Vad har du för lön?
Moderator: Moderatorgruppen
Skit i det nu dokido. Du kan alltid köra en AV. Han kan berätta om din borgerliga moral, om hur alla som arbetar är förkastliga. Vill du få övertygelse om din ruttenhet som företgare snacka med biggen här, han kommer hjälpa dig (biggen är han med kommunistagandan).
Häng kvar nu så kommer AV förklara varför han inte arbetar (fast han kan) och därmed skulle kunna hjälpa de som har det sämre ställt ännu mer än i dagsläget.
15 000 i månaden, ser man på.
Det där med att ge bort när man går på soc visst. Du kan ju övertyga AV om det.
Häng kvar nu så kommer AV förklara varför han inte arbetar (fast han kan) och därmed skulle kunna hjälpa de som har det sämre ställt ännu mer än i dagsläget.
15 000 i månaden, ser man på.
Det där med att ge bort när man går på soc visst. Du kan ju övertyga AV om det.
- miles davis
Men vad tröga ni är.
Ärligt talat. Orkar ni inte tänka? Orkar ni inte läsa? Hittar ni bara på saker för att ha någonting att kommentera - utan att behöva ta del av någon annans tankar och åsikter? Geez, Louise.
Ärligt talat. Orkar ni inte tänka? Orkar ni inte läsa? Hittar ni bara på saker för att ha någonting att kommentera - utan att behöva ta del av någon annans tankar och åsikter? Geez, Louise.
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Djävulskap.
Logos är Djävulskap.
Ett gyckelspel. Ett skämt. Ett självbelåtet skratt...
Logos är Djävulskap.
Ett gyckelspel. Ett skämt. Ett självbelåtet skratt...
-
JimmyAberg
Tycker vi har det mesigt i Sverige, folk borde inte få något bidrag, speciellt inte familjer med barn, vore coolare om de dog iställetAvantgardet skrev:Nej, det kan du inte, för det finns nåt som kallas bidragsnorm. Räknat på en typ av existensminimum. Och jag delar på allt jag har med dem som har det sämre, det är så det funkar bland oss. Det är inte mina pengar jag hämtar ut, utan pengar till dem som behöver dem. Och de gör samma sak för mig. Så om du skulle vakna upp till verkligheten. Hur mycket kostar det att överleva i Sverige idag (tror visst de har räknat på det, och det är det som kallas försörjningsstöd).
Folk borde få lära sig att ta hand om sig själva och sina barn den "hårda vägen".
Då kanske underklassen inte skulle kunna knulla fram så många oplanerade/oönskade problembarn, som skolkar från skolan, håller på med skadegörelse/kriminalitet/allmänt-stök.
(Invandring är också skit, förbjud invandring också)
forgiveness to guilt, acceptance to rejection, love to hate, listening to talking, allowance to resistance, peace to disharmony
JimmyAberg skrev:Tycker vi har det mesigt i Sverige, folk borde inte få något bidrag, speciellt inte familjer med barn, vore coolare om de dog istället
Folk borde få lära sig att ta hand om sig själva och sina barn den "hårda vägen".
Då kanske underklassen inte skulle kunna knulla fram så många oplanerade/oönskade problembarn, som skolkar från skolan, håller på med skadegörelse/kriminalitet/allmänt-stök.
(Invandring är också skit, förbjud invandring också)
Lite dask med kärnvapnen direkt och spränga bort alla losers en gång för alla! :wink:
Lite swiftdoftande. I övrigt gällande invandringen så anser jag att vi ska öppna våra gränser helt och hållet. Låt de som vill få komma till Sverige.
Kan inte fatta sossarnas eviga predikande.I ena stunden solidaritet i andra fallet stänga gränser för de från Baltikum som vill komma hit och jobba. Det ena retorik det andra beslut som får praktiska konsekvenser.
Kan inte fatta sossarnas eviga predikande.I ena stunden solidaritet i andra fallet stänga gränser för de från Baltikum som vill komma hit och jobba. Det ena retorik det andra beslut som får praktiska konsekvenser.
- Avantgardet
Inga svar se jag misstänkte det. Jag kan ta det igen.
