Acceptera Jesus eller dö!
Moderator: Moderatorgruppen
Muhammad, fred vare med honom
Glömde min respekt för Islam.
Muhammad, fred vare med honom, även om han är en bedragare. Koranen är en vacker bok, och Islam en fin religion även om allt endast är fantasier av en människa.
Kristendomen är i stort sann.
mvh,
EnGladEn
Muhammad, fred vare med honom, även om han är en bedragare. Koranen är en vacker bok, och Islam en fin religion även om allt endast är fantasier av en människa.
Kristendomen är i stort sann.
mvh,
EnGladEn
Virtus Subvenio?
Jesus/Gud
Ärade Läsare,
Min tro är att Jesus aldrig återvänder i storslagenhet. Jesus nummer ett höll undervisning med misstag (läs Bibeln så förstår ni).
Jesus två kommer med äkta visdom och äkta kärlek till människan. Jesus två föds som barn. Jesus två har lärt sig "Humilitas, liberalis, humanitas, industria, patientia, frenum.".
mvh,
/EnGladEn
Min tro är att Jesus aldrig återvänder i storslagenhet. Jesus nummer ett höll undervisning med misstag (läs Bibeln så förstår ni).
Jesus två kommer med äkta visdom och äkta kärlek till människan. Jesus två föds som barn. Jesus två har lärt sig "Humilitas, liberalis, humanitas, industria, patientia, frenum.".
mvh,
/EnGladEn
Virtus Subvenio?
Re: Acceptera Jesus eller dö!
EnGladEn skrev:Jesus är vägen till frälsning från att dö. Be och gå till kyrkan. Guds kärlek övervinner allt. Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken. (1 KOR 13:13)
Finns det någon anledning att inte tro, när vinsten är så stor, och förlusten är otänkbar.
Skrivet i Guds välsignade kärlek,
/EnGladEn
Man behöver inte tro på Jesus för att ha evigt liv. Antingen har man det redan elelr också kan man aldrig få det. Det är ologiskt att evigheten skulle börja vid en viss tidpunkt. Evigheten har varken början eller slut, annars är det ingen evighet.
Jesus är ingen man skall tro på utan ha som ett etiskt föredöme. Man väljer inte om man skall tro eller ej, antingen kan man det eller kan det inte. Ingen kan skrämmas till tro.
Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Algotezza,
Klart du ska tro miraklernas Jesus.
Rätt. Ingen kan tvingas till tro.
Min gissning/profetia,
Jesus två har fötts eller kommer att födas i det Heliga Landet som vi alla betraktar som vårt andliga hem.
mvh,
EnGladEn
Algotezza skrev:Jesus är ingen man skall tro på utan ha som ett etiskt föredöme. Man väljer inte om man skall tro eller ej, antingen kan man det eller kan det inte.
Algotezza skrev:Ingen kan skrämmas till tro.
Min gissning/profetia,
Jesus två har fötts eller kommer att födas i det Heliga Landet som vi alla betraktar som vårt andliga hem.
mvh,
EnGladEn
Virtus Subvenio?
EnGladEn:
Hur började du öppna dig för Jesus, hitta Jesus, erkänna Jesus etc..?
Säg helst precis som det var, det skulle ge mycket mer substans till det här. Säg inte bara att "för det står i Bibeln och det är guds ord", berätta i så fall varför du vet det här och varför den största delen av mänskligheten står utanför denna insikt eller impuls.
Hur började du öppna dig för Jesus, hitta Jesus, erkänna Jesus etc..?
Säg helst precis som det var, det skulle ge mycket mer substans till det här. Säg inte bara att "för det står i Bibeln och det är guds ord", berätta i så fall varför du vet det här och varför den största delen av mänskligheten står utanför denna insikt eller impuls.
EnGladEn skrev: Algotezza,Algotezza skrev:Jesus är ingen man skall tro på utan ha som ett etiskt föredöme. Man väljer inte om man skall tro eller ej, antingen kan man det eller kan det inte.
S.k. mirakel var ett PR-trick på Jesu tid för att hans samtida skulle uppmärksamma honom - och därefter nå fram till kärnan i budskapet: etiken ("gyllene regeln").
EnGladEn skrev:Algotezza skrev:Ingen kan skrämmas till tro.
Min gissning/profetia,
mvh,
EnGladEn
Varför finns det behov av Jesus 2.0?
Mitt andliga hem är kosmos, Guds organism.
Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Varför finns det ett citat av någon slumpmässig person i början?
Hur kommer det sig att denna människa har "rätt" att smussla in sina egna medelanden i boken som skrevs av gud och bara innehåller absoluta sanningar? Kan man ansöka någonstans?
Och säg inte att "gud" har sagt åt dem att skriva det. ALLA religösa texter påstår dylikt.
