Dagens diagnos
Moderator: Moderatorgruppen
- Avantgardet
Kan inte låta bli att skratta. Dock endast för att jag själv genomlidit fanskapet. Oddsen talar dock emot att man ska lyckas få det två gånger innan åttio. Inte mycket att göra åt dock. Säkert skönt att ha fått diagnosen. Var riktigt paranoid själv innan jag hade fått min. Grav dödsångest. På en helg hade jag ätit upp mina smärtstillande för ett par veckor. Ringde och grät i telefon till vårdcentralen. Hade ju dock en riktigt fin ursäkt med den diagnosen, så samma dag hade jag helt plötsligt dubbla recept och mådde förhållandevis bra. Lider med dig, på ett mycket underligt och skadeglatt sätt, utan att känna skuld för detta.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Föda barn är piece of cake vid jämförelse, enligt kvinnlig kollega som haft både bältros och fött barn - dock ej samtidigt.
Trodde själv det var cancer och allt möjligt.
Bättre nu men haft några djävulska nätter. Käkade ibumetin som godis. Hjälpte föga. Jourcentralen kostade trehundra, medicin 900.
Thorn in my side.
Nu vet jag vad Jesus kände på korset när han fick den romerske soldatens spjut i sidan.
Men jag är inte trött.
Jag är alltså inte sjuk. Bara min kropp.
Hades e bra!
Algotezza
Trodde själv det var cancer och allt möjligt.
Bättre nu men haft några djävulska nätter. Käkade ibumetin som godis. Hjälpte föga. Jourcentralen kostade trehundra, medicin 900.
Thorn in my side.
Nu vet jag vad Jesus kände på korset när han fick den romerske soldatens spjut i sidan.
Men jag är inte trött.
Jag är alltså inte sjuk. Bara min kropp.
Hades e bra!
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Avantgardet
Avantgardet skrev:Självt tänkte jag: "Djävlar, nu har jag nog satt min sista potatis!"
När jag är somatiskt sjuk tänker jag: Det är kroppen som är sjuk, inte jag. När själen är sjuk, tänker jag: Det är själen som är sjuk, inte jag.
Självalienation? Najs!
Förandligande kanske...
Hälsar Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Ja... så tänker jag också
Bältros är ju väldigt plågsamt. Flyg iväg i tankarna om du kan, Algot. Det gör mindre ont då. Vi vet ju alla vad Shakespear syftade på när han skaldade om rosor (Avant sa någon gång att jag blir så snuskig när jag pratar om Shakespear, hur han nu kan veta det... men men, det är ju ofrånkomligt)... :wink:
- Avantgardet
Den stora kostnaden är de här pillrena som skall hjälpa mot kroniska nervskador (de stora bumlingarna som du garanterat äter, precis som jag fick äta), men som man på inget sätt märker av utan helt måste sätta sin tillit till vetenskapen i fråga om. Antar att du, Algot, fick en kartong eller två med Dexofen eller Tradolan, eller med andra ord ett tillfälle att flyta ut som en monetmålning (eller åtminstone potentialen därtill), de kostar just ingenting att producera. Med läkarbesök och allt som hör därtill så blir det lustigt nog oftast billigare att gå direkt till en kran, har man tur kan man därigenom också få tillfälle att tvätta sitt samvete genom att pengarna går i fickan på nån socialt utsatt hemlös typ. Och i fråga om bältros så är det ju uppenbart värken som skall behandlas (inget annat går ju göra något åt), så det är lite besynnerligt, tycker jag, att man skall betala så sjuka överpriser (alltså lönen till nån redan välbeställd läkare) för mediciner (de smärtstillande alltså) som inte kostar just nånting alls. Fast nu ska man ju inte lyssna på mig, då jag ju går lura till vad som helst praktiskt taget genom att bara vifta med en apotekspåse. Strunt samma. :)
Skogis. Min älskade är alls inte som nån ros. Var väl så den store renässansmannen sa? Och jag är beredd ge honom rätt om han med det menade att hondjävlarna är som bältros. Ett helvete som bara är att acceptera. :wink:
Skogis. Min älskade är alls inte som nån ros. Var väl så den store renässansmannen sa? Och jag är beredd ge honom rätt om han med det menade att hondjävlarna är som bältros. Ett helvete som bara är att acceptera. :wink:
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Avantgardet
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Avantgardet skrev:Fint av dig, jag blir uppriktigt rörd, men du känner väl mig så pass väl att du vet att min stolthet skulle hindra mig från att ta emot något sådant?
Då tycker ( kan inte låta bli att fnissa till när jag säger "tycker" till dig :) ) jag att stoltheten är rätt fånig ibland. Jag är som sagt klar med dem, vill inte slänga dem för jag tycker (!) att det är viktiga ord. Vad fyller glädje för funktion om den inte är delad? Nu står böckerna här och samlar damm. Jag måste få lite mer feng shui i min tillvaro. Böcker som dessa tar sin tid att gå igenom. Är någon intresserad av att faktiskt göra det så har jag inget emot att slänga några tior på porto, slippa ett damm-moment och kanske, kanske att någon faktiskt förstår vad det står i dessa böcker = gemenskap. PM:a mig din adress om du vill ha dem.
- Avantgardet
Undrar lite hur man kan bli "klar" med en bok, en författare, eller what not. I ärlighetens namn så vill jag ju mer än gärna ha dem, men stoltheten. Hur ska jag göra?
Och vad detta med tyckandet? Jag fattar bara inte varför en del envisas med att bara ha ett tyck för att ha det. Varför måste jag överhuvudtaget tycka nåt om det typsnitt genom vilket vi läser ditt inlägg? Varför? Och om jag ändå ska ha det, varför måste det då falla i endera utav kategorierna "tycker om" eller "tycker inte om"?
Och vad detta med tyckandet? Jag fattar bara inte varför en del envisas med att bara ha ett tyck för att ha det. Varför måste jag överhuvudtaget tycka nåt om det typsnitt genom vilket vi läser ditt inlägg? Varför? Och om jag ändå ska ha det, varför måste det då falla i endera utav kategorierna "tycker om" eller "tycker inte om"?
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Återgå till "Tankar och känslor"