Andar och grejs? Osynliga väsen?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Andar och grejs? Osynliga väsen?

Inläggav seekeroftruth » 29 apr 2010 06:43

Finns det något sådant?

Andar som är överallt men enbart vissa kan uppfatta dem? Andar som flyttar på saker och trakasserar människor?

Anhöriga som kommer på besök hos sin familj efter deras död genom medium eller liknande?

Jag är skeptisk men visst kan de existera antar jag...
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 apr 2010 07:41

Nått finns väl, har haft problem nu för tredje natten i rad med att föremål kastas från bordet ned på golvet strax innan jag skall somna, börjar bli tröttsamt att städa efter andra, särskilt som jag lever och bor ensam, trodde jag. :roll:

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 29 apr 2010 12:17

Zokrates skrev:Nått finns väl, har haft problem nu för tredje natten i rad med att föremål kastas från bordet ned på golvet strax innan jag skall somna, börjar bli tröttsamt att städa efter andra, särskilt som jag lever och bor ensam, trodde jag. :roll:

Är du seriös eller mer åt det ironiska nu?
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 apr 2010 12:28

Är Alltid seriös när det gäller mysko grejs!

Felet med detta forumet är att när man väl är seriös så blir man ifrågasatt, givetvis bör vi ifrågasätta, men vissa saker är lika dumma att ifrågasätta som att inte bara rakt av acceptera dem. Min utsaga t.ex, är Min utsaga och att ifrågasätta den är då att ifrågasätta Mig, inte Min utsaga.

Rätt eller fel, sanning eller lögn har inget alls med saken att göra, förutsatt att vi utgår från att jag talar om Mina upplevelser. För mig är det så som Jag säger att det är.

Så nu när jag har lagt korten på bordet, alltså deklarerat att jag inte ljuger, så kan vi ju diskutera antingen vad det beror på, fenomenen alltså, eller också kan vi diskutera mitt psyke, sanningshalten i mina iaktagelser mm. men det sista är ju inget som svarar på dina funderingar över övernaturliga fenomen såsom andars existens etc.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 29 apr 2010 12:32

Zokrates skrev:Är Alltid seriös när det gäller mysko grejs!

Felet med detta forumet är att när man väl är seriös så blir man ifrågasatt, givetvis bör vi ifrågasätta, men vissa saker är lika dumma att ifrågasätta som att inte bara rakt av acceptera dem. Min utsaga t.ex, är Min utsaga och att ifrågasätta den är då att ifrågasätta Mig, inte Min utsaga.

Rätt eller fel, sanning eller lögn har inget alls med saken att göra, förutsatt att vi utgår från att jag talar om Mina upplevelser. För mig är det så som Jag säger att det är.

Så nu när jag har lagt korten på bordet, alltså deklarerat att jag inte ljuger, så kan vi ju diskutera antingen vad det beror på, fenomenen alltså, eller också kan vi diskutera mitt psyke, sanningshalten i mina iaktagelser mm. men det sista är ju inget som svarar på dina funderingar över övernaturliga fenomen såsom andars existens etc.

Kul :-)

Kastar saker på golvet? Är du säker att du inte råkar dra i en sladd eller något precis innan du skall lägga dig?

Märkligt annars. Blir du inte rädd?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 apr 2010 12:48

Rädd blev jag bara när en idiotisk varelse försökte strypa mig en morgon, har skrivit om det här tidigare.
Nedan ett försök att beskriva den i en bild, skapad i adobe för 3 veckor sedan.

Bild

Beskrivning av varelsen.

Höjd 1.10-1.20
kroppsbyggnad oerhört smal med smala lemmar, hals, huvudet har oproportioneligt stora svarta ögon.
Färg, totalt svart, vilket tyvärr inte är lätt att avbilda, därav den grönaktiga tonen i bilden ovan.
Fruktansvärt stark och rör sig oerhört snabbt.
Kan tydligen materialisera sig var som helst och försvinna på samma sätt.
Ondsint.

Varelsen beskrevs på samma sätt av min bror en månad efter att jag sett den. Jag hade av naturliga skäl, inte berättat om den för honom.
Enligt honom såg han den försvinna i en blå blixt i hallen. När jag såg den rusade den ut genom sovrumsdörren så snabbt att dörren slog igen, den var helt borta efter det. Detta hände ungefär vid 11 tiden på dagen i  januari 1991.  Detta hände alltså mig cirka en månad före det att min bror utsattes för den. Vi vaknade båda två av att varelsen försökte kväva oss genom att trycka ned våra skallar i kudden.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 29 apr 2010 13:46

Zokrates skrev:Nått finns väl, har haft problem nu för tredje natten i rad med att föremål kastas från bordet ned på golvet strax innan jag skall somna, börjar bli tröttsamt att städa efter andra, särskilt som jag lever och bor ensam, trodde jag. :roll:

Telekinesi, poltergeistfenomen...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 29 apr 2010 14:23

Zokrates skrev:Rädd blev jag bara när en idiotisk varelse försökte strypa mig en morgon, har skrivit om det här tidigare.
Nedan ett försök att beskriva den i en bild, skapad i adobe för 3 veckor sedan.

Bild

Beskrivning av varelsen.

