Skämmes!
Moderator: Moderatorgruppen
Skämmes!
Moderatorer: Varför denna rädsla för att ta en diskussion kring Biggj? Vad har ni att förlora? Önskar ni verkligen maktfullkomlighet på ett filosofiforum av alla ställen?
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
Ja det är ju mysko, vanligtvis så är det ju en debatt när han blir utkastad , tex:
https://www.flashback.info/archive/inde ... 58925.html
https://www.flashback.info/archive/inde ... 58925.html
Fridens Liljor
Nu får du väl ändå ge dig kallekula, jag är övertygad om att alla nya som hittar hit tämligen snabbt om de läser runt lite finner det uppenbart att just du är forumets internettroll tillsammans med matahari. Att ni får lov att fritt härja runt med era personangrepp tyder ju på att det borde vara väldigt högt i tak när det gäller just avstängningar. Sedan är ju det hela rent ut löjligt, låt mig ta en jämförelse.
X skriver att han gillar att åka in till stan och slå ned folk, han njuter av detta.
Y svarar att då är han en sadist.
Moderatorn Z stänger av Y, för han gör ett personangrepp.
På den nivån ligger detta.
X skriver att han gillar att åka in till stan och slå ned folk, han njuter av detta.
Y svarar att då är han en sadist.
Moderatorn Z stänger av Y, för han gör ett personangrepp.
På den nivån ligger detta.
Zokrates
Jag är emot biggens banning. Har sagt detta förut. Jag skulle tvärt om vilja ha tillbaka han hit.
Sen missar du en lite sak. Om jag tar motsatt ståndpunkt dig så kallas det debatt. Om du, i denna debatt, låt oss ta den nuvarande i denna tråd, kommer med anklagelser att tex jag är ett troll ja då har du eskalerat det hela. Inte jag. Då använder jag samma taktik.
Men jag är alltid intresserad av en fördjupande och stimulerande debatt där man sakligt och tankeväckande dryftar olika ideer. Att sedan det finns de som inte delar ens åsikter blir man då ett troll för det?
Jag är emot biggens banning. Har sagt detta förut. Jag skulle tvärt om vilja ha tillbaka han hit.
Sen missar du en lite sak. Om jag tar motsatt ståndpunkt dig så kallas det debatt. Om du, i denna debatt, låt oss ta den nuvarande i denna tråd, kommer med anklagelser att tex jag är ett troll ja då har du eskalerat det hela. Inte jag. Då använder jag samma taktik.
Men jag är alltid intresserad av en fördjupande och stimulerande debatt där man sakligt och tankeväckande dryftar olika ideer. Att sedan det finns de som inte delar ens åsikter blir man då ett troll för det?
Fridens Liljor
Här är ditt första inlägg på forumet kalle, jag vill hävda att du notoriskt har fortsatt på detta antikommunistiska temat och med alla medel inklusive förföljelse och förlöjligande av skribenter sysslat med rena häxjakterna, se bara hur "fint" du avslutar citatet här nedan.
Skrivet: 24 Maj 2005 17:35 Ämne: Marx är ju passe, och medborgarlön men ge er.
Oj här var det många anarkister och tydligen anhängare av marxismen. Vad ska jag börja? Kanske ett citat av Lenin själv?
"I oktober 1921 när det kommunistiska försöket definitivt hade måst överges erkände Lenin hela misslyckandet utom inspirationen från Marx (vilken läsaren själv kan bedöma) i nedanstående formulering:
"Vi utgick från - eller vore det kanske riktigare att säga, vi antog utan vederbörliga beräkningar - den proletära statens förmåga att på kommando organisera och distribuera statlig produktion av varor på ett kommunistiskt sätt i ett land bestående av småbönder. Livet har visat att vi misstog oss." ..."
http://www.bahnhof.se/~danne/marx2.htm
Det som jag tycker är facinerande är att man av och till hör de som säger: om bara människan blir tillräckligt altruistiskt och solidarisk så går det att omforma de marxistiska ideer till god praktik.