Låt mig testa. Jag kan fixa jobb till dig på några veckor. Jag vet att jag kan. Så får du börja knega och huj vad pengar du kommer ha över. Det kan du ge till de som har det sämre ställt. Ska vi köra på det? Nu talar vi handling herr handlingens filosof. :)
Och vad tycker då herr rättrådig att jag ska göra? Jag sätter ditt svar i ljuset att jag kan fixa jobb till dig.
Sakfrågan just nu. Ditt hykleri. Det är väl tydligt.
Låt mig testa. Jag kan fixa jobb till dig på några veckor. Jag vet att jag kan. Så får du börja knega och huj vad pengar du kommer ha över. Det kan du ge till de som har det sämre ställt. Ska vi köra på det? Nu talar vi handling herr handlingens filosof. :)
Och vad tycker då herr rättrådig att jag ska göra? Jag sätter ditt svar i ljuset att jag kan fixa jobb till dig.
- Avantgardet
Kallekula skrev:Inga svar se jag misstänkte det. Jag kan ta det igen.
Låt mig testa. Jag kan fixa jobb till dig på några veckor. Jag vet att jag kan. Så får du börja knega och huj vad pengar du kommer ha över. Det kan du ge till de som har det sämre ställt. Ska vi köra på det?
Men vad har vi sagt om det här? Gå tillbaka och läs i tråden träskalle? Eller vill du nu söka rädda ansiktet och plocka retoriska poäng? Vad är det med dig? Låt den där rödfärgen från kinderna blekna lite, andas, ta en grogg, och vila ut till i morgon. Annars så har min termin börjat idag och jag ser ingen anledning till att hoppa av studierna.
Och att jag ska flytta till nån annan stad och bli slaktare (som vegetarian) bara för att tjäna pengar, men förlora tid för de som behöver mig, ser jag inte som nån lösning. Vem talar du ens med? Mitt hyckleri? Att jag kan cykla hem till en polare med lite käk och en holk när jag vet han mår skit och inte ätit på flera dar, det betyder nåt. Det kan jag inte göra om jag försvinner iväg nånannanstans och jobbar som slaktare. Du fattar visst inte.
Det finns många som har det sämre ställt än mig, som lever helt kriminellt för att soc inte ställer upp, som säljer sina kropp för en kabbe, och all annan sån skit. Jag tycker inte om att se det, det gör ont i hjärtat på mig, men hur i helvete skulle jag kunna hjälpa dem om jag var femtio mil bort och styckade griskadaver?
Så hade du nåt, eller hade du helt enkelt inte fattat ett skit på tre års tid? Vissa är lite trögtänkta...
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Tackar det räcker AV. Fick det bekräftat ännu en gång.
..vänta termin. Pluggar du. Jaha men då har du ju studiebidrag + lån. Varför då detta tjafs om du går på soc? Vad har du för hyra? Så kan vi räkna lite på om du behöver gå på soc, eller om det bara är lite lyxpengar du samlar in.
Ni som pluggar, många i denna tråd, går ni också på soc över sommrarna?
..vänta termin. Pluggar du. Jaha men då har du ju studiebidrag + lån. Varför då detta tjafs om du går på soc? Vad har du för hyra? Så kan vi räkna lite på om du behöver gå på soc, eller om det bara är lite lyxpengar du samlar in.
Ni som pluggar, många i denna tråd, går ni också på soc över sommrarna?
JimmyAberg skrev:
Kommer inte ihåg om det var 500 eller 1000 kr jag överlevde på under 6 månder, vad blir det per månad? Typ 120 spänn, haha.Jag åt lidl gröt med lidl mjölk till frukost varje dag, till lunch varje dag blev det lidl makaroner med lidl ketchup och en skiva lidl ost. HAHAHA.
När jag tog studielån och fick typ 7 tusen i månaden tyckte jag att jag var svinrik.
länge leve Lidl, lidl uber alles, Lidel är en stiftelse med två skummraskiga tyskar som sitter övers som miljadärer, finns en massa skandaler kring Lidel i tyskland! Arbait macht frei! jaaaaawhool!
Återgå till "Politik och samhälle"