Höjd 1.10-1.20
kroppsbyggnad oerhört smal med smala lemmar, hals, huvudet har oproportioneligt stora svarta ögon.
Färg, totalt svart, vilket tyvärr inte är lätt att avbilda, därav den grönaktiga tonen i bilden ovan.
Fruktansvärt stark och rör sig oerhört snabbt.
Kan tydligen materialisera sig var som helst och försvinna på samma sätt.
Ondsint.

Varelsen beskrevs på samma sätt av min bror en månad efter att jag sett den. Jag hade av naturliga skäl, inte berättat om den för honom.
Enligt honom såg han den försvinna i en blå blixt i hallen. När jag såg den rusade den ut genom sovrumsdörren så snabbt att dörren slog igen, den var helt borta efter det. Detta hände ungefär vid 11 tiden på dagen i  januari 1991.  Detta hände alltså mig cirka en månad före det att min bror utsattes för den. Vi vaknade båda två av att varelsen försökte kväva oss genom att trycka ned våra skallar i kudden.

Intressant om den nu är ond och så stark varför blir den så rädd av att du ser den? Samtidigt om den nu är så duktig så kan den ta kål på dig på mycket enklare sätt än genom att kväva dig med en kudde... såvida den inte är korkad.

Om den är helt svart så måste någon del av dess kropp vara mindre svart för att du skall kunna urskilja konturer...

Frågor värda att ställas... och besvaras.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 29 apr 2010 22:07

Dessa saker som du nämner kan vara såsom Algotezza säger Poltergeisfenomen.

Jag vet inte hur jag hade reagerat på dessa saker som du beskriver.

Men hur som helst så prova att ha hemma någon helig bok. Tex bibel och koran om du inte redan har. Läs dom ibland. Ha dom nära dig när du sover.

Be Gud skydda dig mot allt det onda... och upprepa att Gud är allsmäktig. Lovprisa Gud och tacka Gud.

Mysko...  :shock:  :shock:

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 apr 2010 23:39

seekeroftruth skrev:
1:Intressant om den nu är ond och så stark varför blir den så rädd av att du ser den?
2:Samtidigt om den nu är så duktig så kan den ta kål på dig på mycket enklare sätt än genom att kväva dig med en kudde...
3:såvida den inte är korkad.

4:Om den är helt svart så måste någon del av dess kropp vara mindre svart för att du skall kunna urskilja konturer...

1: Ja särskilt snällt att trycka huvuden ned i kuddar är det väl inte.
2: Det var insikten av det som fick håret att resa sig på mig, efter att den försvunnit.
3:Korkad, den kanske bara lydde order.
4: Det var fullt dagsljus och den stod cirka 1.5 meter framför mig, den stod inte 100% still, därav kunde jag se exakt hur den såg ut, men som sagt, att måla ett ansikte helt i svart skulle ju ge sämre resultat konturmässigt än den bilden jag visar som bättre visar på hur den kan uppfattas. Försök att bara använda en kolsvart färg utan minsta ljusreflektioner på ett vitt papper, det var inte en siluett jag såg, men resultatet av en sådan bild blir just bara en siluett.

matahari

Inläggav matahari » 30 apr 2010 02:42

Jag har tomtar på loftet, de för ett jävla liv jämnt och ständigt man får aldrig vara ifred. :lol:

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 30 apr 2010 06:35

matahari skrev:Jag har tomtar på loftet, de för ett jävla liv jämnt och ständigt man får aldrig vara ifred. :lol:

Jag tror dig! :D

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 30 apr 2010 08:03

Om det fanns osaliga andar så skulle väl platser som Rwanda, Kambodja, Koncentrationsläger och slagfält fullkomligt skaka.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 30 apr 2010 08:11

Zokrates skrev:
seekeroftruth skrev:
1:Intressant om den nu är ond och så stark varför blir den så rädd av att du ser den?
2:Samtidigt om den nu är så duktig så kan den ta kål på dig på mycket enklare sätt än genom att kväva dig med en kudde...
3:såvida den inte är korkad.

4:Om den är helt svart så måste någon del av dess kropp vara mindre svart för att du skall kunna urskilja konturer...

1: Ja särskilt snällt att trycka huvuden ned i kuddar är det väl inte.
2: Det var insikten av det som fick håret att resa sig på mig, efter att den försvunnit.
3:Korkad, den kanske bara lydde order.
4: Det var fullt dagsljus och den stod cirka 1.5 meter framför mig, den stod inte 100% still, därav kunde jag se exakt hur den såg ut, men som sagt, att måla ett ansikte helt i svart skulle ju ge sämre resultat konturmässigt än den bilden jag visar som bättre visar på hur den kan uppfattas. Försök att bara använda en kolsvart färg utan minsta ljusreflektioner på ett vitt papper, det var inte en siluett jag såg, men resultatet av en sådan bild blir just bara en siluett.

Intressant...

En busig grej kanske? Jo, jag har hört att sådana skulle finnas. De kan inta olika former så nu intog den utseendet av en alien, kanske för att skrämma dig som mest.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 30 apr 2010 08:14

Anders skrev:Om det fanns osaliga andar så skulle väl platser som Rwanda, Kambodja, Koncentrationsläger och slagfält fullkomligt skaka.

Knappast, de har fastnat varenda en av dem du nämnde i den grå zonen mellan liv och evigheten och kommer varken fram eller tillbaka.

Taskigt för dem som t.ex dog i koncentrationslägren, inte nog med att plågas där så väntade dem ett moment 22 efter döden.

Återgå till "Religion och andlighet"