Kosmiskt medvetande/Kundalini Uppväckelse

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kontakt:

Kosmiskt medvetande/Kundalini Uppväckelse

Inläggav Avatar Bhima Gir » 22 jun 2005 02:12

Detta är min upplevelse jag skrev i min dag bok i Indien.

Har varit i Arambol runt en månad nu var av 3 veckor här på Arambol.
Arambol är en strand i norra Goa som är fylld av speciell atmosfär (senar har jag fått fakta att där igenom går elkto magnetisk kraft,EMP)
Sen den dec 2002 när mitt medvetande blev till omedvetenhet i 4månader på grund av mental och själslig och till viss del kroppslig kolapps.
Med omedvetenhet menar jag att jag var vid liv men alla mina sinnen var på noll av sin kapacitet. Dom första 2 mån sov jag 8tim i veckan tills jag fick flytande sömn medel.

För några dagar sedan var jag ledsen och orolig att jag aldrig mer skulle få tbx mitt gamla jag och min gamla kapcitet av att var väldigt mycket i nuet.
I 2 år har jag tänkt och tänkt om mitt jag om och om igen....maniskt. med detta har jag fått en enorm självkänedom/känsla idag!

Jag tror att kaos och lidelse är förenat med ett högre medvetande.

Här om dan....mitt på dan infann sig en stark känsla av att vara i nuet....allt blev plötsligt bara så gudomligt verkligt (efter åt har jag förstått att jag fått en "satori"* vilket jag upplevt 4 gånger de senast 2 åren)
Efter 2år 2mån 24 dagar hade jag lärt mig att leva med en svart ångest klump imagen.

Vad som hände var att efter ett samtal till mina föräldra infan sig satori en känsla av ren sanning...var tvungen att sätta mig ner och låta tårarna rinna och min kropp skaka till viss del av den obeskrivligt underbara känslan.
Jag har kämpat så hårt dessa 2år och nu de senaste 4 månaderna har jag kämpat hårt ingenting mot jägar tjänsten i norrlan det mest extremaste jag gjort av alla min sinnessjuka äventyr fysikt,psykiskt,själsligt är dessa 4mån av self-expresion.

Och nu kände jag en lättnad av stark energi....fortsatte vidar ner till bungalow och rulla en joint för att öka den starka känslan av att vara nära power of now. Röker och läger mig ner i sängen och lyssnar till naturen,vinden,havet,djuren som jag aldrig har hört den förut.

Jag känner hur ångets bollen i min mage blir starkare och starkare... det känns/hörs som ett illande-tjutande ljud som håller på att implodera. När det knyter sig som mest, då jag ligger och skakar och tårarna rinner gems mina kinder är det som något säger att jag bara skall slappna av.... det kommer då en enorm dusch av focuserat vitt,ljus energi
(god energi,vortex of energi) strömandes från huvud i en kärn ladnings explosion ner mot bröstet där den stannar en stund (hade inget tid perspetiv) sen forserar den vidar ner mot ångest bollen i magen. I samma sekund som den vita energin får kontakt med ångest bollen i magen...knyter och tjuter det sig änu mer.... och denna ågest boll exploderar så som en sakta repris och energin strömar rakt igenom mig och ut åt alla håll.

Sen den dan här dan har jag inte haft ågon mer ångest. Och jag har fått tbx mitt gamla jag att ha kapaciteten att närvara markant i nuet. Jag ser så kristal klart, jag ser på något sätt mellan förändringarna!!! där sanningen finns.

Jag har funnit vad vi alla söker. Det som finns i oss alla. Det som är så abstrakt så att ord är svåra att hitta.
Jag har kontakt med min innersta kraft den vibration som är kontakt med mig är den renaste kraft universum har att ge.

Min vaksamhet och uppfattning är idag snabbare och klarare än någomsin. jag känner att jag inte längre har några konstiga tanke dialoger, jag finns i nuet där inga problem finns.
Två veckor senare fick jag en krafftig feber....en hög feber med hallucinationer mins inte så mycket av dom dagarna. Jag har nu hittat att detta är något som drabbar alla som nått ett högre medvetende....

