EnGladEn skrev: Algotezza skrev:Hon runkar helt enkelt för lite.
Vilket ordval. Ingen här skulle sagt så. Jag ser det som ett ångesttecken. Troligt jag håller seendet vid liv!!
Ja, jag vet att jag är unik. Jag är inte bäst men mitt språk är unikt. Det är bara jag som talar och skriver alogotezzanska, denna märkliga och unika blandning av högt och lågt, smutsigt och rent, ljust och mörkt, skratt och tårar - detta språk och denna person, Algotrezza, som är som livet självt, en mix av precis allt. Helt unika! Våga spegla livet i det du är och gör!
Ett kompletterande synsätt: dagens människa dämmer upp en massa spänningar inom sig som hon ofta har svårt att hantera. Vissa väljer politik, andra religion, vissa vetenskap för att lösa upp dem med hjälp av olika aktiviteter och gemenskaper medan det kanske räckt med några enkla handrörelser... Eller genom att skriva ett inlägg här, eller krama sin älskade, eller spela ett par blueslåtar med andra... Jag var bara ute efter att provocera lite och få folk att tänka efter. Därför att det roade mig och kändes "rätt" i skrivandets ögonblick. Lyckades jag? Lyckades jag inte? Jag misslyckades mest för man vänder nu det skrivna till en anklagelse mot mig. Lustigt. Se vad Zokrates skrev ovan! Kanske har man svårt att hantera det jag skrev?
Vem seende håller du vid liv? Och vad är det för slags seende?
Ja, ångesttecken finns det gott om i livet. Den som inte då och då känner ångest över att finnas till och vara utkastad i världen lever nog inte fullt ut. Sedan må ångesten vara konstruerad eller ej. Som känsloupplevelse är den ändå nog så verklig.
EnGladEn skrev:Algotezza skrev:Hilsen fra...
Är du utlänning? Ska bli roligt att höra av dig här i några år till.
mvh,
EnGladEn
Nej, jag är skauning, "östdansk", och gillar det danska. Har du något emot "utlännigar"? Då bör du nog inte åka "utomlands" för där vimlar det av "utlänningar".
Hilsen fra Algotezza