Jag är Svensk och stolt över det!

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 24 maj 2010 23:43

Skogsälvan...

ja, men är vi välvilliga när vi har så många hemlösa?

När en månads-smink för en kvinna skulle kunna lösa detta problem... om alla nu bara kunde avstå från den en stund.

Menar du att Sverige är det snällaste landet i världen? Är inte amerika det? eller nej var det inte Nordkorea?   beror på var man är född... eller?

Är det inte vi Svenskar som skickar iväg trupper till Afganistan som skall lära deras kvinnor att "de kan klä sig hur de vill". asså? hur de vill? är det inte mer hur kapitalisterna vill? När såg vi en kvinna gå runt i string och bh på gatan i Sverige? Får man verkligen klä sig hur man vill? Och slöjan... som inte är mode-bunden och som kapitalisten inte kan rå på inom den starka islamistiska regimen DEN ÄR OND, JA slöjan är ond... men det senaste modet är SNÄLLT... ja vi är så snälla.
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 maj 2010 23:48

Problemet är kanske snarare att vi är för välvilliga t ex inom invandrarpolitiken, att andra länder inte har tagit efter oss är sorgligt. Det hade fixat sig bättre då.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 24 maj 2010 23:50

Skogsälvan skrev:Problemet är kanske snarare att vi är för välvilliga t ex inom invandrarpolitiken, att andra länder inte har tagit efter oss är sorgligt. Det hade fixat sig bättre då.

Så nu skyller du allt på invandrarna? Det är deras fel?

Trodde jag inte om dig isåfall...

Men jag är själv inte för alla invandrare... men inte tror jag att det är därför alla Svenskar avstår från att drick ekologisk mjölk.
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 maj 2010 23:54

Absolut inte!!! Läs om vad jag skrev. Vi kan inte ta hand om alla flyktingar i världen och det hade varit fint om Sveriges exempel på humanitet hade spritt sig mer i världen.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 24 maj 2010 23:55

Skogsälvan...

Ok, bra då trodde jag rätt om dig! :-)

Ja... tyvärr är det så. Men även innan invandringen hade sverige en del problem. Säg på 60-talet? Då hade vi inte så mycket invandring...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 maj 2010 23:58

På 60-talet var invandring en tillgång för oss.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 25 maj 2010 07:30

Skogsälvan skrev:På 60-talet var invandring en tillgång för oss.

Vilket problem är den senaste invandringen problem för då?

Är folk hemlösa på grund av invandringen?

Är det på grund av invandringen som vissa svenskar helt förstörs utav alkohol?

Är nästan de flesta varor icke ekologiska på grund av invandringen?

Är det på grund av invandringen som svenska trupper i Afganistan förespråkar "västerländsk mode"?

Är det på grund av invandringen som så många svenskar väljer att lägga ned sina pengar på att resa utomlands än att ge bort det till välgörenhet?

Är det på grund av invandringen som Svenskar äter så mycket godis?

Är det på grund av invandringen som så många Svenskar skiljer sig och lever isär fast de har barn?

Är det på grund av invandringen som Svenskar föder så FÅ barn så att UTAN invandringen hade inte Sverige kunnat bibehålla sin 9milj kvot?

Är det på grund av invandringen som så många Svenskar är skuldsatta och aldrig kan betala av sina lån?

Är det på grund av invandringen Svenskar väljer att slänga saker på marken och smutsa ner naturen?

Är det på grund av invandringen de flesta Svenskar lever som individualister?

Är det på grund av invandringen som så många Svenskar är isolerade och känner sig ensamma?

Hur många fler exempel behövs det Skogsälvan...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 maj 2010 08:17

Det största problemet är väl att invandrarna många gånger blir isolerade i kvarter som Rosengård i Malmö. Det finns inte jobb. Bildas klyftor av missnöje med situationen.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 maj 2010 08:29

Men alltså vad jag tror är viktigt för att kunna se sig själv är att kunna se hur man är en reflektion av sitt land på ett plan och kan man inte känna ett uns stolthet över sitt land är det svårt att känna sig stolt över sig själv. Nu förespråkar jag inte överdriven patriotism. Jag tycker att det bästa är om man ser både bra och dåliga sidor och kan förlika sig med det på ett realistiskt sätt. Sedan kan man vidga sina vyer och förlika sig successivt med världen.

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 25 maj 2010 09:00

Det är jag som är ett barn av universum , kom inte med det , jag var var det först , du får hitta en egen titel. :)
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 25 maj 2010 09:02

ljusupplevelse...

får jag var barn barn då? :-)

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 25 maj 2010 09:05

universums barnbarn...hm.... :-k
ok , och det låter bra också... :wink:
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 25 maj 2010 10:43

Jag är stolt över att existera. En del gör ju inte det. Måste vara kränkande för dem att jag gör det.

I'm proud to exist.
I'm glad it happened that way
a sunny day in May.
But God might get pissed
if s/he doesn't exist.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Jag är svensk och stolty över det

Inläggav Harald Davidsson » 29 maj 2010 00:51

Var kommer du ifrån, frågade de. Jag kommer från mitt hjärta, svara jag.

matahari

Inläggav matahari » 31 maj 2010 01:29

Skogsälvan skrev:Absolut inte!!! Läs om vad jag skrev. Vi kan inte ta hand om alla flyktingar i världen och det hade varit fint om Sveriges exempel på humanitet hade spritt sig mer i världen.

Men den humanitet som du påstår/efterfrågar är en illusion!
Svar: Varför är S det land som är mest anmält och fällt i
i EU domstolen för brott mot de mänskliga rättigheterna?

För att vi är humana?

Återgå till "Tankar och känslor"