Jag vet att jag inte längre är mitt medvetande, jag ser att ingen är änns medvetande jag har länge försökt klättra ur mitt medvetande, omedvetet för jag har aldrig accepterat att detta skulle va det ända vi såg som sanning.

Jag är den kraft som universum skapat , jag kommer från den Impuls som kom för att Utveckla Liv,kretiv intiligens kraft.
Mitt medvetandes mysterien och problem är så obytydlig i det hela Kosmiska samanhanget att den är på gränsen till obefintlig.

Jag kom hem från Indien här nyligen... jag har alltid kommit hem med ångest för den omvända kulturkrocke, en viss del av deppression har även infunit sig.. Efter 10år av resande försvann min sista illusion EGOT omedvetet. Men det var en inre kraft som drev mig ditt inte mitt medvetande.

Nu när jag kommit hem är världen helt annurlunda jag känner att jag kan inte ha problem längre för jag ser igenom allt. Jag har sån hög närvaro och medvetenhet att mitt jag har svårt att acceptera. Att jag levt i en Illusion hela mitt liv om vem jag Är!!!

Jag finner inte några ord längre av det jag idag ser som sanning. Jag har idag tillgång till visdomshavet med alla svar jag behöver för att förstå mig på allt!!
Det är väldigt ensamt på ett possetivt sätt :?

Peace :)

*********************** '*******************************
Totalt obunden av tid, inga gränser vad det gäller kapacitet, ingen rädsla för döden, en stark känsla som styr över allt annat kärlek, ett stort hjärta av äventyr och glädje.
För varjer resa jag gör försvinner en Illusion

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 22 jun 2005 02:20

En engelsk beskrivning om fenomenet :

Here is the story - The Kundalini Awakening-

The awaking of "kundalini" is like a great explosion which transport a person into another plane of being. No matter which spiritual path you follow, you must eventually reach this domain. Ordinary conscioussnes transformed up to pure conscioussnes. (90% of the problem we my encunter in life is just a illosion of the mind, for creating idification).

The adventure is always the same ; it is a journy through the border region between the know and the unknown.
When kundalini descends, you come down to gross plane whit a totally transformed consciousness. You live a normol life, associating whit everybody and discharging your wordly obligation just like other people do. maybe you even play the game of desires, passion, carving and such things.
Maby you play the game of victory and defet, attatchment and infatuation, but you are just playing the game. You now it ; you do everything like a actor. You are not involved in it life and soul.
It is at this time that genius or transformed conscioussnes manifests through you. You do not have to think or plan how to perform miricales.
You have to remeber that you have come down as a transformed quality of conscioussnes. You must remeber that yoy are now conected whit those areas of the brain which were previously silent (the other 90 % of the brain)

You must also remeber that you are linked whit those reservoirs of knowledge, power and wisdom which belong to the realm of higer cosmos.
Until the descent is complete, such a person lives a very simpel life, unnoticed and unattended. Once the descent is complete he begain to play the game. And people recognize him as divine incarnation. They see he is somethiong special compared to everybody else the call him a Gurru. Such a person is actually a junior god.

-Kundalini Tantra by Swami Satyanandan Sarawati / Bhiar school of Yoga, India

Detta är den bästa sidan på svenska jag hittat som tar upp fenomenet Kundalini på ett komplett sätt.
http://www.yogayoga.nu/yogauniversity/K ... raften.htm

Denna kvinna som har gjort denna sidan har jag idag kontakt med.
http://clix.to/realitycenter

Fakta om allt man kan tänka sig hitta du på denna sidan-
http://www.experiencefestival.com/kundalini
Totalt obunden av tid, inga gränser vad det gäller kapacitet, ingen rädsla för döden, en stark känsla som styr över allt annat kärlek, ett stort hjärta av äventyr och glädje.