Ja men är människan altuistik och god behövs inte det någon marxistisk samhällsomdaning.
Demokrati är den bästa av alla dåliga styrelseformer vi testat. Var det inte Winston Churcill som sa det? Stämmer väl än idag.
Sen skrivs det om medbogarlön. Där krävs ett annat typ av samhälle än det vi har idag för att genomföra. Fast väntar vi lär vi någ höra om tossiga revolutioner för att genomföra medborgarlön.
Kollade på den nissen som räknat på det här och det var ju helt fel. Tillbaka till skolbänken min vän. Ta en grundkurs, på gymnasiet, så får du se
-
suchanother
- Avstängd
Rätt så kul med Kalle. Han skrev en gång att han bor i nån invandrartät förort till Stockholm.
Inte konstigt att hans skriverier genomsyras av hat till alla som står socialt bättre. Logiskt vore att han hatade sina svartskallar till grannar men så sker ej. Nån psykolog?
Annars tycker jag att Kalle är ok, vi har gnabbats en hel del genom åren men alltid med glimten i ögat (väl?).
Inte konstigt att hans skriverier genomsyras av hat till alla som står socialt bättre. Logiskt vore att han hatade sina svartskallar till grannar men så sker ej. Nån psykolog?
Annars tycker jag att Kalle är ok, vi har gnabbats en hel del genom åren men alltid med glimten i ögat (väl?).
- Avantgardet
Tycker Kalle är reko och bra. Tyvärr så är det väl så att han inte direkt satt ned foten och tagit avstånd från vissa grejer när det på samma gång tjänat hans egen sak. Inte många som gör det dock, och han är långt ifrån ensam om att göra så. Anser att man hellre ska göra rätt än ha/få rätt.
Och till Loke: om du inte intresserar dig ett skit för filosofi, och inte ens kan argumentera för ditt agerande, vad gör du ens här? Agerar Johans groupie? Finns säkert miljoner med religionsforum, kanske passar dig bättre (och alla ni andra aspirerande sektledare)?
Och till Loke: om du inte intresserar dig ett skit för filosofi, och inte ens kan argumentera för ditt agerande, vad gör du ens här? Agerar Johans groupie? Finns säkert miljoner med religionsforum, kanske passar dig bättre (och alla ni andra aspirerande sektledare)?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Oj, får tillbaka känslan från lärarrummen vari lärarna försvarade den typiske mobbaren; -Ja men han är ju trevlig, snäll innerst inne, vill ju väl fast det ibland blir så fel osv...ända fram till lågvattenmärket ; - Han skulle man ju inte tacka nej till som vuxen...
Ganska typiskt svenskt egentligen, för visst är det fel på mobboffren som låter sig trakasseras frivilligt.
Kom att tänka på vissa lägervakter, för de kan ju mycket väl vara goda familjefäder trots det där med batonger uppkörda på bakbundna fångar, det där är ju bara ett jobb, eller?
Den svenska devisen, döm inte personen bakom handlingen, fördöm enbart handlingen" är alltjämt rådande.
Ganska typiskt svenskt egentligen, för visst är det fel på mobboffren som låter sig trakasseras frivilligt.
Kom att tänka på vissa lägervakter, för de kan ju mycket väl vara goda familjefäder trots det där med batonger uppkörda på bakbundna fångar, det där är ju bara ett jobb, eller?
Den svenska devisen, döm inte personen bakom handlingen, fördöm enbart handlingen" är alltjämt rådande.
Zokrates skrev:Här är ditt första inlägg på forumet kalle, jag vill hävda att du notoriskt har fortsatt på detta antikommunistiska temat och med alla medel inklusive förföljelse och förlöjligande av skribenter sysslat med rena häxjakterna, se bara hur "fint" du avslutar citatet här nedan.
Skrivet: 24 Maj 2005 17:35 Ämne: Marx är ju passe, och medborgarlön men ge er.