Om Gud nu finns och han vill ha kristna på jorden. Varför finns det då människor som föds lever och dör utan att någonsin höra talas om gud? Föddes du på fel del av jorden? Ah osis. Fast gud bestämmer givetvis vart vi föds, vilket betyder att han straffar några stackare med evigtlidande/icke existans eller vad som nu väntar oss icke troende.
Om gud vill ha troende, varför utför han bara inte något underligt mirakel. Om t.ex påven återupstog ifrån de döda efter att han dör skulle folk super konvertera i mängder. Jag med. (Då menar jag verkligen återupstå, inte oh teh noes hjärtat stanna men man fick igång det igen, mirakel!11)
Hur kommer det sig att denna människa har "rätt" att smussla in sina egna medelanden i boken som skrevs av gud och bara innehåller absoluta sanningar? Kan man ansöka någonstans?
Och säg inte att "gud" har sagt åt dem att skriva det. ALLA religösa texter påstår dylikt.
Om Gud nu finns och han vill ha kristna på jorden. Varför finns det då människor som föds lever och dör utan att någonsin höra talas om gud? Föddes du på fel del av jorden? Ah osis. Fast gud bestämmer givetvis vart vi föds, vilket betyder att han straffar några stackare med evigtlidande/icke existans eller vad som nu väntar oss icke troende.
Om gud vill ha troende, varför utför han bara inte något underligt mirakel. Om t.ex påven återupstog ifrån de döda efter att han dör skulle folk super konvertera i mängder. Jag med. (Då menar jag verkligen återupstå, inte oh teh noes hjärtat stanna men man fick igång det igen, mirakel!11)
Re: Jesus
>EnGladEn:
>Nu är det läge att fortsätta missionera.
Vart ska du? Till Afrika, då är du lite sent ute!
>Jag försöker gå i kyrkan en gång i veckan när jag bor i min >hemkommun. Jag ber regulbundet.
Vem ber du till? Jag går ochså i kyrkan regelbundet oftast måndagar
då jag brukar tömma kollektbössan före prästen han stoppar det bara
i sin egen ficka! Min ficka är bättre!
>Jesus är vägen, sanningen och livet. Läs bibeln. Be om förlåtelse,
>ty alla har syndat.
Jag onanerade i går emedans jag begrundade Budda är det synd?
>Gud är god och förlåtatnde
Vem?
>men gamla testamentet visar att han kan vara hård också.
Var hans stake hård!! ooh fy fan vilken pökare!
>Så var rädd för Gud och hans domar, ty de kan vara hårda.
Får man den i arslet? Staken altså?
>Varenda atom i dig styrs av Gud.
Tyckte det killade i dasen när jag onanerade, så du säger att din Gud onanerade mig? Va ballt, snacka om sex på distans! Har han andra
erbjudanden ochså?
>Är inte detta skrämmande nog, så tänk på att leva
>i Helvetet efter döden.
Skrämmande? sex på distans, tvärtom min gode böna broder,
tvärtom se ljuset, fri sex everyday!
>Välj rätt väg.
Vilken vag ska jag ta till Konsum då för jag behöver handla lite mat?
>Välj Himmelriket,
Men jag behöver komma till Konsum?
>genom rättfärdighet och "submission to God" (kommer inte på vad det >heter på svenska, just nu.
Det heter subversiv kristen mördar bussinses, kolla in min andra tråd!
>Jesus är vägen rätt upp i Himmelriket, där man lever för evigt.
Men du, han tog ett Ryanair flyg andra klass för en sådär 2000 år sedan!
>Är evigheten skrämmande? Inte för mig. Tycker det skulle vara väldigt >roligt att leva i evighet, så länge man är i Himmelriket.
?
>Jesus prövar. (För att se om du har tillräckligt med "faith". Djävulen >lockar och prövar. Se till att klara prövningarna.
Jaha, jag för min del brukar spela poker med hinhåle på söndan och
vi tar oss en bläcka eller två.
>Skulle tro att Jorden är betydligt yngre än vad vetenskapsmännen >säger.
Äsch några hundra år hit eller dit spelar väll ingen större roll!
>Den mångafald vi har bland djur är ett bevis på att Noa med sin ark >täntke på att alla Guds skapelser har rätt att leva. Detta är väl fint.
Ja, helt klart det var en sjujävla stor båt han byggde du!
>Om folk vore mer Bibeltroende skulle racismmen gradvis försvinna, för v>i kommer alla från Adam och Eva för c:a 6000 år sedan när jorden >och världen skapades.
Men min mamma och pappa hette Nisse och Eualia!
>Nu är det läge att fortsätta missionera.
Vart ska du? Till Afrika, då är du lite sent ute!
>Jag försöker gå i kyrkan en gång i veckan när jag bor i min >hemkommun. Jag ber regulbundet.
Vem ber du till? Jag går ochså i kyrkan regelbundet oftast måndagar
då jag brukar tömma kollektbössan före prästen han stoppar det bara
i sin egen ficka! Min ficka är bättre!