A friend of ours

Inläggav A friend of ours » 22 jun 2005 13:17

Det tycks mig som att du hade en blockering i ett chakra och när du drog in "vitt ljus" - som dras in med andningen - så löstes blockeringen upp. Säkerligen så kanaliserade du kundalini fel - kundalini stiger från rotchakrat och uppåt - vilket resulterade i ditt insjuknande någon vecka efter. Detta har även hänt mig för några år sedan, har dess varit försiktig. Det är dock inga problem att göra kundalini yoga (andningsövningar), så länge man gör chakra yoga innan (mer fysiska övningar som "mörbultar" ens chakran).

Personligen tycker jag dock att det är fel att tro sig vara "i kontakt" med all kunskap och visdom bara för att man en gång lyckats resa kundalini - målet är ju nämligen att denna skall vara konstant rest och nå ända upp till kronchakrat (endast då befinner man sig i ofläckat och rent medvetande, endast då ser man HELT igenom maya). Det är dock oerhört lätt att tro att man, när man skördar frukterna av österländsk visdomstraditioner, förlorar ödmjukheten - så gjorde även jag när jag upplevde fenomenet Kundalini (men man måste ha i åtanke att man bara precis påbörjat sin färd mot högre medvetande, förlorar man ödmjukheten så förlorar man också förmågan att klättra högre).

Jag föreslår chakra yoga i en veckas tid (inledningsvis och sedan sporadiskt) och därefter kundalini yoga - både med och utan brass. På så sätt så kan vem som helst hålla sig i både fysisk och psykisk vigör.

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 22 jun 2005 14:07

Hej! :D

Du kan ju en del om fenomenet Kundalini :)

Jag vill börja med att säga att innan denna upplevelsen så hade jag inga direkta kunskaper om yoga eller meditation och änu mindre om Kundalini.
Jag vet idag efter att varit i Yoga capital of the world-Rishikes/Indien där jag maniskt läst böcker och pratat med Yogi/Gurrus/Swami/Sadhus/Ashram/Heliga grottor osv att det är fullt möjligt att resa Kundalini Kraften utan hjälp av varken Yoga eller Meditation.

Som jag nu förstår det så kom min uppväcknig på grund av 4st saker
1: stark vilja av att självförverkliga mig 2: Fullmånen 3: Reki-level 3 av spirituell sort 4: plus att där jag var gick det igenom stark elekto magnetisk kraft där jag befann mig.
Så jag har inte kanaliserat kraften fel, den kom som en kärn reaktions explosion från toppen av mitt huvud och exploderade ut ur min mage.

När Man kör Kundalini Yoga så vill man ju själv uppnå ett högre medvetande. Genom att öppna chakrena underfrån och upp för att förena sig med det Absoluta. Det ser jag att du vet.
Men i detta avseendet var det något som gav mig uppväckelsen uppe från och ner. Jag själv bad inte om det.
Jag ser alltså att det va något som ville föra ner den andliga energi till jorden.

A friend of ours

Inläggav A friend of ours » 22 jun 2005 15:08

Sant, det finns ju också dem som, allt sedan födseln, har en fullständigt rest kundalini. Det skadar dock aldrig att "jobba" på den, och även chakrana (för att förebygga att kundalini kanaliseras fel och ger oönskade konsekvenser). Sen så ger ju kundalini vid olika chakran också olika perspektiv på tillvaron, kundalini i de lägre regionerna (de tre första chakrana) ger oss insikter kring mänsklig natur (ägande, sexualitet, begär m.m.). Kundalini i de högre chakrana ger oss insikter på andra plan (hjärtchakrat innefattar givetvis kärlek, halschakrat kreativitet o.s.v.).

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 22 jun 2005 16:34

Jag skall tbx till Indien/Himalaya i början av okt där jag skall möta en Gurru som har 10 000år gamal kunskap om Kraften Kundalini, vad det är, vad man kan göra. :)

Återgå till "Religion och andlighet"