Oj här var det många anarkister och tydligen anhängare av marxismen. Vad ska jag börja? Kanske ett citat av Lenin själv?
"I oktober 1921 när det kommunistiska försöket definitivt hade måst överges erkände Lenin hela misslyckandet utom inspirationen från Marx (vilken läsaren själv kan bedöma) i nedanstående formulering:
"Vi utgick från - eller vore det kanske riktigare att säga, vi antog utan vederbörliga beräkningar - den proletära statens förmåga att på kommando organisera och distribuera statlig produktion av varor på ett kommunistiskt sätt i ett land bestående av småbönder. Livet har visat att vi misstog oss." ..."
http://www.bahnhof.se/~danne/marx2.htm
Det som jag tycker är facinerande är att man av och till hör de som säger: om bara människan blir tillräckligt altruistiskt och solidarisk så går det att omforma de marxistiska ideer till god praktik.
Ja men är människan altuistik och god behövs inte det någon marxistisk samhällsomdaning.
Demokrati är den bästa av alla dåliga styrelseformer vi testat. Var det inte Winston Churcill som sa det? Stämmer väl än idag.
Sen skrivs det om medbogarlön. Där krävs ett annat typ av samhälle än det vi har idag för att genomföra. Fast väntar vi lär vi någ höra om tossiga revolutioner för att genomföra medborgarlön.
Kollade på den nissen som räknat på det här och det var ju helt fel. Tillbaka till skolbänken min vän. Ta en grundkurs, på gymnasiet, så får du se
Ser man på. Jo just den kan jag hålla med om. Bätttring skedde sedan. Jag hade väl debbaterat med biggen på något annat forum innan. Därav av biggens favisfraser. Men du vet man växer och utvecklas som människa. Sedan har jag med humanismens ödmjukhet....ho ho. :lol:
Jaha så man får inte hysa antikommunistiska böjelser här? Är det din andemening?
Fridens Liljor
suchanother skrev:Rätt så kul med Kalle. Han skrev en gång att han bor i nån invandrartät förort till Stockholm.
För fan bara att tuta på. Små pikar hör väl till.
Kolla ZOK nu som är så upprörd så det står härliga till. För vad? Om biggen, visst det kan jag väl hålla med om, men för övrigt. Hur känslig får man bli.
Fridens Liljor
Kallekula skrev:
För fan bara att tuta på. Små pikar hör väl till.
Kolla ZOK nu som är så upprörd så det står härliga till. För vad? Om biggen, visst det kan jag väl hålla med om, men för övrigt. Hur känslig får man bli.
Jaja Kalleponken, vi har väl alla våra begränsningar, du dina och jag mina.
Loke skrev:Vad har ni för egen erfarenhet av att driva forum?
Ni som klagas på hur forumet sköts, varför startar ni inte helt enkelt ett eget?
Vad har du för erfarenhet av att föra en debatt i Politik-delen?
Du som klagar på hur debatterna sköts, varför startar du inte egna debatter?
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
-
suchanother
- Avstängd
Ja kanske måste det bli så. Hur får man annars ihop detta:
med detta:
Eller är detta inte ett personangrepp? Är det ett bara ett konstaterande, och är det i så fall forumets policy att stänga av användare på basis av neuropsykiatriska funktionshinder? Hur avgör ni diagnosen?
Johan Ågren skrev:Alla som deltar i en sådan tråd, och kommer med ett endaste påstående som kan tolkas som personangrepp, kommer jag att stänga av
med detta:
Loke skrev:Ja om du känner dig oroad över att forumet blir snällt och behagligt och tänker som en trotsig unge se till att adhd-karaktären med fyra-fem missbrukande odågor som skrämmer bort alla andra återställs så lär det få bli en avstängning.
Eller är detta inte ett personangrepp? Är det ett bara ett konstaterande, och är det i så fall forumets policy att stänga av användare på basis av neuropsykiatriska funktionshinder? Hur avgör ni diagnosen?
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes