Jag tycker inte det är något bevis. Hur ska vi bevisa att vi verkligen letat överallt? Beviset är svagare än vad som skulle bevisas.
Visst, det kanske är så. I vilket fall tycker jag att hela talet om "bevis" i någon absolut mening är bisarrt och förlegat. Vi kan revidera vad som helst om det passar ihop bäst med vad vi i övrigt tror på. Ingen syntetisk sats är icke-reviderbar. Alltså bör vi inte ha sådana krav. Istället bör vi tro på det som ger den bästa förklaringen till fenomenen. T ex ger teorin att andra människor har medvetande och teorin att teorin att fladdermöss har kvalia den bästa förklaringen till fenomenen. Alltså bör vi tro på dessa teorier.
Jag tror att det var Laplace som blev tillfrågad om var Gud fanns i hans teori. Han svarade då : "jag har inget behov av den hypotesen." Vilket tycks vara det rimliga svaret: vi behöver inte postulera att Gud existerar gör att förklara universum.
Det immateriella väsens (som kan manifestera sig eller sin vilja och som är god till sin natur, kännetecknat av att det är evigt och aldrig har skapats)
Jag vet inte vad du menar med "bevis". Varför borde vi tro att det finns en sådan varelse?