>Jesus är vägen, sanningen och livet. Läs bibeln. Be om förlåtelse,
>ty alla har syndat.
Jag onanerade i går emedans jag begrundade Budda är det synd?
>Gud är god och förlåtatnde
Vem?
>men gamla testamentet visar att han kan vara hård också.
Var hans stake hård!! ooh fy fan vilken pökare!
>Så var rädd för Gud och hans domar, ty de kan vara hårda.
Får man den i arslet? Staken altså?
>Varenda atom i dig styrs av Gud.
Tyckte det killade i dasen när jag onanerade, så du säger att din Gud onanerade mig? Va ballt, snacka om sex på distans! Har han andra
erbjudanden ochså?
>Är inte detta skrämmande nog, så tänk på att leva
>i Helvetet efter döden.
Skrämmande? sex på distans, tvärtom min gode böna broder,
tvärtom se ljuset, fri sex everyday!
>Välj rätt väg.
Vilken vag ska jag ta till Konsum då för jag behöver handla lite mat?
>Välj Himmelriket,
Men jag behöver komma till Konsum?
>genom rättfärdighet och "submission to God" (kommer inte på vad det >heter på svenska, just nu.
Det heter subversiv kristen mördar bussinses, kolla in min andra tråd!
>Jesus är vägen rätt upp i Himmelriket, där man lever för evigt.
Men du, han tog ett Ryanair flyg andra klass för en sådär 2000 år sedan!
>Är evigheten skrämmande? Inte för mig. Tycker det skulle vara väldigt >roligt att leva i evighet, så länge man är i Himmelriket.
?
>Jesus prövar. (För att se om du har tillräckligt med "faith". Djävulen >lockar och prövar. Se till att klara prövningarna.
Jaha, jag för min del brukar spela poker med hinhåle på söndan och
vi tar oss en bläcka eller två.
>Skulle tro att Jorden är betydligt yngre än vad vetenskapsmännen >säger.
Äsch några hundra år hit eller dit spelar väll ingen större roll!
>Den mångafald vi har bland djur är ett bevis på att Noa med sin ark >täntke på att alla Guds skapelser har rätt att leva. Detta är väl fint.
Ja, helt klart det var en sjujävla stor båt han byggde du!
>Om folk vore mer Bibeltroende skulle racismmen gradvis försvinna, för v>i kommer alla från Adam och Eva för c:a 6000 år sedan när jorden >och världen skapades.
Men min mamma och pappa hette Nisse och Eualia!
Hur kan du kalla Mohammed för en bluff medans du själv tror på en variant av kristendom som har blivit ändrad av "vanliga" människor massor med gånger. Hur får man "tillstånd" att bli en helig bibelnisse som får skriva vad man vill? "Tro" på
Gud? Ska ni tro på gud så pass mycket att om jag påstår att Gud har talat till mig ska ni tro det jag säger att han har sagt?
Bibeln är lite underlig. Den är absolut sann och skriven av Gud ja? Eva och Adam hade 2 söner, Kain och Abel, dessa 2 män är sedan ursprunget till alla andra människor, hur gick det till?
Varför slutade gud med Mirakel? Verkar lite små elakt att för 2000 år sedan (och mer, före Jesus) fanns det massor med människor med olika olösliga problem som t.ex obotliga sjukdommar o.s.v. De fick Gudomlig hjälp. Blinda kunde se och liknande. På senare tid finns det inga, inga inte ett enda "mirakel" som har hänt. Armar växer inte ut, hungriga får inte bröd ifrån himlen o.s.v. Dagens "trogna" kristna lämnas i sticket?
Om gud vill att vi ska tro, varför finns det människor som aldrig har/kommer att höra talas om Gud/kristendom inan de dör? Och varför gör han inte bara ett Mirakel och människor skulle konvertera omedelbart!
Gud? Ska ni tro på gud så pass mycket att om jag påstår att Gud har talat till mig ska ni tro det jag säger att han har sagt?
Bibeln är lite underlig. Den är absolut sann och skriven av Gud ja? Eva och Adam hade 2 söner, Kain och Abel, dessa 2 män är sedan ursprunget till alla andra människor, hur gick det till?
Varför slutade gud med Mirakel? Verkar lite små elakt att för 2000 år sedan (och mer, före Jesus) fanns det massor med människor med olika olösliga problem som t.ex obotliga sjukdommar o.s.v. De fick Gudomlig hjälp. Blinda kunde se och liknande. På senare tid finns det inga, inga inte ett enda "mirakel" som har hänt. Armar växer inte ut, hungriga får inte bröd ifrån himlen o.s.v. Dagens "trogna" kristna lämnas i sticket?
Om gud vill att vi ska tro, varför finns det människor som aldrig har/kommer att höra talas om Gud/kristendom inan de dör? Och varför gör han inte bara ett Mirakel och människor skulle konvertera omedelbart!
Återgå till "Religion och andlighet"