. Varför detta?

Till Miller: Du skriver som en gud och dina böcker, trots tegelstenar, är som rinnande vårbäck. I dina böcker finns ständigt en längtan bort. Då frågar jag dej; vart vill du fly och varför?

Till Ranelid: Varför har du en sådan konstig frissa? Jag tycker att Strindberg ska ha ensamrätt, vad tycker du?

scirocco

Inläggav scirocco » 20 jan 2009 12:47

Jo,ganska rolig lek, men jag skulle vilja ha svaren. Kan man få in det i leke på något vis?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 jan 2009 12:55

Inga svar. Vitsen är varför du undrar och tråden är inte menad för vidare diskussion ta ev. detta i någon annan tråd i så fall.
Vore kul med fem ”punkter”, behöver inte vara så förbannat seriöst men trots allt några centralgestalter omkring en. Det är fritt att välja.

scirocco

Inläggav scirocco » 20 jan 2009 13:17

Ok.. Först min mamma: Vad fan tänkte du på..?

Sedan Pele´,Vad vill du bli när du blir stor.

Ben Webster, Vad var det egentligen du grät för på scen när du uppträdde?

Bäste vän: Hur kan du veta allt detta,att vara en vän...

Foolbull Sioux medicin man:Du förutsåg allting,lämnade ifrån dig ditt älskade land. Din sorg måste ha varit oändlig. Hur klarade du ,din själ detta

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 20 jan 2009 14:17

Theodor Herzl: Är du nöjd nu?

Min sedan 20 år döda undulat Flygolina: Förlåt, jag skulle ha stängt glasdörren!

Gavril Princip: Tänkte du någonsin "Hoppsan"?

Douglas Adams: Så jävla rolig var du inte

Sigmund Freud: Kom tillbaka, allt är förlåtet!
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 20 jan 2009 14:56

Hade faktiskt själv en tanke på att starta en liknande tråd, men då mer i stil med hur Swift gjorde i ett avsnitt utav "Gullivers resor". Sätta samman ett gäng historiska profiler och se vad som händer. Jag skulle bjuda in Diogenes och Påven, Pablo Escobar, Johan Sebastian Bach, och min far. Hade inte så mycket varit intresserad av vad man kunde tänkas fråga dem om som vad som skulle utspela sig fullt naturligt utan inblandning från min sida. Skulle helt enkelt tillbakalutad lägga upp fötterna på bordet, säkerligen klippa en hövding, och med stort intresse följa det hela. Bach skulle jag förstås ta åt sidan och duellera lite med (det sägs ju att karln visste att improvisera sexstämmigt - gissningsvis fyra stämmor i händerna, och två i basen med fossingarna -, och han skulle allt få lov att demonstrera detta). Diogenes och Påven är sån självklar kombo, som givetvis skulle placeras intill varandra, att inget behövs sägas från min sida för att förklara valet. Pablo Escobar skulle jag dock gärna vilja ha ett ord eller två med. Typ: "Vad fan tänkte du egentligen?". Vad skulle min far göra där, kan man fråga sig. Han är ungefär som den där lilla förrädiska giftdroppen i vinbägaren, eller som ett luftburet virus i det perfekta natursköna landskapet. Det skulle inte dröja länge innan gästerna tog till flykten, inte ens en så råbarkad djävel som Pablo Escobar skulle klara av sällskapet. Vilket svineri det skulle bli! Underbart!

(Förresten, här har man smidit till det! Jäss! En tung höst, kommer bli en riktigt glidig vår. Vilken lättnad. Har till och från trott att det var kört, nu är det bara koppla av.)
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 jan 2009 20:24

Farfar: Vem var du?
Ken Wilber: Ska vi gifta oss?
Jonas Gåde: Vad sägs om en picknick där du kan berätta om det knepigaste uppdraget som du har haft?
Leonardo da Vinci: Kan du inte berätta lite mer om Mona Lisa med dina egna ord?
Robert Gustafsson: Är det inte jobbigt att vara så himla rolig hela tiden? Bär du på en djup sorg?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 jan 2009 22:33

Herregud vad fattigt. Är det verkligen så att folk inte känner fem intressanta människor?
Jag själv kunde ha bubblat. Befolkas den här sajten av obildade munläder? Verkar inte bättre än så. FF nergarderas med detsamma med 3.32 poäng. Den här sajten befolkas av idioter som hjälpligt kan stava sitt efternamn när de hämtar bidraget från banken.
Ich bin eine wolf unter wölfven

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 jan 2009 22:35

Stackars such, tänk att du står ut med oss  :lol:

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 jan 2009 22:37

Men erkänn Skogis att jag var rätt ute i skogen.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 jan 2009 22:40

Äsch, du får ha lite tålamod  :) Folk här kanske vill fundera en stund. Eller du tjurar förstås över att jag är förtjust i Wilber? (skojar!)

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 jan 2009 22:46

Will strypa Wilber, inget konstigt med det.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 jan 2009 22:49

:lol: Du får lära dig att älska honom. Japp!

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 jan 2009 23:01

Inte honom men jag har faktiskt på allvar tänkt att gå med i nån sekt och få fri tillgång.
Översteprellen psykar jag ganska lätt ner sen de här småhandlarna hänger med av bara farten.
Efter detta kan jag börja förkunna mitt budskap från predikstolen (allt är ackompjerat till häftig musik a la Led Zeppelin). Från predikstolen ser jag några mogna äpplen (mitt huvudsyfte med hel den här skitgrejen) och frågar. Ser du Jesus? Har du Jesus inom dej? Har du Gud inom dej (mitt enda syfte är uppenbart i nuläget).

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 jan 2009 23:29

:lol:  Jadu... kvantitet och kvalitet kanske ofta skiljer män och kvinnors syn på det här.

Återgå till "Lekstugan"